Joplaya Skrevet 13. mai 2004 #1 Skrevet 13. mai 2004 Jeg har aldri vært en religiøs person. Vokst opp blant familie og venner som ikke er religiøs. Men jeg har ofte ønsket å være troende. Prøvde å tro på Gud da jeg holdt på med konfirmasjonen, men jeg fant ut at jeg kan ikke tro, klarer ikke å tro. Men her om natten hadde jeg den underligste drømmen, aldri drømt noe lignende. Dette skjedde: Jeg var i et stort og mørkt rom, jeg kunne ikke se hverken vegger eller tak. Foran meg var der to vesener, ikke mennesker og ikke dyr, mer djevelaktige. De sto å messet noen formularer foran et lys, ikke ild, mer en glohaug kanskje. De prøvde å dra meg mot denne glohaugen gjennom dette formularet de messet. Men jeg sto i ro, det virket ikke. Han ene sa til den andre at noe var galt, noen var til stede og hjalp meg, noen beskyttet meg. Da han sa dette gikk det opp for meg at jeg snakket med Gud. Jeg sa det til dem. De ble rasende og prøvde å hoppe på meg for å dra meg bort til glohaugen med fysisk kraft. Men de klarte ikke komme nær meg. Gud var til stede og beskyttet meg. Jeg våknet og i et øyeblikk føltes det som om Gud var der med meg. Jeg var vel fremdeles inne i drømmen på et vis. Hva i alle dager kan en sånn drøm bety? Merkligste drømmen noensinne. Men samtidig har jeg vært mer åpen for Gud de siste ukene og kanskje månedene enn noensinne før... Drømmen hadde jeg bare for 3 netter siden.
Gjest Myumi Skrevet 13. mai 2004 #2 Skrevet 13. mai 2004 Jeg har hatt slike drømmer selv jeg men jeg har ikke satt meg så mye inn i drømmetydning. Slike drømmer kan være veldig skremmende.
Bokalven Skrevet 14. mai 2004 #3 Skrevet 14. mai 2004 Jeg møtte gudinnen Bast en gang på trommereise. For meg var det et symbolsk møte, som jeg tolket og overførste til "det virkelige liv".
Crazee Skrevet 14. mai 2004 #4 Skrevet 14. mai 2004 Kanskje det ikkje skal tolkast så mykje? Kanskje det berre betyr at Gud er der for deg og beskyttar deg? Det kan jo vera eit svar til deg på det at du er meir open for Gud no.
Joplaya Skrevet 15. mai 2004 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2004 Kanskje det...? Håper det er noen her og beskytter meg, for det trenger jeg nå.
Gjest Danielle 73 Skrevet 16. mai 2004 #6 Skrevet 16. mai 2004 Alle får tildelt to-tre engler ved fødsel, det er bare opp til hver enkelt om de velger å tro. Og vist du ikke er overbevist, vil nok ikke troen komme heller. Jeg håper du endag vil være åpen nok for å ta imot Gud, for jeg som mangen andre har opplevd både Gud og engler på en helt ubeskrivelig måte som jeg unner alle å få oppleve.
Bokalven Skrevet 16. mai 2004 #7 Skrevet 16. mai 2004 Alle får tildelt to-tre engler ved fødsel, det er bare opp til hver enkelt om de velger å tro. Og vist du ikke er overbevist, vil nok ikke troen komme heller. Jeg håper du endag vil være åpen nok for å ta imot Gud, for jeg som mangen andre har opplevd både Gud og engler på en helt ubeskrivelig måte som jeg unner alle å få oppleve. ...og jeg har hatt flere sterke religiøse opplevelser innen min religiøse retning. Religion er individuelt, og det som passer for én person trenger ikke nødvendigvis passe for en annen. Jeg tror for eksempel at min religion passer like lite til deg som din passer til meg.
Gjest Anonymous Skrevet 18. mai 2004 #8 Skrevet 18. mai 2004 danielle 73; innlegget ditt var så vakkert synes jeg. Håper virkelig jeg en dag vil oppleve Gud. For jeg tæres innvendig ved å ha mistet troen på Gud. Går utover hvedagslivet. Forstår meg ikke lenger på ting.
Gjest Danielle 73 Skrevet 20. mai 2004 #9 Skrevet 20. mai 2004 Til gjest Nå i dag skjønner jeg ikke hvordan jeg har klart meg uten Gud, men sannheten er at Gud har vært der og ER med meg heletiden. Som han er med deg. Han venter bare på at du skal ta et valg. Men det er viktig at du er åpen for det. Vist du ønsker troen tilbake, så begynn å be. Det er det sterkeste middelet du kan bruke. Jeg har fått mangen bønnesvar og gud har også vist meg veien. Hjulpet meg å ta de rette valgene. Er overbevist om at ingenting er tilfeldig, men alt står i hvilken valg vi tar osv. Hvorfor ikke oppsøke kristene miljøre, prøv deg litt frem, så får du se hvor DU hører hjemme. Jeg har funnet meg en menighet hvor jeg endelig er kommet hjem. Jeg bor i en annen by enn jeg opprinnelig er fra. Meg og exen skulle flytte sørover hvor vi hadde vennepar og til varmere strøk. Vi havnet et helt annet sted enn det som var tenkt. Selv om vi begge var fra samme by, så flyttet vi hit vi bor i dag til tross for at vi egentlig ikke hadde noe i denne byen å gjøre. Vi hadde ingen familie,venner eller et sted å bo. Vi hadde bare en egenkapital. Hvorfor flytte til en by vi ikke "ville" flytte til? Og hvorfor flytte til en annen by når ekteskapet likevel gikk mot slutten? Og hvorfor flytte hit uten jobb? JEG er ihvertfall overbevist om at det er GUD som har vist meg veien hit. Det var hans plan. For nå har jeg endelig funnet det jeg hele livet har lengtet etter. En familie. Gud ser det og svarer på dine bønner det er jeg overbevist om. Stå på du også. Du finner nok de rette valgene skal du se. Og ta den tiden du trenger.
Gjest lekebøll Skrevet 20. mai 2004 #10 Skrevet 20. mai 2004 Alle får tildelt to-tre engler ved fødsel, det er bare opp til hver enkelt om de velger å tro. Og vist du ikke er overbevist, vil nok ikke troen komme heller. Jeg håper du endag vil være åpen nok for å ta imot Gud, for jeg som mangen andre har opplevd både Gud og engler på en helt ubeskrivelig måte som jeg unner alle å få oppleve. Hvordan vet du det? Har du telt dem? Har du telt englene til veldig mange mennesker her i verden? Eller har du funnet på det tallet selv? Hvorfor tror du vi har to-tre engler, og ikke fem? Hvor har du disse englene fra, og hvordan definerer du "engel"? Hvordan har du opplevd englene du påstår å ha?
LarsLarsere Skrevet 22. mai 2004 #11 Skrevet 22. mai 2004 Inne i hodet kan alt skje, enten man sover eller ikke. Drømmer er fascinerende
Mailin Skrevet 23. mai 2004 #12 Skrevet 23. mai 2004 Joplaya - vennen min, Klem te deg: :klem2: Klem frå Danmark
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 25. mai 2004 #13 Skrevet 25. mai 2004 Sånne ting skremmer meg litt, fordi det har skjedd mange ganger i historien at folk har klikka av en religiøs drøm, og gått totalt amok blant folk. Tenker på hekseprosesser osv. Hadde religion hatt en sterkere plassering i samfunnet i dag, kunne det nok ha skjedd. Likeledes dersom du hadde vært en lederskikkelse i samfunnet. Det er utrolig hva folk klarer å tolke inn i hjernens rablerier om natta.
Gjest Anonymous Skrevet 4. juni 2004 #14 Skrevet 4. juni 2004 Jeg har aldri vært en religiøs person. Vokst opp blant familie og venner som ikke er religiøs. Men jeg har ofte ønsket å være troende. Prøvde å tro på Gud da jeg holdt på med konfirmasjonen, men jeg fant ut at jeg kan ikke tro, klarer ikke å tro. Men her om natten hadde jeg den underligste drømmen, aldri drømt noe lignende. Dette skjedde: Jeg var i et stort og mørkt rom, jeg kunne ikke se hverken vegger eller tak. Foran meg var der to vesener, ikke mennesker og ikke dyr, mer djevelaktige. De sto å messet noen formularer foran et lys, ikke ild, mer en glohaug kanskje. De prøvde å dra meg mot denne glohaugen gjennom dette formularet de messet. Men jeg sto i ro, det virket ikke. Han ene sa til den andre at noe var galt, noen var til stede og hjalp meg, noen beskyttet meg. Da han sa dette gikk det opp for meg at jeg snakket med Gud. Jeg sa det til dem. De ble rasende og prøvde å hoppe på meg for å dra meg bort til glohaugen med fysisk kraft. Men de klarte ikke komme nær meg. Gud var til stede og beskyttet meg. Jeg våknet og i et øyeblikk føltes det som om Gud var der med meg. Jeg var vel fremdeles inne i drømmen på et vis. Hva i alle dager kan en sånn drøm bety? Merkligste drømmen noensinne. Men samtidig har jeg vært mer åpen for Gud de siste ukene og kanskje månedene enn noensinne før... Drømmen hadde jeg bare for 3 netter siden. Det kan være et tegn på at du bør begynne å tenke på din eksistent, utforske hvem Gud er og hva han står for.. Kanskje det er et stort tomrom i deg, noe i sinnet ditt søker etter noe eller så er det noen / noen i fortiden som prøver å "pushe" deg inn i den religiøse / filosofiske fasen.. Det er et tegn på at du må tenke på din sjel og sinn. Det at du står i mot i drømmen, betyr at din "barnetro" er sterk og at du ikke er alene mot å slåss mot det "onde" - Det onde kan være så mye det... Marerialismen er en av det "onde"... Kanksje du må tenke litt annerledes???
Monstermagnet Skrevet 4. juni 2004 #15 Skrevet 4. juni 2004 Det kan være et tegn på at du bør begynne å tenke på din eksistent, utforske hvem Gud er og hva han står for.. Kanskje det er et stort tomrom i deg, noe i sinnet ditt søker etter noe eller så er det noen / noen i fortiden som prøver å "pushe" deg inn i den religiøse / filosofiske fasen.. Det er et tegn på at du må tenke på din sjel og sinn. Det at du står i mot i drømmen, betyr at din "barnetro" er sterk og at du ikke er alene mot å slåss mot det "onde" - Det onde kan være så mye det... Marerialismen er en av det "onde"... Kanksje du må tenke litt annerledes??? Eller kanskje drømmen ikke betyr noen hverdens ting, hvilket er mest nærliggende.
Gjest Anonymous Skrevet 19. juni 2004 #16 Skrevet 19. juni 2004 Kjære hovedinnlegger! For en flott og sterk drøm! Jeg personlig velger å tro at dette henger sammen med din økende åpenhet for "det åndelige" - om det nå er den kristne Gud eller andre trosretningers guder vi snakker om, eller "universet", "alt"et og hva nå alt sammen kalles. Jeg tror at drømmer noen ganger er informasjon og opplevelser gitt fra den andre siden (dvs hjelpere, eller engler, eller noe) eller en god vilje (dvs Gud, universet, Allah eller hva man nå velger å kalle denne kjærlighetsenergien) Jeg har etterhvert fått troen på at det eksisterer et liv etter dette, at sjelene velger seg hvilket liv de skal ha neste gang (en slags avtale de inngår, der de velger seg sine liv, f.eks. kan de velge fryktelig vanskelige liv, hvis dette er nødvendig for at de skal lære noe viktig, noe som gjør dem klokere/renere/i stand til å ta riktige valg etc. (Tror jeg da.. Vanskelige ting, dette). Jeg er litt søkende selv, men for min del har jeg piggene noe ut i forhold til "Kristendommen". Setter det i anførselstegn fordi jeg ikke helt klarer å skille ut hva kristendom er, og hva som er stygge handlinger begått av folk som kaller seg kristne, og som er gjort i kristendommens navn. (Det er vel ikke mulig å skille dem ordentlig). Jeg kan ikke forstå kristendommen som det som står i Bibelen heller - siden: Hva er Bibelen uten tolkninger? Slik JEG tolker det, er Bibelen full av motsetninger, den er nødt til å bli ulogisk... tekst og tale er dødt uten tolkninger, og da er vi altså tilbake til menneskene som bruker denne teksten. Er det disse menneskene som er kristendommen? Men hva da med alt som er gjort i kristendommens navn? Osv osv Nå ble det visst ganske mye teologisk filosofering her.. Men det jeg tror jeg hadde tenkt å skrive, var noe sånt som at Åpenheten din gjør at du tar inn informasjon som blir sendt deg av beskyttere/ kjærlighetsenergi. Og at dette ikke nødvendigvis er Gud slik kristendommen* (*jf filosofiske tumlerier over) tenker, men i hvert fall en eller annen kjærlighet. Det trenger ikke å være noen motsetning, mange "alternative" som snakker om hjelpere, engler, universet, lys, kjærlighet etc er kristne og bruker dette som andre ord for Gud og hans gode vilje. Nå blir jeg vel sliten i hodet vel.. ;-) Jeg ønsker meg gjerne en videre diskusjon her, men til dere som har sånn "hvordan vet du det, da, har du telt?" og "Gud fins ikke, så hold kjeft"-mentalitet: Selvsagt kan vi ikke si noe som kan være noe bevis for dere for at ting er som vi tror! Det er jo nettopp derfor vi diskuterer TRO! Som etter min mening delvis er et resultat av opplevelser/tolkninger en har hatt som gjør at EN SELV føler det er "bevis", at en "bare vet det".. og av at man har tatt et VALG om å følge en tankegang eller tro, og føyer inn opplevelser i henhold til denne tenkningen. (Kan være greit for et stakkars menneske å gjøre det enkelt for seg selv, vel! :-)) Jeg syns at en bastant avfeiing av andres opplevelser av Guds eksistens etc. er omtrent like provoserende som folk som kommer og skal dytte på en religionen sin. Som fremholder det som _eneste mulige sannhet_ og fremholder at alle som ikke er enig med dem har kommet kortere, er dømt til fortapelse, etc. (Then again, så lenge de mener dette, så må de jo få lov til å hevde det.. Det er bare så forbanna provoserende!!! :-( Men, jeg mener jo selv at jeg har kommet "lengre" nå enn jeg hadde før, tror jeg da...) Lykke til på din vei i hvert fall.. :-)
mari Skrevet 22. juni 2004 #18 Skrevet 22. juni 2004 Eller kanskje drømmen bare kom fordi du hadde tenkt mye på Gud i det siste. Det sies jo at man tar opp det man har tenkt mye på i løpet av dagen i drømmene...
Gjest Anonymous Skrevet 24. juni 2004 #19 Skrevet 24. juni 2004 Dette er et mektig symbol som forteller deg om dine innerste syn på verden, og hvordan du oppfører deg. Hvis Gud har noe å si deg må du lytte nøye, og prøve å huske det som blir sagt for ettertiden. Hvis en annen spiller Gud, forguder du en person som i virkeligheten ikke er så bra som du tror.
Gjest Madley Skrevet 24. juni 2004 #20 Skrevet 24. juni 2004 Kanskje Gud vil fortelle deg at han vet at du søker og at han er her for deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå