AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Hei, det ser ut til at jeg skal feire jul aleine i år. Jeg har alt tenkt på hva jeg skal spise, men jeg er så redd for å kjede meg halvt ihjel. Har alltid feiret med familien min, men etter en større krangel, ble jeg kastet ut av mine foreldre, for en uke siden. Så nå blir det jul på hybelen, i studentbyen der alle har reist hjem. Jeg ber om tips til ting jeg kan finne på. Jeg har desverre ikke TV og jeg orker ikke å henge på Facebook hele kvelden. Anonymous poster hash: bb29a...60c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Undersøk om det er noen som lager til jul for enslige å tilby deg å hjelpe til der - siden du tydeligvis er ung og oppegående. Det kan være hyggelig å hjelpe til, du slipper å sitte alene å du gjør en veldig god og nyttig ting. Anonymous poster hash: d1d0d...203 2
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Kan du se film på datamaskinen? Sjekk om det er noen arrangementer for enslige der du bor eller om du kanskje kan hjelpe til et sted der de lager julefeiring for de som ikke har noe sted å være (eldre, rusmisbrukere, hjemløse etc). Har du noen venner i nærheten som du kan hinte til kanskje? Bare fortelle at du er litt lei deg fordi du må sitte der alene, så kan det jo hende at noen er i samme situasjon eller har plass til en til?
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 1) kjøp god mat og masse hyggelige filmer 2) still som frivillig på er arrangement Ønsker deg uansett en fin jul Anonymous poster hash: 5db74...122
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Undersøk om det er noen som lager til jul for enslige å tilby deg å hjelpe til der - siden du tydeligvis er ung og oppegående. Det kan være hyggelig å hjelpe til, du slipper å sitte alene å du gjør en veldig god og nyttig ting.Anonymous poster hash: d1d0d...203 Jeg har bare antatt at det er for sent å melde seg på nå, det er mindre enn 1 uke igjen til jul. Men jeg kan undersøke dette nærmere. Anonymous poster hash: bb29a...60c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Kan du se film på datamaskinen? Sjekk om det er noen arrangementer for enslige der du bor eller om du kanskje kan hjelpe til et sted der de lager julefeiring for de som ikke har noe sted å være (eldre, rusmisbrukere, hjemløse etc). Har du noen venner i nærheten som du kan hinte til kanskje? Bare fortelle at du er litt lei deg fordi du må sitte der alene, så kan det jo hende at noen er i samme situasjon eller har plass til en til? Jeg har ikke tenkt på at jeg kan se film på PCen! Jeg tørr egentlig ikke å innrømme ovenfor noen av mine venner, antagelig ville sikkert flere av dem invitert meg, men jeg ønsker ikke å være til bry. Er redd for at jeg vil fremstå som "femte hjul på vogna" . Jul er tross alt familiens høytid. Anonymous poster hash: bb29a...60c
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 1) kjøp god mat og masse hyggelige filmer 2) still som frivillig på er arrangement Ønsker deg uansett en fin jul Anonymous poster hash: 5db74...122 Det er notert Anonymous poster hash: bb29a...60c
Eneri Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Hvis du er student, kan du sjekke på skolebiblioteket om de har interessante filmer du kan låne, så blir det gratis. Du kan låne bøker og du kan evt låne bokser med dvd-serier hos venner. Har du en hobby du liker, av typen "puske med hjemme" a la å lage smykker/kort/sy/håndarbeid osv, så kan du kose deg med dette. Gå tur når være tillater det. Tren på treningssenter i romjula om du er medlem der. Stikk på kaffebesøk i romjula til venner; det trenger ikke være bare familie-familie-familie hele juleuka til ende! DU kan invitere venner på romjulskaffe hos deg. Noen steder er det "tradisjon" å gå ut på byen/på bygdefest 2. juledag, det kan være en mulighet til å være sosial hvis du er interessert. 1
Ragnhild H Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Dette er tiden for å bruke den ene gratis måneden man får som Netflix-kunde (som student har du kanskje ikke så mye å rutte med, så du kan jo slutte som abonnent etter den gratis måneden). Da kan du se mange filmer (også en del julefilmer), og kanskje begynne å se en serie. I tillegg har du jo NRK nett-tv, slik at du kan se direkte det som sendes på NRK1. Slik får du jo med det Tre nøtter til Askepott og andre juletradisjonsprogrammer, dersom det er av interesse. Ellers synes jeg du skal kjøpe og lage god mat. Kanskje du også kan lage en liten julesokk til deg selv med klementiner, godis og noe å lese i? Lesestoff er jo også greit om du er redd for å kjede deg. Dersom det er en kirke i nærheten kunne du jo gått på julegudstjeneste på dagen. Litt kjedelig å være inne på en hybel en hel dag alene. Dersom frivillighetsarrangementer er av interesse kan du jo sjekke ut hva tilbudet er der du befinner deg. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Tror jeg hadde laget meg skikkelig middag og dessert(men det har du jo alt styr på sier du), kledd meg i kjole, sminket meg, hatt levende lys, leid masse gode filmer, hadde jeg sikkert spilt TVspill men vet ikke om du liker det. Kanskje noen bøker, tegneserier osv. Hadde nok laget julestrømpe til meg selv, bakt pepperkaker og pynta dem, hatt et lite juletre, satt på julemusikk, kanskje du kan høre om det er noen som vil feire sammen med deg, er jo mange som er alene på julaften! Evt. besøk venner eller andre kjente som bor der du har hybel. Kanskje du blir invitert på julemiddag?^^, Om noen av vennene mine hadde vært alene på julaften hadde jeg glatt invitert dem til å feire jul med meg:) Anonymous poster hash: 7b6f6...df0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #11 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har veldig dårlig opplevelse av å feire jul med andre enn egen familie. Enda det har vært gode venner og jeg har kjent familiene deres godt har jeg følt meg veldig utenfor. Så jeg vil heller anbefale å feire julaften på et eldrehjem, sykehus, sykehjem osv. Anonymous poster hash: 31c0d...354
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #12 Skrevet 20. desember 2013 Jeg er (nesten) alene i jula. Det vil si at ungene mine er hos sin far, det synes jeg er tungt. Nå er jeg invitert til familie til julemiddag, men det er bare for noen timer. Regner med å dra hjem til meg selv tidlig på kvelden. Så da er jeg alene. Selv om det er tungt å ikke ha ungene, tror jeg det blir en ok jul. Har kjøpt god mat og god drikke. Har noen bøker jeg gleder meg til å lese og noe håndarbeid å kose meg med. Jeg har TV og tenker å se noe på den, men tipset om å se film på PC er bra. Ellers har jeg tenkt å sove lenge, gå tur og bare senke skuldrene. Håper du får en fin jul tross alt, må si at det er da voldsomt å bli kastet ut fra foreldrene en uke før jul. Anonymous poster hash: d21d8...862
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #13 Skrevet 20. desember 2013 Jeg er (nesten) alene i jula. Det vil si at ungene mine er hos sin far, det synes jeg er tungt. Nå er jeg invitert til familie til julemiddag, men det er bare for noen timer. Regner med å dra hjem til meg selv tidlig på kvelden. Så da er jeg alene. Selv om det er tungt å ikke ha ungene, tror jeg det blir en ok jul. Har kjøpt god mat og god drikke. Har noen bøker jeg gleder meg til å lese og noe håndarbeid å kose meg med. Jeg har TV og tenker å se noe på den, men tipset om å se film på PC er bra. Ellers har jeg tenkt å sove lenge, gå tur og bare senke skuldrene. Håper du får en fin jul tross alt, må si at det er da voldsomt å bli kastet ut fra foreldrene en uke før jul.Anonymous poster hash: d21d8...862 Takk for fine ord. Jeg har alltid hatt et veldig anstrengt forhold til mine foreldre, så det er ikke noe som kom som en overraskelse for meg, da jeg ble kastet ut. Men det er selvfølgelig ekstra trist rett før jul, men jeg har vært veldig heldig som fikk ordnet med hybel så jeg har et sted å bo. Anonymous poster hash: bb29a...60c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #14 Skrevet 20. desember 2013 Jeg har veldig dårlig opplevelse av å feire jul med andre enn egen familie. Enda det har vært gode venner og jeg har kjent familiene deres godt har jeg følt meg veldig utenfor. Så jeg vil heller anbefale å feire julaften på et eldrehjem, sykehus, sykehjem osv. Anonymous poster hash: 31c0d...354 Det er akkurat det jeg også tror, at jeg kommer til å føle meg veldig utenfor hvis jeg blir invitert til en venns familie, dette er noe av grunnen til at jeg har holdt dette for meg selv. Anonymous poster hash: bb29a...60c
Nordvesta Skrevet 20. desember 2013 #15 Skrevet 20. desember 2013 God mat, snop, pysjamas og ullsokker (feirer man jul alene er det digg med behagelig og bedagelig antrekk). Gode filmer, litt vin, en svibel (lukten av jul), tegnefilmer, en god bok og sove leeeeenge Jula ble kanskje ikke slik du hadde tenkt deg, men du kan få en trivelig, litt alternativ jul, i koselig selskap: ditt eget 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #16 Skrevet 20. desember 2013 Gå på biblioteket og lån filmer! Og bøker! Tiden går fort når du gjør noe du liker, så gjør noe du virkelig liker om det går. Jeg skal også være alene på julaften og kose meg med julefilmer, god mat og bare sove Kanskje går jeg på tur og ser inn i opplyste vinduer senere på dagen, alltid spennende å titte på andres jul Anonymous poster hash: 8d46c...101
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #17 Skrevet 20. desember 2013 God mat, snop, pysjamas og ullsokker (feirer man jul alene er det digg med behagelig og bedagelig antrekk). Gode filmer, litt vin, en svibel (lukten av jul), tegnefilmer, en god bok og sove leeeeenge Jula ble kanskje ikke slik du hadde tenkt deg, men du kan få en trivelig, litt alternativ jul, i koselig selskap: ditt eget Har alt ordnet med mat og drikke, antrekket blir nok bare kosedressen og ullsokker. Jeg har alt kjøpt inn bøker og filmer, samt blader og diverse annet jeg skal bedrive tiden med. Bare satser på at det holder, at jeg ikke kjeder meg. Anonymous poster hash: bb29a...60c
Nordvesta Skrevet 20. desember 2013 #18 Skrevet 20. desember 2013 Har alt ordnet med mat og drikke, antrekket blir nok bare kosedressen og ullsokker. Jeg har alt kjøpt inn bøker og filmer, samt blader og diverse annet jeg skal bedrive tiden med. Bare satser på at det holder, at jeg ikke kjeder meg.Anonymous poster hash: bb29a...60c Høres ut som du har en god innstilling til dette og da tror jeg du får en fin jul Jeg skal feire alene med datteren min på 3 år så vi er flere i nesten samme båt. Håper du får en god jul!!
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #19 Skrevet 20. desember 2013 Gå på biblioteket og lån filmer! Og bøker! Tiden går fort når du gjør noe du liker, så gjør noe du virkelig liker om det går. Jeg skal også være alene på julaften og kose meg med julefilmer, god mat og bare sove Kanskje går jeg på tur og ser inn i opplyste vinduer senere på dagen, alltid spennende å titte på andres jul Anonymous poster hash: 8d46c...101 Se på andres jul er virkelig noe det mest ubehagelige jeg kan tenke meg, når man er alene og uten familie selv. Men hver sin smak. Jeg orker ikke å se familiefilmer en gang, det minner meg for mye om min egen familie og julen med dem. Anonymous poster hash: bb29a...60c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2013 #20 Skrevet 20. desember 2013 Se på andres jul er virkelig noe det mest ubehagelige jeg kan tenke meg, når man er alene og uten familie selv. Men hver sin smak. Jeg orker ikke å se familiefilmer en gang, det minner meg for mye om min egen familie og julen med dem.Anonymous poster hash: bb29a...60c Neida, det er ikke slik at jeg står og glor i flere minutter Jeg er bare ute og går tur og blikket streifer det som er der. Jeg syns det er koselig å se hvordan andre gjør det med pyntinga og sånt. Og noen steder er det ingen julepynt, så jeg får på en måte en påminnelse om hvor forskjellige vi mennesker er Anonymous poster hash: 8d46c...101
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå