AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 På grunn av økonomien er jeg nødt til å finne et billig sted å bo. Jeg skal dermed muligens flytte inn hos en gutt/mann som leier ut det ene rommet sitt. Jeg lurer på hvordan det er å bo med noen? Med tanke på privatliv og lignende? Kan jeg kreve egen nøkkel til rommet, eller gjør jeg lurt i å ta med verdisaker hver gang jeg drar ut? Noen har erfaring med å bo med en annen person du ikke kjenner, hvordan er tilliten og ikke minst privatlivet? Hilsen jente 18 år. Anonymous poster hash: afa9d...3b8
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Veeeeldig individuelt. Om du skal leie, så kan du også stille krav. Du kan si at du VIL ha nøkkel til rommet og at du ikke vil at han skal gå inn på rommet ditt annet enn om det er tvingende nødvendig. Mest sannsynlig har den andre også behov for privatliv, så det er bare så spørre hvordan det pleier å fungere hos ham. Jeg synes vel at det skal være så mye tillit at man slipper å dra med seg verdisaker ut. De gangene jeg har leid rom i i en bolig har jeg hatt egen nøkkel og har aldri hatt problemer med tyveri. Men det kan være vanskelig å sette grenser om det er slik at man er sosial med utleieren (type kollektiv). Veldig greit å ha en regel som sier at man er alene på sitt eget rom og heller sosial i fellesarealer (om det er slike). F.eks at man banker på døra og spør om det passer. 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 På grunn av økonomien er jeg nødt til å finne et billig sted å bo. Jeg skal dermed muligens flytte inn hos en gutt/mann som leier ut det ene rommet sitt. Jeg lurer på hvordan det er å bo med noen? Med tanke på privatliv og lignende? Kan jeg kreve egen nøkkel til rommet, eller gjør jeg lurt i å ta med verdisaker hver gang jeg drar ut? Noen har erfaring med å bo med en annen person du ikke kjenner, hvordan er tilliten og ikke minst privatlivet? Hilsen jente 18 år. Anonymous poster hash: afa9d...3b8 Jeg leide en gang av en jente. Hadde ikke nøkkel til rom eller verdisaker e.l. Hadde det på jobben da jeg hadde eget kontor å ha det på. Det viste seg at hun jeg bodde med hadde type som etterhvert bodde der over lengre perioder. Noe som gjorde det kjipt å bo der, da de bla knulla flere ganger om dagen og jeg kunne ferke dem midt i akten når de kom inn. Han typen ville heller ikke flytte inn da de bare var knullekompiser, men hadde bodde langt borte så når han var der så knullet de mye. Endte med flytte for meg selv etter noen måneder. Synes det er jævlig kleint å bo med noen når de knuller. Anonymous poster hash: ece1d...718
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Problemet med nøkkel kan enkelt løses med denne tingen, den kan brukes i alle innerdører. Du tar den enkelt med deg fra rom til rom. Og den kan låse rommet ditt når du forlater leiligheten. https://www.google.no/search?q=sikkerhetsl%C3%A5s+for+innerd%C3%B8r&rlz=1C1SVED_enNO436NO436&espv=210&es_sm=93&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=6ruxUrKAMKTSywOmwoGYCA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1366&bih=704#facrc=_&imgrc=RLSwhHAiyBNNAM%3A%3Bm_cGSk9WRpqVcM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.clasohlson.com%252Fmedias%252Fsys_master%252F8872844328990.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.clasohlson.com%252Fno%252FSikkerhetsl%2525C3%2525A5s%252F31-4069%3B600%3B284 Ellers kan det fort bli kjedelig å bo sammen med andre, men må du så sørg for din egen sikkerhet. Jeg vil tro at et bofellesskap med både jenter og gutter er bedre enn å leie alene hos en mann. Prøv heller å finne et ledig rom hos en kvinne. Anonymous poster hash: a3c29...239
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Nå må man ikke bli helt paranoid heller da. Det er mange som leier ut et rom i huset eller leiligheten for å spe på med litt penger som som ikke lager noe problem ut av det. Men det er lurt å spørre og grave og få ting man lurer på besvart.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Hei. Han er 15 år eldre enn meg og har kjæreste, så jeg tror jeg kan stole på han. Men jeg tror jeg skal spørre om jeg kan få nøkkel. Synes dere 6 kvadratmeter er lite? Det er slik jeg skal bo. Anonymous poster hash: afa9d...3b8
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 6 m2 er ikke stort, men det er plass til en seng og et bord og en TV og litt oppbevaring i alle fall. Har du tilgang på fellesarealer? I så fall blir det jo et rom du bare kan sove og slappe av på, mens andre ting foregår utenfor rommet. Jeg tror mest sannsynlig at du får nøkkel uten å spørre, men det betyr ikke at han IKKE har samme nøkkel. Det er jo hans hjem og det kan være grunner til at han må ha tilgang på rommet. Men jeg synes godt du kan spørre. Lag en liste over ting du lurer på, så slipper du å være etterpåklok.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Hei. Han er 15 år eldre enn meg og har kjæreste, så jeg tror jeg kan stole på han. Men jeg tror jeg skal spørre om jeg kan få nøkkel. Synes dere 6 kvadratmeter er lite? Det er slik jeg skal bo. Anonymous poster hash: afa9d...3b8 hva gjør du når de skal ha sex da. Han og kjæresten du er ikke redd det skal bla kleint da? Anonymous poster hash: ece1d...718
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 Det spørs veldig. Bodde først sammen med ei jeg ikke kjente fra før, det ble bare skikkelig kleint siden hun var kjempesjenert og 19-20 år, og jeg var bare 16. Snakket nesten aldri sammen, så ble bare flaut å møte hverandre i gangen/kjøkkenet. Andre gangen bodde jeg sammen med ei venninne, ble til slutt dritlei av rotet hennes så jeg holdt på å bli gal. Anonymous poster hash: a907d...a84
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Jeg bodde sammen med en kompis av en kompis i et halvt år. (Jeg er jente). I begynnelsen fungerte det bra, etterhvert ble det slitsomt. Han rota noe ENORMT og jeg holdt på å bli gal av det. Han hadde med seg damer hjem hver helg og en helg mens jeg var hos kjæresten min hadde han hatt sex med en random dame i MIN seng.. (fordi det var så rotete på rommet hans visstnok). Etterhvert ble det så mye styr og tull at jeg flytta ut igjen.. men han du skal flytte med har jo kjæreste og er litt eldre.. man må nesten tåle å høre hverandre ha sex en gang i blant, det måtte hvertfall jeg og han jeg bodde med, begge veier.. hehe.. Anonymous poster hash: 64b33...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå