AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 ....når jeg ikke går ned på 1200kcal? Vet ikke om jeg tør å prøve :sAnonymous poster hash: e4da4...0f5
aAnonym_ungdom96 Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Det er ikke kalori inntaket som bestemmer dette. Kutt ned på sukker, spise mer grønnsaker og spis usunt bare i helgen. Så er det viktig med fysisk aktivitet. Hvis du spiser lite, men sitter i ro, så vil det mest sannsynlig ikke hjelpe. Gå turer, tren, dans eller finn andre aktiviteter der du bruker kroppen mye. Ikke bli fiksert i kalorier, nyt livet men på en sunn og god måte!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Det er ikke kalori inntaket som bestemmer dette. Kutt ned på sukker, spise mer grønnsaker og spis usunt bare i helgen. Så er det viktig med fysisk aktivitet. Hvis du spiser lite, men sitter i ro, så vil det mest sannsynlig ikke hjelpe. Gå turer, tren, dans eller finn andre aktiviteter der du bruker kroppen mye. Ikke bli fiksert i kalorier, nyt livet men på en sunn og god måte! Jo...Det er kaloriinntaket som bestemmer dette. Anonymous poster hash: 25f1c...be4 2
Marie90 Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Kommer jo litt an på aktivitetsnivå, men sannsynligvis ja. Dersom du trener i tillegg til normal aktivitet, skal du greit gå ned. Jeg er 63 kg og går ned med et kalorideficit på 500 per dag (1300 hvis jeg ikke er i aktivitet, 1500-1600 hvis jeg trener).
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Det er ikke kalori inntaket som bestemmer dette. Kutt ned på sukker, spise mer grønnsaker og spis usunt bare i helgen. Så er det viktig med fysisk aktivitet. Hvis du spiser lite, men sitter i ro, så vil det mest sannsynlig ikke hjelpe. Gå turer, tren, dans eller finn andre aktiviteter der du bruker kroppen mye. Ikke bli fiksert i kalorier, nyt livet men på en sunn og god måte! HAHAHAHAHAHAH, hvor ble det av IQ-en din da? Anonymous poster hash: 57df8...37e
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Kommer jo litt an på aktivitetsnivå, men sannsynligvis ja. Dersom du trener i tillegg til normal aktivitet, skal du greit gå ned. Jeg er 63 kg og går ned med et kalorideficit på 500 per dag (1300 hvis jeg ikke er i aktivitet, 1500-1600 hvis jeg trener). Ts går jo ikke ned på 1200,så hva er det da som tilsier at hun skal ned hvis hun spiser mer? Anonymous poster hash: d6307...d1a
Nannetine Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Spis mer og tren enda mer, så vil du få fart på forbrenningen igjen, og vekten vil samarbeide Ingen vits i å spise så lite som 1200 kcal, du vil ikke fungere i hverdagen i det hele tatt eller ha noe som helst overskudd. Ikke er du noe snill med kroppen din heller. Spis sunt, ikke spis lite. Jeg vil anbefale å spise ved vedlikehold og trene styrke kombinert med kardio. Det vil gi positive resultater både på utsiden og innsiden av kroppen EDIT: Kalorier inn < kalorier ut gjelder selvfølgelig. Men ikke kutt ned på maten for å slippe å trene, da ødelegger du bare for deg selv. Spis heller mer og tren enda mer! Endret 18. desember 2013 av Nannetine
Marie90 Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Ts går jo ikke ned på 1200,så hva er det da som tilsier at hun skal ned hvis hun spiser mer?Anonymous poster hash: d6307...d1a Jeg misforsto posten, trodde hun mente at hun trodde hun måtte ned på 1200, men lurte på om det "klarte seg" med 1400. TS, jeg anbefaler at du registrerer deg ved fitnesspal (gratis). Du legger inn alle dine data, hvor mye du vil ned og du registrerer mat og trening så du ser hva du faktisk får i deg og hvor mye treningen din er verdt. Endret 18. desember 2013 av Marie90
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Takk for tips alle sammen men jeg har faktisk gjort alt dere tipser om her, bortsett fra å øke på med trening fordi det har jeg ikke tid til for tiden. Men jeg har hund som jeg går turer med, og er veldig aktiv både i praksisstudier og jobb. Blæh, har styret med denne vekten i 2 år, og føler jeg gjør alt rett. Er lei av at kroppen ikke hører lengre!Anonymous poster hash: e4da4...0f5
elastic Skrevet 19. desember 2013 #10 Skrevet 19. desember 2013 Det som mange gjør feil, er at de ligger for lenge i underskudd. Det som skjer da er at kroppen tilpasser seg inntaket ditt, og forbrenningen settes tilsvarende ned. Trikset for å "lure" kroppen til å tro at du ikke er i såkalt sultmodus er å stadig vekk spise noe ekstra. F.eks så kan du hver 5. eller 6.dag spise 1600-1700 kalorier (hvis din basisforbrenning er på 1500) og dermed sier du fra til kroppen din at: "hei kropp, jeg er faktisk ikke i sultmodus, bare kjør maskineriet på full guffe hele tiden". 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #11 Skrevet 19. desember 2013 Det som mange gjør feil, er at de ligger for lenge i underskudd. Det som skjer da er at kroppen tilpasser seg inntaket ditt, og forbrenningen settes tilsvarende ned. Trikset for å "lure" kroppen til å tro at du ikke er i såkalt sultmodus er å stadig vekk spise noe ekstra. F.eks så kan du hver 5. eller 6.dag spise 1600-1700 kalorier (hvis din basisforbrenning er på 1500) og dermed sier du fra til kroppen din at: "hei kropp, jeg er faktisk ikke i sultmodus, bare kjør maskineriet på full guffe hele tiden". Det jeg har oppdaget at også funker er å spise godt med protein (200-250 kcal) rett før leggetid. Gjerne 2 egg eller noe kjøtt. Jeg har ikke endret noen ting utenom akkurat kveldsmaten min, og har merket en stor endring i vektnedgang. fra 0.4-1kg i uken til minst 1kg hver uke, opptil 2 de ukene jeg er veldig flink. Jeg husker å ha pratet med en sykepleier en gang som sa at det var bra for forbreninngen å spise proteiner rett før du legger deg. Da kjører kroppen på store deler av natten. Jeg har selv ikke merket noe på søvenn, men samboeren min kalrer det ikke. han får ikke sove av det Anonymous poster hash: b6fc0...9ad
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2013 #12 Skrevet 19. desember 2013 Ikke tenk på kaloriene. Tenk heller på hva du spiser og hvor mye du trener. Anonymous poster hash: e27ed...258
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå