Gå til innhold

Beste maskinoppvaskmiddel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har brukt Sun maskinoppvask alt i 1 maxpower tabletter i lang tid, men vasken blir dessverre ikke helt ren.

Noen tips til maskinoppvaskpulver som kan gjøre en bedre jobb?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 474b3...e0e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg likte yes.

Skrevet

Har brukt Sun i alle år, så kjøpte jeg Yes pga kampanjepris. Det er jo noe helt, helt annet!! NÅ skjønner jeg hva ren oppvask er iallefall, går aldri tilbake til Sun!

Anonymous poster hash: 4a3cc...d3d

• Liker 1
Skrevet

Finish. Absolutt best.

• Liker 1
Skrevet

Merker overhodet ingen forskjell på de forskjellige merkene.

• Liker 1
Skrevet

Hvor gammel er oppvaskmaskinen?

Har du rengjort vanndysene?

Har du tidligere hatt salt i maskinen, og hvis du har; hvor lenge siden sist var det?

Oppvaskpulveret eller tablettene er ikke nødvendigvis alltid problemet når kjørlene ikke blir rene.

Selv bruker jeg Finish tabletter, men maskina vår er bare et år gammel.

I den gamle maskinen brukte jeg Sun pulver, for tablettene ble aldri helt oppløst så det lå pulverrester over alt etterpå.

Skrevet

Liker Sun og Finish sin, har begynt med pulver og det er like greit. Ikkje spesielt imponert av Yes. Men som Minya seier oppanfor, så er det viktig å reingjere maskina ein gong iblant, filter, dyser og pakningen forsåvidt. Og maskinrens er veldig greit, ev sitronsyre (men den kan skade plastrør), eddik, og muligens klor, men det har ikkje eg prøvd. Og husk salt!
Me har ei gammal oppvaskmaskin, vil tru den er ca 10 år.

Minya: Første gong eg har sett nåken andre skrive kjørl (eller sagt det) ! :blomst:

Skrevet

Liker Sun og Finish sin, har begynt med pulver og det er like greit. Ikkje spesielt imponert av Yes. Men som Minya seier oppanfor, så er det viktig å reingjere maskina ein gong iblant, filter, dyser og pakningen forsåvidt. Og maskinrens er veldig greit, ev sitronsyre (men den kan skade plastrør), eddik, og muligens klor, men det har ikkje eg prøvd. Og husk salt!

Me har ei gammal oppvaskmaskin, vil tru den er ca 10 år.

Minya: Første gong eg har sett nåken andre skrive kjørl (eller sagt det) ! :blomst:

Jammen det er jo det det heter! :fnise:

Salt er for øvrig unødvendig om maskinen er relativt ny og det ikke har vært brukt salt i den tidligere. Nyere maskiner får ikke kalkavleiringer på samme måte som gamle.

Skrevet

Vi bruker yes og er fornøyde med det.

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har alltid brukt Sun pulver. På jobben bruker vi Finnish tabletter.

Jeg skulle prøve Yes - det funket ikke. Har gått tilbake til Sun pulver og er fornøyd igjen.

Med jevne mellomrom må filter renses og vaskes skikkelig ellers fungerer ikke maskinen.

Når man bruker pulver fremfor tabletter må man også bruke glansemiddel, i alle fall på min maskin.

Skrevet

Du har ikke for full maskin da?

Da blir det ikke rent!

Skrevet

Jeg har en liten oppvaskmaskin som sto i huset da vi kjøpte det nylig. Jeg opplever at de 'fancy' tablettene til Finish (de med en sånn liten ball i) er for store for doseringskammeret, så jeg får ikke lukket igjen. De hvite og grønne tablettene til Sun løser seg ikke ordentlig opp. Men de billige, hvite tablettene til Sun, de funker... Rare greier. Men jeg tror maskinen er ganske gammel, det kan hende den er beregnet til å kun bruke pulver?

Skrevet

Jeg har en liten oppvaskmaskin som sto i huset da vi kjøpte det nylig. Jeg opplever at de 'fancy' tablettene til Finish (de med en sånn liten ball i) er for store for doseringskammeret, så jeg får ikke lukket igjen. De hvite og grønne tablettene til Sun løser seg ikke ordentlig opp. Men de billige, hvite tablettene til Sun, de funker... Rare greier. Men jeg tror maskinen er ganske gammel, det kan hende den er beregnet til å kun bruke pulver?

Det kan godt hende at tabletter ikke akkurat var allemannseie den gangen den maskinen ble bygget, evt at det var påtenkt at den kun skulle brukes med pulver.

Bruk heller pulver enn tabletter, hvis du ikke kan bryte opp tablettene og få plass på den måten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...