Gå til innhold

Hvem slipper å betale skatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kreves for at noen skal fritas for å betale skatt?

Dette er bare et simple spørsmål som jeg har og jeg ønsker ikke at denne tråden skal utvikle seg til å bli en useriøs debatt med masse avsporinger.

Anonymous poster hash: b008d...041
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle må betale skatt. Det er kun hvis man tjener så lite at man kommer under frikort grensen man slipper.

Anonymous poster hash: 29cc9...fff
Gjest Blomst83
Skrevet

Minstepensjonister som ikke har noe som helst formue betaler ikke skatt.

Skrevet

Kongen slipper å betale skatt.

Så det er jo én måte å bli "fritatt" på, kanskje ikke så enkelt men...

Skrevet

Minstepensjonister som ikke har noe som helst formue betaler ikke skatt.

Er det sant?

Skrevet

Kongen slipper å betale skatt.

Så det er jo én måte å bli "fritatt" på, kanskje ikke så enkelt men...

:fnise: Grundig avsporing!

• Liker 1
Skrevet

Alle må betale skatt. Det er kun hvis man tjener så lite at man kommer under frikort grensen man slipper.

Anonymous poster hash: 29cc9...fff

Det kolliderer jo med hva en annen sier her?

Gjest Blomst83
Skrevet

Er det sant?

Hvorfor skulle jeg juge? Bruk Google da vel.

Skrevet

Jeg er minstepensjonist og betaler skatt. Både på inntekt, formue og eiendom. Jeg betaler også trygdeavgift.

Da jeg tjente under frikortgrensen betalte jeg skatt på formue og eiendom.

De som ikke eier noe betaler ikke formues- eller eiendomsskatt.

De som ikke tjener noe eller tjener under frikortgrensen betaler ikke inntektsskatt.

Anonymous poster hash: 94d00...b75

• Liker 1
Skrevet

Jeg betaler ikke skatt, Melder fra hvert år at jeg kommer til å ha så mye fradrag at jeg går i null.

De biter på hver gang. får en helvetes restskatt hvert år (som jeg ikke betaler). Neste år sier jeg det samme og de setter skatten til null. Slik har jeg holdt på i 10 år nå. Utrolig at det går:-)

Anonymous poster hash: 63659...009
  • Liker 1
Skrevet

Jeg betaler ikke skatt, Melder fra hvert år at jeg kommer til å ha så mye fradrag at jeg går i null.

De biter på hver gang. får en helvetes restskatt hvert år (som jeg ikke betaler). Neste år sier jeg det samme og de setter skatten til null. Slik har jeg holdt på i 10 år nå. Utrolig at det går:-)

Jeg nekter å tro at det er så enkelt.. Og du nyter godt av alle velferdsammfunnets goder uten å betale ei krone for det! Bra jobba, du må være stolt.

• Liker 3
Skrevet

Jeg nekter å tro at det er så enkelt.. Og du nyter godt av alle velferdsammfunnets goder uten å betale ei krone for det! Bra jobba, du må være stolt.

Vell i dette hypotetiske scenarioet så syns jeg han har grunn til å være stolt. Han motsetter seg røveri, fordi det er jo det skatt er.

Anonymous poster hash: f7b13...3c6

• Liker 1
Skrevet

Jo, det er faktisk så enkelt. Fatter det ikke selv. Selv om jeg har flere hundre tusen i restskatt går det hvert år.

Er ikke spes stolt, men gir blaffen i det. Norge har mer enn nok penger.

Artig å se hvor langt dette kan gå...Har for lite utbet i måneden til at de kan tvangstrekke meg..

• Liker 1
Skrevet

Prostituerte betaler ikke skatt av lønna si.

Anonymous poster hash: f2494...191
  • Liker 1
Skrevet

Tja, den dagen du kommer så langt at du får bedre inntekt, eiendom etc, så tar staten disse pengene umiddelbart! Skattegjeld slipper du ikke unna!

Anonymous poster hash: c47b2...be4
Skrevet

Jeg betaler ikke skatt, Melder fra hvert år at jeg kommer til å ha så mye fradrag at jeg går i null. De biter på hver gang. får en helvetes restskatt hvert år (som jeg ikke betaler). Neste år sier jeg det samme og de setter skatten til null. Slik har jeg holdt på i 10 år nå. Utrolig at det går:-) Anonymous poster hash: 63659...009

Men da betaler du jo skatt. Du lar bare være å betale forskuddsskatt.

Skrevet (endret)

Men da betaler du jo skatt. Du lar bare være å betale forskuddsskatt.

For betalt, det blir det, enten man vil det eller ikke. Selv forstår jeg ikke hvorfor noen ønsker å ødelegge for seg selv på den måten for å "spare" noen stakkarslige kroner i skatt. Brukeren påstår jo at h*n tjener så lite at det ikke er noe å ta lønnstrekk av, så vi snakker virkelig om små summer i skatt. Jeg klarer ikke se logikken i dette, eller hvordan det skulle være en smart ting å gjøre.

Edit: det henger forresten ikke på greip at h*n får en "helvetes" restskatt hvert år, men samtidig har så lite utbetalt at lønnstrekk ikke er mulig. I call bullshit.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Skrevet

Hvis du tjener veldig mye, kan du bli nullskatteyter. Start opp et selskap feks, og dra inn millioner i året... Det er jo bare rett og rimelig at de som har mye skal ha enda mer, på bekostning av de som har lite :5:

Skrevet

En slektning av meg er nullskatteyter. Hun jobber på kafe i en 70% stilling, og tjener veldig dårlig. I tillegg har hun aleneansvar for barn, noe som har innvirkning på skattetrekket. Hun betaler skatt hver måned, men så får hun alt tilbake i skatteoppgjøret siden hun tjener så dårlig.

Anonymous poster hash: f306a...9c2
Skrevet

En slektning av meg er nullskatteyter. Hun jobber på kafe i en 70% stilling, og tjener veldig dårlig. I tillegg har hun aleneansvar for barn, noe som har innvirkning på skattetrekket. Hun betaler skatt hver måned, men så får hun alt tilbake i skatteoppgjøret siden hun tjener så dårlig.

Anonymous poster hash: f306a...9c2

Da har hun skattebegrensning grunnet lav skatteevne:

http://www.skatteetaten.no/no/Radgiver/Rettskilder/Handboker/Lignings-ABC/Kapitler/S/?mainchapter=57948

Anonymous poster hash: fe6cb...799

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...