Gå til innhold

Bagasje på tog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, har ikke reist med tog på en stund og er vant med å ta fly, så jeg bare lurte på hvor mye bagasje en egentlig kan ta med seg?:P Reglene kan vel ha endret seg på de 7 åra. Vet det er begrenset hvor mye bagasje en kan ta med, men en koffert, en ryggsekk og en plastpose med julegaver må vel gå greit?

Neste jeg lurte på er hva jeg har OPPI bagasjen. Har aldri opplevd noen kontroll på bagasjen på tog, men jeg har en halvliter vodka som ikke er på orginalflasken fordi den var så stor og av glass. Har ikke planer om å drikke den på toget altså, og jeg er godt over 20.

Jeg er sikkert teit nå, men whatevz:P

Anonymous poster hash: 7d3fa...696
Skrevet

Ikke noe problem med den bagasjen. I hver vogn så er det plasser til å sette fra seg bagasje både i egne hyller og også bak enkelte seter. Ryggsekken kan du legge i hattehyllen over deg og det er ingen kontroll av bagasje på toget så flasken din er ikke noe problem sånn sett:)

Skrevet

Har sett folk med mye mer bagasje enn som så. Det NSB sier er følgende:

Forholdene om bord i våre tog er lagt til rette for at du i størst mulig grad kan ta hånd om egen bagasje. Du kan ta med deg inntil 30 kg og fordelt på maksimum 3 kolli.

Det betyr vel egentlig bare at de ikke synes det er ok at folk tar med seg flyttelasset sitt i passasjervognene. Så lenge bagasjen ikke står i veien (dvs i midtgang eller på gulvet ved utgangsdørene) så er det ingen som sier noenting.

Hvis du går på toget på startstasjonen kan det være greit å komme så tidlig som mulig for å sikre de beste bagasjeplassene. ;)

Gjest Normalfordeling
Skrevet

Tar du tog her i landet så sjekkes hverken innhold eller vekt. Anbefaler deg en vaier for å låse bagasjen til til hylla. Bagasje stjeles..

Skrevet

Hvis du skal ta et av de mest populære juletogene (fredag eller mandag ettermiddag f.eks) må du forberede deg på å slite med å få plass til tre kolli, særlig hvis du ikke går på på første stasjon. Alle har med seg masse bagasje til jul, og det er rett og slett ikke plass til at alle skal ha med tre kolli. Kjenner jeg gruer meg allerede til å få plass til kofferten min på fredag... :sjenert:

Skrevet

Huff, ja, jeg vet ikke om jeg er av de første som kommer på, men er i det minste tidlig ute på stasjonen. Og har reist med tog og den sekken før, så den vet jeg at går an å skyve under setet om det er fult på hylla(her har jeg uansett alle verdisaker som laptop så er redd den skal ramle ned). Og har en kabel og hengelås på kofferten, så jeg kan låse den fast:) Forhåpentligvis er setet mitt rett ved bagasje-hyllene så jeg kan følge med. Får sitte med plastposen på fanget om så, ikke sjangs om å få den nedi hverken koffet eller sekk uten å ødelegge noe. Sånn går det når man skal reise hjem til et pittelite sted som faen ikke har noe som helst så en må kjøpe alle gavene før man drar! :P

Huff, jeg reiser på fredag så dette blir gøy :fnise: Takk for at jeg har ny laptop med batterilevetid, nintendo DS og mp3-spiller :fnise:

Anonymous poster hash: 7d3fa...696
Skrevet

Henger meg på her, lenge siden jeg har kjørt tog - men nå må jeg til pers. Har med en ikke så veldig stor ryggsekk, og et stort nett med julegaver. Er setene på toget sånn som på fly, at man får plass til et lite kolli under stolen foran? Hvor lenge før avgang kan man vanligvis gå på toget på Oslo S? Gjelder Dovrebanen.

Anonymous poster hash: 5f390...e4b
Skrevet

Litt sent for det i år, men til neste år kan det kanskje være en mulighet å sende alle julegavene i posten dit man skal. Så slipper man å dra med i bagasjen på trange tog. Pakken kan hentes når man kommer fram :jepp:

Skrevet

Litt sent for det i år, men til neste år kan det kanskje være en mulighet å sende alle julegavene i posten dit man skal. Så slipper man å dra med i bagasjen på trange tog. Pakken kan hentes når man kommer fram :jepp:

Det hadde kostet mer enn selve gavene, for å si det sånn... og ikke alt egner seg til sending i post.

Anonymous poster hash: 5f390...e4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...