Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I islam er det forbudt mot å feire andre høytider enn de to eid man har. Alle former for nasjonaldager, religiøse høytider og feiring av livsmarkeringer (som bursdag) er derfor ikke tillatt. Men man kan ikke nekte noen andre å feire hva de enn vil, så for en muslim er ikke desember noe mer spesiellt enn november.

Hva muslimer derimot gjør blir en annen sak, men man kan ikke bedømme om jul er OK i henhold til islam ved å se på hva enkelte muslimer gjør.

Anonymous poster hash: f2476...183
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker julen og spiser svin ! Men jeg ser på meg å familien min som veldig integrerte . Kommer fra en familie med mange muslimer som er veldig religiøse . Men vi er veldig åpne . Folk kan si hva de vil, men for meg så handler det om å være et godt menneske . Om jeg spiser svin har ingen påvirkning på meg som person mener jeg . Har besteforeldre som både faster, og går med religiøse plagg . Men fortsatt når de ferierer i Norge er de med på julefeiringen . Vi bor i Norge og foreldrene våre/mine har oppdratt oss til å respektere andre skikker og regler, og hvor det har hvert utrolig viktig å integrere seg . Dette medførte at julefeiringen også kom inn, og kan ærlig talt si at det ikke finnes noe bedre med en ostepølse med bacon, og brød ! :) Har aldri hørt at det er forbudt . For oss er julen familie og god mat, og å delta i andre tradisjoner :)

Anonymous poster hash: b50e8...08e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...