AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er for tiden sykemeldt og har derfor god tid på dagtid. Får ofte besøk på dagtid og vil gjerne servere noe godt. Men jeg kommer bare på usunne ting. Så er det noen som har tips til feks. sunnere vafler, fruktsalater osv? Anonymous poster hash: 5711a...02a
Kladd Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Fruktsalat er jo bare å kutte opp det du har av frukt og servere i ei skål:) jeg bruker å ha over litt youghurt og nøtter/crüsli for å få litt krønsj. Scones laget på youghurt, havregryn, sammalt og litt siktet hvetemel og honning er også veldig godt og forholdsvis sunt. (Spørs helt på hva du mener med sunt..) Må det være søtt? Kan jo servere grønnsaker med dip, lakseruller eller noe?
caroprins Skrevet 19. desember 2013 #3 Skrevet 19. desember 2013 (endret) Er jo deilig med ferskt grovbrød og kanskje hjemmelaget knekkebrød og sunne pålegg på bordet. Slik som kyllingskinke med agurk,makrell i tomatfilet, hardkokte egg med tomat eller kaviar evt. Eggerøre og røket laks. Man kan også lage en varm tunefisksalat av en boks tunefisk i vann, koke makaroni . Lage en blanding av majones, fløte og hakket rød løk og krydre med litt paprika og karri og blande det hele sammen. Så kan man servere en sunn juice, en mugge med smoothie , peppermyntete og oppskåret mellon, noen druer og eplebåter. Det går også ann å lage og servere en kyllingsuppe med grove rundstykker. Om du da har hjemmelaget vaniljeis i fryseboksen og noen rørte jorbær så har du også en deilig lunsj. Endret 19. desember 2013 av caroprins 1
Luckiness Skrevet 25. desember 2013 #4 Skrevet 25. desember 2013 fruktspyd grønnsaksspyd (du kan jo alltid ha noe ferdig oppskjærte grønnsaker i kjøleskapet, så er det bare å tre det på pinner og steke når du får gjester) smoothie lefseruller med naturellost (eller med smak), laks, kalkunskinke eller lignende usaltede nøtter (godt å riste nøtter i en strekepanne med litt soyasaus f.eks) kjøp en pose ferdig salat og ta oppi mango/skinke/pasta/ekstra tomater/ananas - o.l
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå