AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Jeg begynner å miste motivasjonen. Jeg har lagt om kostholdet og vet jeg spiser bra, jeg er aktiv og jeg trener ofte og svetter som en gris på trening og trener både cardio og styrke, jeg pusher meg selv og løfter tungt, det er ikke noe søndagstur på tredemøllen og 0.5 kg vektløfting. Eneste jeg kan se litt forskjell på er litt muskler i lårene. Jeg har tatt bilde av meg i undertøy gjennom prosessen og jeg så igjennom nå når jeg tok ny photoshoot av meg selv og jeg ser ingen forskjell på kroppen. Det er så deprimerende når man har trent i 2-3 mnd i strekk nå nesten hver eneste dag og kostholdet er sundt. Jeg spiser jevnlig og spiser sundt. Det går i grønnsaker, skyr, fisk og rent kjøtt og søtpotet og brun ris hvis jeg spiser ris og grovt knekkebrød. Jeg spiser aldri usunt på ukedagene, kun helgene, jeg drikker kun vann og sjeldent litt melk. Hvorfor ser jeg ingen bedring? Mannen sier han ser litt forskjell men jeg tror han kun sier det for å gjøre meg glad. Jeg blir så demotivert av å se gjennom bildene når jeg selv føler jeg gjør det bra... Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Pust. Dette ordner seg nok skal du se Bruk heller målebånd fremfor speil. Da blir det enklere å se forskjellen. Og det er så mye sunnere og bedre å gjøre som du gjør nå, fremfor å bråslanke seg brutalt. Du endrer deg sakte men sikkert og vil få en mer varig endring. På meg tok det ca tre måneder før jeg begynte å se forskjell. Og etter dette, så har det bare blitt bedre og bedre. Anonymous poster hash: bede9...312 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Pust. Dette ordner seg nok skal du se Bruk heller målebånd fremfor speil. Da blir det enklere å se forskjellen. Og det er så mye sunnere og bedre å gjøre som du gjør nå, fremfor å bråslanke seg brutalt. Du endrer deg sakte men sikkert og vil få en mer varig endring. På meg tok det ca tre måneder før jeg begynte å se forskjell. Og etter dette, så har det bare blitt bedre og bedre. Anonymous poster hash: bede9...312 Takk for svar Etter de tre mnd gikk fremgangen fortere da? Jeg er nok litt for ivrig i å se fremgangen, men jeg skulle nå ønske jeg ville sett litt bedre ut nå etter såpass lang tid og god innsats.. Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Begynte å telle kalorier og være mer bevist på hva jeg spiste på denne tiden også. Godt med proteiner, lite karbohydrater, spise rett etter trening osv. Så fort jeg lærte meg mer om kosthold i forbindelse med trening, så skjedde mye på kort tid. Men samtidig så løftet jeg mye tyngre og løp mye lengre, på denne tiden også. Fikk en god progresjon i treningen og ble rett og slett flinkere til å trene. Anonymous poster hash: bede9...312
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Slapp av, TS. Jeg har holdt på i flere 10-år uten å se noe som helst forbedringer på noe hverken utseende, styrke eller kondisjon! Anonymous poster hash: ac6c6...b07
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Begynte å telle kalorier og være mer bevist på hva jeg spiste på denne tiden også. Godt med proteiner, lite karbohydrater, spise rett etter trening osv. Så fort jeg lærte meg mer om kosthold i forbindelse med trening, så skjedde mye på kort tid. Men samtidig så løftet jeg mye tyngre og løp mye lengre, på denne tiden også. Fikk en god progresjon i treningen og ble rett og slett flinkere til å trene. Anonymous poster hash: bede9...312 Jeg teller ikke kalorier og kommer ikke til å gjøre det heller, jeg spiser når jeg er sulten og spiser heller mindre mengder og ofte og velger sunne alternativer. Jeg tviler på jeg spiser mer kalorier enn jeg forbrenner, hvis jeg gjør det så må jeg spise utrolig lite. Jeg er veldig flink på treningen syns jeg selv, om jeg går hardere på i treninga så kommer jeg til å gå i bakken. Jeg svetter så svetten renner i alle retninger og tar virkelig godt i. Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Slapp av, TS. Jeg har holdt på i flere 10-år uten å se noe som helst forbedringer på noe hverken utseende, styrke eller kondisjon! Anonymous poster hash: ac6c6...b07 Hæ? hvordan kan du trene og spise sundt i flere 10 år uten noen forbedring? Da har du gjort noe feil eller gitt opp i lengre perioder Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Hæ? hvordan kan du trene og spise sundt i flere 10 år uten noen forbedring? Da har du gjort noe feil eller gitt opp i lengre perioder Anonymous poster hash: 1b593...eee Kanskje det heller er "reklamen" som det er noe i veien med? Det har blitt litt av en industri og pengemaskin som drives daglig fremover fra treningssentere og PT, osv. Ikke alle har anlegg for å oppnå topp kondisjon og stor styrke! Anonymous poster hash: ac6c6...b07 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Hva spiser du i løpet av en dag ca? Anonymous poster hash: ac2da...e5b
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Kanskje det heller er "reklamen" som det er noe i veien med? Det har blitt litt av en industri og pengemaskin som drives daglig fremover fra treningssentere og PT, osv. Ikke alle har anlegg for å oppnå topp kondisjon og stor styrke! Anonymous poster hash: ac6c6...b07 Man trenger strengt tatt ikke å dra på treningssenter for å få god kondisjon å styrke. Du kan løpe ute og gjøre mange egenvekt øvelser som ikke krever maskin eller vekter. Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Hva spiser du i løpet av en dag ca? Anonymous poster hash: ac2da...e5b Jeg spiser til frokost kanskje to knekkebrød med kaviar eller lett smørost, eller jeg tar litt skyr, eller jeg spiser to kubber weetabix. Mellom måltid kan være litt frukt eller noe annet lett, noenganger blir det ikke noe mellom. Lunsj er som regel samme som frokost, men gjerne med egg, og grønnsaker om jeg har det tilgjengelig. mellom er det frukt eller en liten porsjon suppe,eller skyr, kommer litt ann på hvor sulten jeg er. Middag er det grønnsaker og fisk, eller kjøtt, om jeg har pasta så spiser jeg brun pasta og ris er byttet med brun ris og potetene er byttet ut med søt potet. Jeg spiser rene kjøttprodukjter eller fisk, ikke noe snitzel eller annet frityrstekte greier. Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Nytter ikke å spise sundt, er sunt som er tingen. Anonymous poster hash: 5f337...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Har du gått ned i vekt? Jeg har ingen vekt her hjemme og har ikke stått på noen andre steder heller. Nå trener jeg jo en god del styrke så om muskelmassen har økt så vil jeg jo veie litt mer. Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Nytter ikke å spise sundt, er sunt som er tingen. Anonymous poster hash: 5f337...fc8 Jadamasa.. Jeg spiser begge deler sundt er litt sunnere enn sunt Anonymous poster hash: 1b593...eee 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Hva slags forandringer er du ute etter. Slankere, mere muskler, begge deler? Anonymous poster hash: c7a55...d69
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Hva slags forandringer er du ute etter. Slankere, mere muskler, begge deler? Anonymous poster hash: c7a55...d69 er ute etter begge deler. Først og fremst må jeg bli kvitt magefettet og fett rundt andre steder på kroppen for å få tydeligere markerte muskler Anonymous poster hash: 1b593...eee
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 er ute etter begge deler. Først og fremst må jeg bli kvitt magefettet og fett rundt andre steder på kroppen for å få tydeligere markerte muskler Anonymous poster hash: 1b593...eee AB#8 her. Å bli kvitt fett er jo det enkleste! Det er jo bare å redusere matinntaket. Det er mye verre å bygge opp kroppen. For å illustrere hva jeg mener med at det ikke er så lett (#8), illustreres ved diverse norske TV-programmer, der de prøver å få noe overvektige, uspreke personer mer veltrente og sunne. Det blir ærlig talt ikke oppsiktsvekkende resultat. Det er slik det er i virkeligheten. (Jeg har aldri vært særlig overvektig selv, men blir heller noe uriktig omtalt som veldig slank.) Men jeg syns nok at spesielt frokosteksemplet du nevnte nok heller er sunt enn sundt! Kaviar er vel tilsatt mye sukker og salt, er det ikke? Og Weetabix er vel ganske "prosessert"? Husker ikke helt GI-verdi på Weetabix, men tror kanskje ikke de ligger blandt de laveste. Og lett smøreost, hva er det? F.eks. Philadelphia light inneholder realtivt lite protein i forhold til kalorier/fett, og bør ikke spise ofte. Jeg ville gått for "trege" karbohydrater, (sjekk GI), mest mulig ubehandlet (f.eks. mørk rugbrød i boks), og pass på at pålegg og annen mat er proteinrikt i forhold til kaloriinnhold. Suppe har jeg liten tro på er sunDt, med mindre den er hjemmelaget, fra scratch. Anonymous poster hash: ac6c6...b07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå