Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo bare en spøk, sier Runar, mens han hver dag i adventstiden sletter en "venn" fra facebook, med en begrunnelse på hvorfor i statusoppdateringen.

- Jeg har fått et par tilbakemeldinger fra folk som ikke har tatt det slik jeg har ment det, som en spøk. For dem har det vært veldig sårende. Noen har også blokkert meg på Facebook i ettertid. Det har overrasket meg litt at noen har vært så hårsåre at de ikke har tatt det som en spøk. Jeg er jo bare en ubetydelig person som de verken har snakket med eller truffet på mange år, sier han.

Det er vel ingen som har reagert på at han har en opprydding i vennlisten, men måten han gjør det på er nok det avgjørende her.

Nå har jeg kun lest den av begrunnelsene som sto i avisen.

Jeg smilte da jeg leste at "hun vil alltid bli husket som den som trodde at mus blir rotter når de blir store". Dette var et hyggelig minne, og noe som man kan le av i ettertid.

Men jeg mener han bommer grovt når han kommenterer private anliggender som samboerskap og barneproduksjon. Da tråkker han over grensen for hva som er morsomt og ikke.

Selv har jeg en elendig sans for humor, og liker aller best spøk som ikke rammer andre, og jeg synes han mangler sosiale antenner når han sier at folk er hårsåre når de reagerer på dette han nå gjør.

Andre jeg har snakket med synes derimot dette er en uskyldig form for humor, selv om ingen av dem ler av påfunnet, eller synes det er en morsom spøk.

Så derfor spør jeg, er spøken morsom når ingen ler av den?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser det litt fra begge sider. Kan skjønne hvorfor det er morsomt for han, men det er jo kun han det er morsomt for.

• Liker 4
Skrevet

Det er bare barnslig

Anonymous poster hash: fd6a3...7c6
Skrevet

Er Runar kjent? Hvorfor kommer egentlig dette i "avisa"?

Skrevet

Jeg ser det litt fra begge sider. Kan skjønne hvorfor det er morsomt for han, men det er jo kun han det er morsomt for.

Jeg skjønner at det er morsomt for ham, men jeg skjønner ikke hvorfor det er morsomt å såre andre offentlig, og miste venner for et billig poeng.

Jeg aner ikke hvem han er, men jeg regner med at han kom i avisa fordi det har vært en del fokus på netthets den siste tiden, og at dette faller under samme kategori, under dekke av humor.

• Liker 1
Skrevet

Facebook og sosiale medier er kjempehipt, og det gir en mengde tilnærmet gratis klikk å skrive om det. Siden en visning av en annonse på en seriøs artikkel og en tulleartikkel er like godt betalt må man fylle den daglige kvoten med lette klikk.

Anonymous poster hash: 107ad...64c

• Liker 1
Skrevet

Nå har han i alle fall fått flere kandidater til utstemming for neste års julekalender, så det er visst noen fler enn ham selv som ser humoren i dette.

Skrevet

Nei! Spøken er IKKE morsom når ingen ler av den. (eller den som står bak den)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...