Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Jeg har lyst til å bytte ut "all" makeupen min. Er lei av øyenskygger som ikke gir spesiell god farge eller sitter godt.

Hvilken merker anbefaler dere?

Jeg har blandings hud, men mest tør.

Hvilke merker vil dere anbefale ?

Vil gå til anskaffelse av :

Primer

Foundation

Highlighter og contour

Øyenskygge®

Er det noen som har erfaring med å handle sminke på ebay (ikke den billig sminken fra Kina osv)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Primer

Gosh Cosmetics Velvet touch Line perfector. For øynene er det Artdecos øyeskyggebase i krukke som gjelder.

Foundation

Bobbi Brown Long Wear Even Finish Foundation og Max Factor Whipped Cream Fondation.

Highlighter og contour

Den matte paletten i bruntoner fra Isadora.

Øyenskygge®

Inglot og Artdeco. Begge de to merkene har øyeskygger som kan settes i en palett og da kan man selv skape en, med øyeskygger man velger selv.

Skrevet

Primer

Her har jeg dessverre ingen spesielle anbefalinger, men bruker selv Smashbox Photo Finish Light og er veldig fornøyd med den. Den er derimot beregnet fet hud, men jeg har acne/kombo/tørr/fet/merkelig hud og den fungerer flott på meg.

Foundation

Kommer an på om du vil ha en som dekker mye eller som dekker lite, men en av mine favoritter er Urban Decay Naked Skin foundationen. Denne er knall god! Den dekker helt ok, men kan bygges opp og dekke en god del. Siden du har tørr hud bør du kanskje bruke en fuktighetsgivende primer under, da denne kan være en smule uttørkende - men bruker du en god fuktighetskrem så skal det ikke være noe problem. Max Factor Facefinity er også fantastisk, men denne dekker veldig godt og om du ikke er fan av full coverage bør du styre unna. Den finnes i mange forskjellige nyanser på eBay og utenlandske nettbutikker, her i Norge er det bare de mørkeste som er tilgjengelige.

Highlighter og contour

theBalm Mary-Lou Manizer, uten tvil! Det er den mest fantastiske highlighteren jeg noen sinne har brukt. Til contour anbefaler jeg Too Faced Chocolate Soleil - hands down min absolutte favoritt. theBalm Bahama Mama og NARS Laguna er gode de også, men de slår ikke Chocolate Soleil. NARS Laguna inneholder dessuten pittelitt shimmer (er ikke så veldig merkbart, men den er iallefall ikke matt), og den er veldig lite drøy. Jeg kjøpte min for 2 måneder siden og jeg traff bunnen på noen få uker. Den er snart brukt opp i skrivende stund. Too Faced Chocolate Soleil er drøy som bare det og den er så fin!

Øyenskygger

Smashbox sine skygger er veldig gode, liker veldig godt Softbox og Smokebox palettene. Vil også anbefale MAC sine øyenskygger, sett bort ifra de som har Lustre formulaen - dritt skygger. MAC har jo et ganske stort sortiment med forskjellige farger og formulaer, men de fleste skyggene i Veluxe Pearl og Frost formulaen er gode. Noen av de Matte er også gode, men ikke alle. Et merke som er enda bedre enn MAC er Makeup Geek, som også lager en del dupes av forskjellige MAC skygger. Anbefaler deg virkelig å sjekke ut Makeup Geek, for de skyggene er virkelig helt fantastiske. Skyggene er billige i tillegg, som er et veldig stort pluss!

Skrevet

Du mååå bare prøve Inglot sine øyenskygger, de er helt fantastiske! Du får også kjøpt Inglot på ebay :)

Skrevet

Tusen takk for svar :) Nå skal jeg bruke resten av kvelden til å sjekke ut merkene dere har anbefalt på nettet !!

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...