Gå til innhold

Skattekort 2014 - Lønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en årslønn på 350 000,- + tillegg (jobber hver tredje helg + en del røde dager). Ut i fra lønnslippene mine har jeg med tillegg ca. 360 000,- i året.. Hvor mye bør jeg oppgi som lønn på skattekortet? Lønna som står der stemmer ikke.. Har ikke lyst på baksmell..

Anonymous poster hash: 6d19a...f46

Anonymous poster hash: 6d19a...f46
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal man plusse på feriepengene opptjent året før, på lønna??

Anonymous poster hash: 28443...bc9
Skrevet

Feriepengene er inkl. i total summen. De er jo "skattefri" i juni og er oppsamlet fra året før. Har du lån må du og ta det i betrakning ved nytt skattekort.

Anonymous poster hash: b2667...a2f
Gjest tuppesjura
Skrevet

Jeg oppgir alltid litt ekstra på skattekortet og fjerner litt fradrag slik at jeg får penger igjen på skatten. I det daglige merker man ikke de ekstra hundrelappene, men man merker godt å få flere tusenlapper igjen på skatten. :) Vet godt at det ikke er det gunstigste i forhold til at det er dårlig rente hos skatteetaten, men om det likevel går i det store sluket, så synes jeg det er greit

Skrevet

Baksmell er jo bra, så lenge man vet om det. Da bør det selvsagt kalles for noe annet.

Anonymous poster hash: 04965...3fb
Skrevet

Hvis du har tabelltrekk så vil det "lønne seg" å tjene mer enn skattekortet er utregnet etter. Hvis du vil trekkes mest mulig rett så oppgir du 350 000 og passer på å få med alle fradragene dine.

Anonymous poster hash: 16fce...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...