Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

VI er en familien på 5 med barn i småskolen og barnehagen som ikke egentlig anser oss som venneløse. Men som på typiske festdager som man feirer med venner, som nyttårsaften og 17 mai, ikke har noen som innviterer oss til dem, eller som uttrykker ønske om å være sammen med oss.

Vi har mange venner vi treffer ellers i året, men vi er tydeligvis ikke så gode venner med noen av disse at de ønsker å være sammen med oss på slike dager.

Vi skulle så gjerne hatt en god "bestevennfamilie" vi kunne hengt mye sammen med, og kanskje reist på ferie sammen, men det er så vanskelig å finne, særlig noen som har barn i samme alder som våre er.

Dette ble visst litt sutrete, men noen som har noen gode ideer om hvor man kan treffe nye venner?

Anonymous poster hash: 13412...c08

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre foreldre? Foreldre på fritidsaktiviteter, barnehage? Hvor i landet bor dere da, og hvor gamle er barna?

Anonymous poster hash: f8a49...715
Skrevet

Har en mistanke om at 5 barn i barnehage/småskole-alder spiller inn her - en skal ha god plass for å invitere dere alle hjem til seg. Folk er sikkert redde for at det blir mye styr med så mange små.

Hva med å heller invitere hjem til dere rett og slett? :)

Anonymous poster hash: c1aec...c9f
  • Liker 4
Skrevet

Kan faktisk også hende at folk tenker dere har nok med deres eget når dere har 5 barn å ivareta på slike dager :)

Skrevet

Kan faktisk også hende at folk tenker dere har nok med deres eget når dere har 5 barn å ivareta på slike dager :)

Hvis du hadde lest innlegget ville du sett at TS og familien er 5 til sammen. Da er det tre barn, ikke 5.

Anonymous poster hash: 1ef3b...5ca

• Liker 5
Skrevet

Noen har visst sett på for mange amerikanske serier!

Anonymous poster hash: c2768...380

• Liker 4
Skrevet

Når man har familie, anser ikke jeg nyttårsaften og 17. mai for vennedager, men familiedager. Kan aldri huske at vi pleide å feire noe sånt bort hos andre enn familie, ikke fra venner eller søskenbarn heller. Pleier vennene dine å feire sammen med andre venner? Hva med å evt være litt tidlig ute ett år, og invitere til dere?

• Liker 3
Skrevet

Har du forsøkt å faktisk invitere noen til nyttårsfeiring da? Nå er det litt i seneste laget for i år kanskje, men du kan jo lodde stemningen neste høst.

Anonymous poster hash: 178c7...2fc
Skrevet

Har også har hat det sånn. Men i år er vi faktisk invitert til naboen som vi har en del kontakt med. De har hat andre tradisjoner, men ser ut som det er endret på.

Så nå gleder jeg meg til nyttårs feiring.

Anonymous poster hash: 0e498...757

Skrevet

Sånn er det egentlig for oss også når jeg tenker meg om. Men for oss er slike dager gjerne familiedager, og det er ikke noe savn egentlig. Og hvis vi en dag ønsker å være med venner ved en slik feiring, så inviterer vi venner selv.

Anonymous poster hash: 60c46...059

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor ikke invitere noen selv i stedet for å syte?

Jeg har for øvrig vokst opp med at vi kun var familien pluss en bestemor på nyttårsaften. Kjempe trivelig, det!

Anonymous poster hash: 2e83f...204

Skrevet

Som Regel starte slike "bestevenn-familier" i det små; dvs at enten du eller mannen din utvikler et godt og nært vennskap med en annen. deretter blir det naturlig å invitere med denne vennens partner på middag eller lignende - og da finner man jo fort ut om alle fire er en god match. Deretter utvikler som regel dette seg til å bli gode venner man kan foreslå å finne på ting sammen, slik som nyttårsaften, ferier, hyttetur o.l.

Så gå litt igjennom de vennene dere allerede har; er det noen som virker litt mer interesante for dere? Kan en av dere ta mer kontakt med en av disse i dette venneparet - for å bygge opp en nærere vennskap? Eller kan dere ta initiativ selv til å invitere en familie dere kjenner på en middag på nyåret? og deretter foreslå feks en hyttetur og se hvor det går? Nære vennskap tar tid -start i det små og bygg på det som funker!

Skrevet

HI her

Takk for mange fine svar. For ordens skyld, vi har bare tre barn alså:)

Jeg vet at vennefamilier ofte begynner i det små og så utvikler seg, men vi har alså ikke funnet denne familien ennå dessverre.

Her vi bor er ofte nyttårsaften, 17 mai, Halloween vennedager og ikke familiedager.

Vi får gå gjennom vennelisten vår og prøve å være litt tidligere ute neste år....

Synes bare det er litt vanskelig å invitere noen til oss uten at den andre parten også ymter frampå at det hadde vært hyggelig å feire med oss.

Skrevet

vi feirer heller aldri sammen venner, men bare oss som familie, og så inviterer vi mamman min sammen med oss. Jeg har ikke inntrykk av at slike dager er vennedager i min krets, men heller familiedager. Lykke til med invitasjoner til neste år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...