Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #1 Skrevet 13. mai 2004 Heisann! Litt teit spørsmål kanskje, men hvorfor vil noen være moderatorer her inne? Virker av en eller annen grunn som det ligger stor prestisje i dette? Er det ikke bare masse bortkasta og innmari kjedelig jobb uten å sitte igjen med noe som helst for det? Ikke penger engang, ettersom jeg forstår? Fellesskapet som er her er man vel likefullt en del av uansett?
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2004 #2 Skrevet 13. mai 2004 Tror ikke at det ligger noen prestisje i å være moderator. Jeg var, og er, her mye likevel og liker å hjelpe til.
LilleBille Skrevet 13. mai 2004 #3 Skrevet 13. mai 2004 Har aldri hørt at det ligger mye presitsje i deg. Vi er glade for at noen gidder å ta den jobben.. det gjør KG til et hyggeligere sted å være for de aller fleste av oss.
Gjest Gitte Skrevet 13. mai 2004 #4 Skrevet 13. mai 2004 Jeg tror ikke det er så mye prestisje i den jobben, heller lysten til å hjelpe til med å holde forumet mest mulig fritt for regelbrudd. Det er sikkert gøy å kunne hjelpe resten av brukerne med andre småting også der det er mulig. Om jeg skulle søkt jobben som moderator hadde jeg gjort det av den grunn. Gjøre noe nyttig samtidig med at jeg er bruker av KG. Den tanken liker jeg, men tror ikke jeg noen gang får muligheten.
Tusenfryd Skrevet 13. mai 2004 #5 Skrevet 13. mai 2004 Jeg synes det er moro å få være med å hjelpe til. Liker godt å være med å arrangere og slite litt i kulissene til vanlig også. Kjedelig? Nei, da hadde jeg sluttet. Prestisje? Ikke akkurat... noen ganger kan det være litt av en Uriaspost, skal jeg si deg. Men jeg lærer mye, om folk og fe, hvordan et forum driftes og drives, hva som ligger til grunn for avgjørelser som tas, viktigheten av regler, hvilke regler etc. Jeg blir kjent med folk og det er liksom en hobby, dette da. Jeg var forresten moderator på et annet forum for noen år siden. Det var imidlertid så elendig driftet og helt ute av kontroll at det gikk over av seg selv.
Gjest Hege Skrevet 13. mai 2004 #7 Skrevet 13. mai 2004 Hva skal til for å bli moderator da? Sånn i grove trekk: God oppførsel er et must. Du må ha litt fartstid her som registrert bruker, slik at du er kjent med hvordan forumet fungerer, og kjenne våre regler. Du må også ha anledning til å være her daglig og så lenge at du kan holde oversikten over hva som skjer i ditt anvsarsområde. Enkelte grupper krever mer tid enn andre. Du må være over 18 år.
Usikker Skrevet 14. mai 2004 #8 Skrevet 14. mai 2004 Hege - du glemte jo å nevne den to-årige moderatorskolen jo......
Gjest Hege Skrevet 14. mai 2004 #9 Skrevet 14. mai 2004 Nei, for som modertaor blir man aldri utlært. Det er stadig noe nytt å lære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå