AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Starter liksågodt min egen tråd jeg, og håper noen her inne kan gi meg noen tips og råd. Jeg er veldig usikker på om jeg skal velge sykepleie eller sosionom. Jeg elsker å stille opp for mennesker rundt meg, og hjelpe de på alle måter jeg kan. Men jeg får litt skrekken av tanken på å jobbe på sykehus, med masse blod, skadde mennesker, syke mennesker osv. Jeg vil være en tillitsperson som kan hjelpe, veilede og inspirere andre mennesker. Jeg vil gjerne snakke med mennesker. Jeg har heller ikke noe imot litt kontorarbeid, men vil helst omgås mennesker og hjelpe dem som sagt. Skal på veiledningstime på høgskolen i januar, men setter veldig stor pris på innspill her også. Anonymous poster hash: 54990...8d7
Kvinnefra1980 Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Vernepleier er midt i mellom, ville kanskje passe bedre for deg ?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Du kan gjøre alt det du ønsker som sykepleier. Du trenger ikke å arbeide med kritisk skadde mennesker dersom du ikke ønsker det, men du kan jo alltids havne i en situasjon der du ikke bare vil men er nødt til å ta i bruk din kompetanse. Anonymous poster hash: 5d2d6...b36
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #4 Skrevet 19. desember 2013 Om får skrekken av mennesker som er syke så vil jeg si at sykepleier definitivt ikke er veien å gå for deg Anonymous poster hash: 26c4e...cd6
Gjest Mupsi Skrevet 19. desember 2013 #5 Skrevet 19. desember 2013 Sosionom høres ut som det beste valget for deg. I tillegg burde du tenke på at man får bedre arbeidstider, trenger ikke jobbe kveld og helg slik som sykepleiere må.
AnonymBruker Skrevet 12. april 2022 #6 Skrevet 12. april 2022 Jeg har samme dilemma som deg. Hva endte du opp med? Fornøyd med valget? Anonymkode: 11d1f...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå