Sunshine Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Gir alle det? Gir dere fellesgave eller til hver enkelt? Hva gir dere i såfall?
barnesangen Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 I bhg til vår datter er det Fau som ordner dette. ..har du sjekket med de?
Gjest Magdalene Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har gitt en gave til hver avdeling (barna går på to forskjellige). Kjøpte en stor kakeboks, og fylte den med 4 forskjellige godteposer fra apoteket, eos lipgloss (en til hver), håndkrem (en til hver), nybakte kokosmakroner, anton berg marsipanbrød, fruktkarameller, og litt frukt. Skrev også en kort til de på avdelingen.
Solma Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Eg har kjøpt ei flaske vin til kvar av dei vaksne på avdelinga. I fjor til jul ga eg lys og sjokolade, til sommaren når guten vår bytta avdeling fekk dei kvar sin blome. Eg set umåteleg stor pris på jobben personalet i barnehagen og ynskjer å vise dette ved å gje ei merksemd, men veit at dette er omdiskutert. Når eg kjem med gåva prøver eg å levere den så diskret som mogleg, det er ikkje meininga å legge press på andre foreldre, så dei føler at dei og MÅ gje noko.
Gjest Whitestripes Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Jeg jobber i barnehage, og synes ikke foreldre trenger gi gave. Det er selvfølgelig hyggelig, men kan fort skape et slags press på at alle føler de må gi. 1
Gjest chiki Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Blir ikke det veldig mye om de i barnehagen får 10-20 gaver til jul av foreldrene? Her får de fellesgave på julefesten før jul, men ikke noe dyrt
absinthia Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Vi har fått felles fruktkurv med litt godterier hos fau og synes det er kjempekoselig. Hadde blitt ille berørt tror jeg om en haug med foreldre begynte å gi oss gaver.
Sunshine Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2013 Det har ikke kommet noen info om felles gave, det ble ikke gjort noe i fjor heller. I barnehagen vår jobber flere av de ansatte på de forskjellige avdelingene i ulik prosent så jeg vet helt ærlig ikke helt hvor mange som burde fått gave. Jeg setter utrolig stor pris på de ansatte, de er utrolig flinke alle sammen så jeg tenkte det var hyggelig med en oppmerksomhet. I fjor ga vi litt forskjellig godteri til pauserommet, men jeg er usikker på hva som "forventes" rundt omkring. Dette er en privat, andelsbarnehage om det har noe å si. Jeg tenkte også litt på at hvis alle 14 foreldrepar på avdelingen gir, blir det kanskje litt i overkant mye...
kareen Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Hvorfor gi gave til folk som gjør det som er jobben deres? Blir jo et voldsomt gavemylder til slutt, hvis alle skal gjøre det.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Vi har samlet inn en liten sum fra alle og kjøpte ei julestjerne og div. julegodter til pauserommet. Jeg har gitt en gave til hver avdeling (barna går på to forskjellige). Kjøpte en stor kakeboks, og fylte den med 4 forskjellige godteposer fra apoteket, eos lipgloss (en til hver), håndkrem (en til hver), nybakte kokosmakroner, anton berg marsipanbrød, fruktkarameller, og litt frukt. Skrev også en kort til de på avdelingen. Det syntes jeg var voldsomt. Anonymous poster hash: 6ffcf...65b 2
Gjest Magdalene Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Hvorfor gi gave til folk som gjør det som er jobben deres? Blir jo et voldsomt gavemylder til slutt, hvis alle skal gjøre det. Fordi de gjør mye mer enn hva som er jobben sin. Vi setter umåtelig pris på jobben de gjør. De gjør at barna mine har en fantastisk hverdag. De trøster, tuller, duller og koser. De lærer barna mine ufattelig mye, og gir veldig mye av seg selv. De gjør langt mer enn hva jeg kunne forlangt, og barna mine er ufattelig glad i dem. Derfor! Vi er rause med de vi er glad i til vanlig, så det ville vært unaturlig for oss å ikke være rause med de som tar vare på det kjæreste vi har. Endret 18. desember 2013 av Magdalene 4
Gjest pysepusen Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ga noen poser med forskjellig julegodt i år. Lager ikke noe press blant foreldrene for ingen vet at jeg ga Ga fellesgave.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har gitt en gave til hver avdeling (barna går på to forskjellige). Kjøpte en stor kakeboks, og fylte den med 4 forskjellige godteposer fra apoteket, eos lipgloss (en til hver), håndkrem (en til hver), nybakte kokosmakroner, anton berg marsipanbrød, fruktkarameller, og litt frukt. Skrev også en kort til de på avdelingen. Det var jo nesten pinlig mye. Måtte jo koste fort 1500 kr det der?Anonymous poster hash: ac8f6...733 6
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Hadde aldri forventet gave fra barna (og foreldrene), men det var veldig koselig å få en liten ting likevel. Gjerne noe spiselig, en fellesting til hele personalet (kaker, kjeks, godis) eller bare et kort.
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2013 #15 Skrevet 19. desember 2013 Jeg ga noen poser med forskjellig julegodt i år. Lager ikke noe press blant foreldrene for ingen vet at jeg ga Ga fellesgave. Slik var det her også. Ingen som vet at jeg ga.
Gjest Magdalene Skrevet 19. desember 2013 #16 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Det var jo nesten pinlig mye. Måtte jo koste fort 1500 kr det der?Anonymous poster hash: ac8f6...733 Eos lipgloss 3$ x 3= 55kr Håndkrem 49kr x 3= 150kr Godteri ca 250kr Frukt: 50kr Kaker: ikke mange kronene, da jeg bakte så mange til resten av familien i samme slengen X 2 Så, nei. Det ble ikke nesten 1500kr. Og om det hadde kommet opp i 1500kr, så hadde det jo ikke vært til en. Og må innrømme at jeg gladelig hadde brukt så mye penger på de damene som mine barn forguder. Endret 19. desember 2013 av Magdalene
Harlekin Skrevet 19. desember 2013 #17 Skrevet 19. desember 2013 Jeg ga en pose sjokolade sammen med et kort til avdelingen. Jeg har ikke veldig mange penger, tid eller energi til å gi masse, ikke synes jeg det er nødvendig heller, men det viktigste er at jeg gir en oppmerksomhet og viser at jeg setter pris på jobben de gjør. For det gjør jeg absolutt!
dreia Skrevet 19. desember 2013 #18 Skrevet 19. desember 2013 Me har gitt ei korg med frukt og litt godter til pauserommet (alle avdelingane i barnehagen) eit par-tre veker før jul - slik at dei rekk å eta det opp før dei tar juleferie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå