Gå til innhold

Middag til en som kun liker kylling og grandiosa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Forumet jeg vanligvis bruker er nede så da prøver jeg her.

Jeg er veldig glad i god mat og spiser det meste, men kjæresten er ikke like begeistret for mat som jeg er og spiser kun brødskive med salami eller kun smør som pålegg, middagene vi spiser ilag er heller ikke store greiene, det går i halvstekt grandiosa, kylling og ris med sweet chili saus.

Vi har en bestemt oss for prøve nye retter et par gangen i måneden, da helst med kylling for å gjøre det enklere for henne å like maten.

Trenger forslag til hva vi kan lage, noe enkelt som ser godt ut og som ikke har så mye tilbehør..

Trenger ikke være med kylling, men tror hun har lettere for spise det da.

Forslag tas imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tikka masala, wok, filet med ris og fløtesaus, ovnsbakt med diverse krydder i stekepose, med tomatsaus og pasta, kylling-nudelgryte med wokgrønnsaker...

Skrevet

Hva med indisk mat? Søk opp noen enkle oppskrifter, det er veldig mye godt der ute. Kanskje noen gode pastaretter med hjemmelaget saus, urter og parmesan?

Skrevet

pizza med kylling :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Pølse med potetmos (hjemmelaga potetmos fks. Kan jo ha litt gulrot oppi og for variasjon)

Pasta med kjøttdeig

Pastasalat med kylling.. her kan du lage den ganske enkel så det ikke blir for mye rare smaker.

Hjemmelaga pizza

Fiskeboller/Fiskepudding? Med potet og hvit saus eller med terteskjell og fryste grønnsaker...

Pølsegrateng

Det her er enkle retter med ikke så mye rare smaker, som de aller fleste liker(?)

Skrevet

Du kan variere kyllingen ved å stek kyllingbryst med ris, wokede grønnsaker og karrisaus eller du kan lage kylling med thailandsk vri med currypasta og kokosmelk. Masse gode oppskrifter på nettet. Bare Google det.

Og når det gjelder pizza så kan dere lage den selv. Om det er vanskelig så kjøp ferdig pizzadeig. Finnes fersk i kjøle disken og så kan dere legge på det dere vil. Blir vel i alle fall bedre enn Grandiosa.

Om hun liker pasta og bacon så kan du lage carbonara.

Biff med bernaise kan hun kanskje også prøve.

Skrevet

Jeg vil anbefale fajitas. Den beste kyllingretten jeg vet om :) Da steker du løk og grønn paprika, før du steker kyllingen. Deretter blander du alt sammen og bruker fajitaskrydder. Resten av grønnsakene velger du, og så må du selvsagt ha fajitaslefser. Mye bedre enn taco, spør du meg :biggrin:

Ellers så kan du lage wok med nudler (som du koker først), ulike grønnsaker (anbefaler brokkoli, minimais, bambusskudd, vannkastanjer og paprika). Til slutt har du i kyllingen. Personlig bruker jeg bare sursøt-saus og soyasaus til.

Kyllingpizza er jo også kjempedigg! Lag din egen variant. :kristin:

Skrevet

-wok med kylling. kylling kan jo etterhvert byttes ut med annet kjøtt, dersom dere ønsker. I tillegg kan man woke de grønnsakene man selv ønsker.

-kylling med ris/pasta/spagetti med forskjellige sauser. Enten ferdigkjøpte sauser eller sauser dere selv lager.

-kyllingboller/kyllingkjøttkaker av kyllingkjøttdeig, f.eks med sweetchillisaus til

-gryteretter

-salater

-taco/tortilla/pita med kylling og salat

-hjemmelaget hamburger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...