AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Har vært sammen en mnd, og har litt lyst å spørre om vi snart skal bytte status på Facebook. Ikke fordi Facebook er en stor del av livet mitt for det er det ikke. Men jeg vil bare la "hele verden" vite at jeg er sammen med han. Er jo stormforelsket ) Når er det "normalt" å bytte status? Begge står som single på infoluken på face. Håper noen gidder svare;) Anonymous poster hash: db539...b12
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Vi har vært sammen i 5 mnd og har ikke "i et forhold" på facebook. Alle som trenger å vite det vet det. Anonymous poster hash: dbd12...767
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Tja, en måned etter man har hatt "the talk" og det ikke er tvil om statusen tror jeg da det er vanlig å ha endret sivilstatus på Facebook. Det er neppe noe i veien for at du nevner det for ham, jeg hadde aldri i verden reagert negativt på det hvis dama (jeg er altså mann) ymtet frempå at hun ønsket å endre på sivilstatusen. Tror likevel det kan være greit å ta det litt i forbifarten i stedet for å sette deg ned og prate med ham om det, så er du sikker på at han ikke skvetter. Anonymous poster hash: 736b5...fb4
OppNedPåAlt Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Jeg hadde iallefall tatt vekk "singel" til ingenting... 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Det er vel ikke verre enn å bare skifte status også venter å se om han godtar. Jeg og kjæresten har vært sammen i 2 år og 4 måneder, og vi er fortsatt ikke kjærester på facebook : ) Anonymous poster hash: 24e5f...bf7 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Må bare legge til: Enkelte endrer rett og slett ikke statusen på Facebook, og det er det ikke noe som helst i veien med. Tror likevel det er vanligst at man gjør det. Det betyr lite, men om du synes det er en hyggelig ting er det helt fint å nevne det for ham. Anonymous poster hash: 736b5...fb4
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Jeg hadde iallefall tatt vekk "singel" til ingenting... Mn kommer ikke det opp på newsfeeden til alle mine Facebookvenner da? Inkludert han? Vil gjøre det helt diskret iallefall nå før jeg har snakket med han om det. TS.Anonymous poster hash: db539...b12
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 satt oss som i ett forhold samme dagen han spurte om jeg ville bli offisiel med han Anonymous poster hash: aba46...4ce
FalconPunch Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 (endret) . Endret 8. april 2018 av FalconPunch
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Mn kommer ikke det opp på newsfeeden til alle mine Facebookvenner da? Inkludert han? Vil gjøre det helt diskret iallefall nå før jeg har snakket med han om det. TS.Anonymous poster hash: db539...b12 Ikke når du bytter til ingenting. Anonymous poster hash: dbd12...767 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 satt oss som i ett forhold samme dagen han spurte om jeg ville bli offisiel med han Anonymous poster hash: aba46...4ce Spurte du han først da eller bare sendte du forespørsel? Er så redd for å få en negativ reaksjon , at han ikke vil offentliggjøre det helt enda eller noe. Selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til å tro det. Men han er jo mann TS.Anonymous poster hash: db539...b12
MajorasMaske Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Har vært sammen en mnd, og har litt lyst å spørre om vi snart skal bytte status på Facebook. Ikke fordi Facebook er en stor del av livet mitt for det er det ikke. Men jeg vil bare la "hele verden" vite at jeg er sammen med han. Er jo stormforelsket ) Når er det "normalt" å bytte status? Begge står som single på infoluken på face. Håper noen gidder svare;) Forhold på face er noe som er veldig høytidelig og veldig seriøst. Det er da det liksom er offisielt. Jeg vil si at forlovelse og slikt ligger faktisk under på rangstigen enn face forhold. Av den enkle grunn at ett forhold på face syns mye mer enn en forlovelse ring. Så det er veldig viktig og ikke gå for raskt fram. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Spurte du han først da eller bare sendte du forespørsel? Er så redd for å få en negativ reaksjon , at han ikke vil offentliggjøre det helt enda eller noe. Selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til å tro det. Men han er jo mann TS.Anonymous poster hash: db539...b12 han spurte meg, han visste jeg ville for vi hadde snakka mye om det tidligre. så spurte han når han var klar. var ikke noe prøv å se på face hvilken respons man får. det er sånn man sikkrer seg om før man setter noe på face. Anonymous poster hash: aba46...4ce
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Forhold på face er noe som er veldig høytidelig og veldig seriøst. Det er da det liksom er offisielt. Jeg vil si at forlovelse og slikt ligger faktisk under på rangstigen enn face forhold. Av den enkle grunn at ett forhold på face syns mye mer enn en forlovelse ring. Så det er veldig viktig og ikke gå for raskt fram. Lykke til. Når man er 14 ja. Når man har blitt litt mer moden så spiller det ingen rolle om det er på facebook eller ikke. Anonymous poster hash: dbd12...767 1
Marie90 Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Hvis dere er enige om at dere er i et forhold så er det bare å endre. Du kan nevne det for ham hvis du vil selvsagt. Men det er ikke sånn at man venter til man ha vært "monogame en stund", man bare venter til det er et faktum.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Hvis dere er enige om at dere er i et forhold så er det bare å endre. Du kan nevne det for ham hvis du vil selvsagt. Men det er ikke sånn at man venter til man ha vært "monogame en stund", man bare venter til det er et faktum. Man må selvsagt avklare først. Hvem vet om hans tante Klara blir blodig fornærmet om hun får vite at nevøen er i et forhold på Facebook før hun får høre det fra han? Noen er snodige slik. Og uansett så skal enhver hendelse som har mer enn en deltaker avklares først og deles etterpå. Feks: du og typen venter barn. Snakke sammen. Bli enige. Så ev. publisere (og bare om begge er enige). Dere tenker gifte dere: likeens. Dersom bare du og ingen annen har noe fore kan du publisere av hjertens lyst. Alt annet må avklares. Folk har det av en eller annen grunn ikke for vane å følge vanlig skikk og bruk på nett, men selv om folk flest er uoppdragne trenger ikke det anbefales videre. Anonymous poster hash: 7732e...298
Marie90 Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Å vente barn er noe HELT annet enn å være i et forhold. Det forventes at det deles personlig til de nærmeste. Når man er blitt monogame har man allerede datet en stund, fortalt venner om partneren og alle de 'naturlige' tingene som er oppløpet til et forhold. Det er ikke ekteskap, kun en kjæreste. Hvis hun sender en relationship request så må det uansett godkjennes av ham før det publiseres, så dersom han har en eller annen forskrudd slektning som krever informasjonen før andre, så kan han ta seg av det. Virker som TS går litt rundt på nåler rundt en mann hun burde føle seg veldig trygg på nå.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Man må selvsagt avklare først. Hvem vet om hans tante Klara blir blodig fornærmet om hun får vite at nevøen er i et forhold på Facebook før hun får høre det fra han? Noen er snodige slik. Og uansett så skal enhver hendelse som har mer enn en deltaker avklares først og deles etterpå. Feks: du og typen venter barn. Snakke sammen. Bli enige. Så ev. publisere (og bare om begge er enige). Dere tenker gifte dere: likeens. Dersom bare du og ingen annen har noe fore kan du publisere av hjertens lyst. Alt annet må avklares. Folk har det av en eller annen grunn ikke for vane å følge vanlig skikk og bruk på nett, men selv om folk flest er uoppdragne trenger ikke det anbefales videre. Anonymous poster hash: 7732e...298 Men fordi om hun setter statusen som "i et forhold med Per Juliussen" så vises ikke det hos noen av dem før "Per" godtar.Det kommer fortsatt til å stå at "Per" er singel og at ts er "i et forhold" Anonymous poster hash: 24e5f...bf7
OppNedPåAlt Skrevet 18. desember 2013 #19 Skrevet 18. desember 2013 Mn kommer ikke det opp på newsfeeden til alle mine Facebookvenner da? Inkludert han? Vil gjøre det helt diskret iallefall nå før jeg har snakket med han om det. TS.Anonymous poster hash: db539...b12 Ikke når du bytter til ingenting. Anonymous poster hash: dbd12...767 Tror ikke det kommer noen ting lengre jeg. Kom iallefall ikke når jeg gjorde det slutt. Man må legge til en livshendelse på akkuratt det iallefall.
Nanami Skrevet 18. desember 2013 #20 Skrevet 18. desember 2013 Kjæresten min endret status til opptatt veldig raskt inn i vårt forhold fordi han skulle vinne en "diskusjon" om hvem som var søtest. Dette var før vi egentlig skulle fortelle noen om det, så kom litt som er sjokk på meg. Jeg kunne nemlig ikke velge. Når han valgte meg som kjæreste så kom det opp på min og hans wall, og jeg kunne velge mellom å sette det på min eller skjule. Hadde ikke valget å godta det først. For min del gikk det fint, for vi har vært sammen tidligere, men kan jo komme litt raskt på andre om man ikke har snakket om det først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå