Gå til innhold

Hvordan gå ned 10 kg rasktest mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en kvinne på 32 år med to små barn på 3 og 5 år.

Før graviditetene var jeg normalvektig; 60 kg fordelt på 166 cm. Nå fem år senere, er jeg 70 kg....

Jeg spiser ganske lite, men siden jeg har prøvd det i perioder gjennom flere år, er jeg redd for at kroppen min har vent seg til dette og ikke responderer på det lenger.

I løpet av en vanlig dag kan jeg f.eks. spise et eple, fire knekkebrød, drikke juice, to knekkebrød til kveldsmat.

En annen dag kan jeg spise to Nutrilett "bars", og det er det.

Iblant blir jeg så frustrert over at jeg ikke går ned, så da kan jeg spise f.eks. et vanlig måltid pasta, og neste dag noen brødskiver, fiskekaker og poteter til middag neste dag etc....men da er resultatet alltid at jeg går opp i vekt....altså, om jeg spiser det en normal person spiser går jeg OPP i vekt.

Veldig trist og frustrerende.

Jeg har nå tenkt at kanskje løsningen må være å sulte meg til jeg kommer ned på ca. 60 kg, og så begynne å spise litt mer og samtidig begynne å trene slik at jeg ikke går opp igjen.

Uff, dette føles håpløst.

Hvor lang tid kan jeg regne med å bruke på å gå ned 10 kg?

Noen som har gått ned såpass mye her? Hvordan gjorde dere det, og hvor lang tid tok det? Hva gjorde dere for å ikke gå opp i vekt igjen?

Anonymous poster hash: fc87a...8ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at du legger på deg av å spise vanlig, er fordi du spiser for lite ellers. Det er fordi kroppen suger til seg all næring den kan få, hvis du går for lenge på for lite næring. Grunnen til at vekten går opp, er fordi du legger på deg vann. Maten du spiser inneholder også mye karbohydrater som binder enda mer vann. Spis ved vedlikehold og tren styrke (evt kombiner med kardio), så vil du få en sunn og stram kropp som ser bra ut. Ikke fokuser altfor mye på tallet på vekten.

Gjest Runforit
Skrevet

Med sulting og overspising om en annen så ender du opp med en skjevfordeling av fett og muskler.

Alt i alt så går du kalorimessig i vedlikehold da du holder deg på 70 kg. At du går opp etter en dag med vanlig mat er vannvekt ikke fett. Sier seg selv at etter en dag og to uten noe næring så vil kroppen holde på ekstra vann når den først får i seg næring og spesielt pga karbohydratene som holder på enda mer vann.

Stopp med det tullet. Ikke bare for deg selv, men for barna dine som vokser opp og ser ditt farlige og dårlige forhold til mat.

Start å spise regelmessige måltider. Fokuser på mye proteiner, godt fett og grove karbohydrater.

F.eks

Frokost

1 dl havregrøt kokt på vann med eple og kanel

Lunsj

1 kyllingfilet stekt på kokosolje med egg og masse salat

Mellom

14 mandler og en frukt

Middag

200 gram kjøtt, en knytteneve(ferdigkokt) brun ris/brun pasta og masse grønnsaker

Dessert

Liten fruktsalat

Kvelds

Skinkeomelett med grønnsaker

I tillegg burde du starte å trene 2-3 ganger i uka i første omgang. Om målet er redusert fettprosent så kan hovedfokuset ligge på kardio som f.eks jogging som er tidsbesparende og brenner fett effektivt.

Gjest fitnessr
Skrevet

Spis mer! Ut ifra det du skriver, så spiser du altfor lite.
For best vektnedgang bør du trene cardio ett par ganger i uken. Prøv 4x4 intervall! Du kan også prøve litt styrketrening, det strammer opp kroppen og fettforbrenningen vil øke. :trene:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...