Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pleier dere å gå opp i vekt i julen?

I min familie er vi ganske aktive i julen. Går mye på ski:) vi spiser normalt frem til julaften, og så blir det noen julemiddager på julaften og romjulen, samt nyttårsaften. Har ikke godteri osv liggende. Og vi overspiste ikke. Så alt i alt ser det ut til at skigåingen holder vekten i sjakk:)

Hva med dere? Er julen er frisone, så dere kan spise hva dere vil, så mye dere vil? Eller prøver dere å ikke ta helt av med maten?

Anonymous poster hash: b33e8...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg går ikke opp i vekt. Pleier å kose meg ekstra på julaften og 1.juledag. Ellers spiser jeg i moderate mengder. Blir litt alkohol noen dager, så er vel det som er verst for kroppen.

Anonymous poster hash: 35b7b...4b1
Skrevet

Spiser mye og riktig koser meg på julaften. Ofrer ikke en tanke på "sunnhet" i den perioden ... er jo tross alt viktigere å passe på hva man spiser mellom nyttår og jul, ikke mellom jul og nyttår.

• Liker 2
Skrevet

Ja, går som regel alltid opp i vekt i julen :) Spiser det jeg vil og koser meg masse, så går jeg ned igjen rett etter jul.

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det å kose seg = å spise mat. Når jeg koser meg har jeg på joggisen og ser film. Blir uvel av å spise mye mat og fatter ikke hvordan noen orker denne fråtsingen i jula.

Så nei, jeg går ikke opp i jula. Spiser helt normalt og lite godis og ingen brus. Koser meg MASSE!

Anonymous poster hash: a24c9...c75
Skrevet

Yepp. :D

Ikke mindre aktiv, men det blir mye god mat.

Anonymous poster hash: f78ae...171
Skrevet

Har pleid å gå opp i vekt i julen, Jeg spiser sjokolade og kaker og god mat og virkelig storkoser meg.

Jeg fråtser ikke, men jeg liker å se julefilmer mens jeg spiser m&m eller kakerester.

Denne julen derimot blir det mindre med godsakene. Jeg orker ikke lage særlig med kaker, er mer mor eller svigermor som står for det, men vi feirer hver for oss i år så jeg tenkte å likesågreit prøve å være litt sunn selv om det er jul.

Men julaften og 1 juledag er en selvfølge for litt godt, men i mer moderate mengder :tree:

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det å kose seg = å spise mat. Når jeg koser meg har jeg på joggisen og ser film. Blir uvel av å spise mye mat og fatter ikke hvordan noen orker denne fråtsingen i jula.

Så nei, jeg går ikke opp i jula. Spiser helt normalt og lite godis og ingen brus. Koser meg MASSE!

Anonymous poster hash: a24c9...c75

Og jeg skjønner ikke hvordan man kan kose seg ved å late seg og se på film! Selv koser jeg meg med gode smaker og familieselskap, og på tur i skog og fjell.

Anonymous poster hash: 38142...79d

• Liker 5
Skrevet

Ligger med kyssesyken nå og har gått ned 3-4 kg, så i år vet jeg ikke.. I fjor gikk jeg faktisk ned 1 kg. Bekymrer meg ikke for det i år ;)

Anonymous poster hash: 5e699...6ea
Skrevet

Jeg aner ikke om jeg går opp i vekt i julen eller ikke. Jeg har ikke vekt og har aldri merket noe på klærne tidligere år.

Skrevet

Jeg går opp og ned i vekt pga sykdom, så det kan godt hende at jeg ikke går noe særlig opp i år. Men det viktigste med julen er maten og samværet, så det blir en god del stillesitting og spising, ja. Har ikke et fnugg av dårlig samvittighet. Det viktigste er ikke hva man spiser, drikker og gjør mellom jul og nyttår, men hva man spiser, drikker og gjør mellom nyttår og jul.

Anonymous poster hash: ca519...f67
Skrevet

Nei, spiser julemat to dager og liker generelt ikke fettete mat. Er ikke begeistret for typiske julekaker (kransekake er godt), men spiser litt hjemmelaget konfekt, samt dessert på julaften og 1. dag.

Jeg spiser i og for seg hva jeg vil og hvor mye jeg vil, men for min del betyr det å spise omtrent som vanlig. Jeg spiser mye dyrere og "finere" mat enn til vanlig siden jeg er hos mamma, men kaloriinnholdet blir omtrent det samme.

Gjest Daenerys
Skrevet

Kommer ikke til å gå opp i vekt pga strengt kosthold, men når jeg spiste vanlig gikk jeg ikke opp da heller :) Spiser meg mett, overspiser ikke, og gikk en del turer med familien.

Skrevet

Nei, heldigvis ikke :) Klarer å kontrollere meg og å treneregelmessig. Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer å spise SÅ mye mer ila julen sammenliknet med en annen helt vanlig uke :P Godt drikke spiller kanskje også inn for enkelte?

Gjest Runforit
Skrevet

Jeg tenker ikke over at jeg skal spise masse bare fordi det er jul. Jeg jogger 6 dager i uka som jeg pleier og spiser normalt man-fre med litt ekstra kos som mørk sjokolade og nøttekos på lørdagen.

Eneste forskjellen er at julaften er på en hverdag og da blir det saftig kalkun med tilbehør. Utover det så blir det faktisk fremdeles mørk sjokoalde og nøtter som snacks :P

Samme med påske og alle andre høytider. Blir en ekstra god festmiddag, men utover den dagen så spiser og trener jeg som alltid.

Lar meg ikke friste bare fordi godteriet har fått rødt papir.

Skrevet

Har et større fokus på kostholdet i mellom nyttår og jul, enn i mellom jul og nyttår.

De siste par årene har jeg ironisk nok gått ned i vekt i jula.

Ellers har jeg vel aldri gått særlig mye mer opp enn 1-2 kg.

Anonymous poster hash: 19186...9c4
Skrevet

Nei, som regel ikke. Spiser den julematen jeg vil, men pleier ikke være sånt som gjør at jeg går opp i vekt. Er grenser for hvor mye kjøtt og poteter man orker.

Dessuten drar mamma oss med på tur nå og da. Det er endel farting rundt i familieselskaper også.

Legger mer på meg av kjedespising når det er eksamenstid eller å kjøpe ferdige måltider når jeg har hverdagsstress med skole og ekstrajobb. Drikker mer ute med venner enn jeg gjør blant familie også.

Så som det sies - det er ikke jul til nyttår som gjør deg feit, men nyttår til jul :) Vektoppgang for meg er mer en indikasjon på at noe er galt - at mat fyller et tomrom og at man er passiv. Så har jeg det bra, så holdes vekten fint.

Skrevet

Jeg er i en langvarig prosess med å gå ned i vekt, men jeg har nå satt vektnedgangen på pause. Jeg vil slappe av og kose meg i julen med masse god mat, juleøl og sjokolade. Men jeg ønsker ikke å gå opp igjen det jeg har gått ned i høst, ønsker ikke å starte på null igjen i januar. Så jeg følger med på vekten slik at jeg holder den stabil, det er godt nok for meg i desember. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...