AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Eg har ei jente i klassa mi, ho er ein av dei tre eg er mest med i skuletida. Ho er ei utrulig søt og snill jente, og fortena berre det beste. Ho har vore i eit forhold med ein litt eldre kar i 2 år no, og ho trur forholdet deira er fantastisk bra. Men det eg fekk høyre av besteveninna mi i dag var: Typen til ho i klassa mi har vore utro mot ho med same dame i 2 år, altså heile forholdet deira. Han er med elskerinna si på nattestider fleire gongar i veka, og lagar nye profilar på media for å ha kontakt med elskerinna utan at dama hans skal vete om det. Han fortel ho at han ikkje vil ha eit liv uten ho. Alt dette veit ikkje dama hans om.(ho som går i klassa mi). Elskerinna hans er ein av dei nærmaste venane til besteveninna mi(ho som fortalte meg dette), og eg fekk beskjed om å ikkje sei det til ein levande sjel. Her er dilemmaet: Skal eg halde dette skjult for ho i klassa mi og la ho leve i trua om at forholdet hennar er kjempe bra. Då er jo eg lojal mot besteveninna mi. Eller skal eg vere ærlig med ho i klassa mi og fortelje dette, og risikere at besteveninna mi får problem med elskerinna hans, og at besteveninna vert sur på meg? Beklager om det vart rotete! Anonymous poster hash: 7fda2...7ed
Sportiva Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Lovet du å ikke fortelle det til noen? Evt før eller etter du fikk vite det? Du risikerer forholdet til bestevenninna di, men det riktige vil være å avsløre utroskapen. 2
Barcelone Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 For meg hadde ikke dette vært noe dilemma. Dette bør faktisk jenta i klassen din få vite om! Har selv opplevd utro kjæreste og fikk vite det gjennom ei felles venninne med hun han rota med. Jeg er glad for at jeg fikk vite, selv om det var vondt og vanskelig, da kunne jeg avslutte forholdet og heller finne en mann som behandler meg med respekt og som vil være sammen med MEG.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Enkelte ting trumfer lojalitet til venner. Utroskap er en slik ting. Du skal si fra. Alternativet er at et uskyldig menneske bedras og lyves for systematisk i lang tid, og det vil antagelig komme frem til slutt - etter at det er gjort mye mer skade enn det som har skjedd til nå. Anonymous poster hash: 93394...536 1
LatersBaby Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Hvis du gjør det som er riktig, dvs. forteller klassevenninna di at mannen er utro, bør du kanskje si ifra til bestevenninna di hva du har tenkt å gjøre i forkant slik at hun er forberedt.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Ville først prøvd å overbevise bestevenninnen din om at det er det rette å gjøre. Anonymous poster hash: 9649a...441
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Siden du har lovt bestevenninna di å ikke si noe og budbringeren ofte blir skutt ville jeg nok funnet en alternativ måte å få gitt henne beskjed på. Men hun bær få vite dette, stakkars jente. Anonymous poster hash: 849c8...f13
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Eg lovte å ikkje sei det både før og etter eg fekk vete det. Men eg kjenner meg såpass godt sjølv at dette er noko eg ikkje kan halde for ho. Eg har opplevd utroskap sjølv, og veit at eg ville ha visst det om det var meg og håpar nokon risikera venskapet sitt for å fortelje meg det! Eg har tenkt på alternative måtar å fortelje det på, sånn det ikkje kan sporast tilbake til veninna mi eller meg. Og eg kjem nok til å prøve å overbevise veninna mi på sånn at eg kan fortelje det til ho i klassa. Men kor alvorleg tek ein eit brev i posten for eksempel, og kor forferdeleg ville ikkje det vore for ho i klassa mi å finne det ut på ein så teit måte? Anonymous poster hash: 8e8ab...7f2
waco Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Du har ikke bevis for utroskap, for alt du vet kan alt bare være noe oppe i deres (venninnene) eget hue, - men bland deg gjerne du, dytt nesa di nede i noe du ikke har noe med! =) Endret 18. desember 2013 av waco
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Du har ikke bevis for utroskap, for alt du vet kan alt bare være noe oppe i deres (venninnene) eget hue, - men bland deg gjerne du, dytt nesa di nede i noe du ikke har noe med! =) Ts her: Så om dette hadde vore deg det gjaldt, så ville du heller at folk hadde passa sine egne saker enn å orientert deg om dette? Anonymous poster hash: 8e8ab...7f2
Gjest Lille-pus Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Ts her: Så om dette hadde vore deg det gjaldt, så ville du heller at folk hadde passa sine egne saker enn å orientert deg om dette? Anonymous poster hash: 8e8ab...7f2 Det har noe å gjøre med at man skal kunne vite at det er sant det man sier. Akkurat nå er det no også min mening at det høres mest ut som rykter. Og å spre rykter kan medføre større skade enn lykke for å sid et veldig forsiktig.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 TS her: Dette er noko elskerinna hans sjølv har fortalt til veninna mi. Kvifor ho skulle ha løge om noko sånn, kan ikkje eg skjøne. Og korkje veninna mi eller elskerinna er typisk folk som skulle snakke usant for å lage rykter, så vil ikkje tru dette er oppspinn. Men eg ser poenget dykkar. Dessutan hadde vel typen hennar berre avkrefta dette hadde ho konfrontert han, når ein kjem uten bevis eller noko anna enn at "nokon fortalte meg det"! Anonymous poster hash: 8e8ab...7f2
waco Skrevet 19. desember 2013 #13 Skrevet 19. desember 2013 Ts her: Så om dette hadde vore deg det gjaldt, så ville du heller at folk hadde passa sine egne saker enn å orientert deg om dette? Anonymous poster hash: 8e8ab...7f2 Ja jeg hadde nok stusset over motivet for å fortelle dette her. Er det for å være snill eller for å være jævlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå