Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som står på ventelista på St.Olav?

Eller vil dele erfaringer med sykehuset?

Ventetiden?

Anbefalinger?

Positive eller negative erfaringer?

Vil så gjerne høre! :)

Min henvisningen er per tiden i i en postbil en eller annen plass. Forhåpentligvis får vi brev før nyttår med bekreftelse på at de har mottatt henvisning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjennomgikk prøverørsbehandling der i 1999, før det ble St. Olav. det er veldig lenge siden, men erfaringen var veldig god når vi fikk plass. Behandlingen ble gjennomført nøyaktig, og jeg ble gravid på første forsøk (ICSI). Mye har endret seg siden den gang, men husker at ventetiden var lang, og det var en påkjenning. Vi var ikke så åpne om at vi gikk til behandling, og det er noe jeg kanskje angrer litt på.

Det er alltid godt å dele erfaringer med andre i samme situasjon, Det er en psykisk og fysisk påkjenning å gå igjennom prøverørsbehandling. Tvi tvi og lykke til!

(PS. Jeg har nå tre barn, to av dem ble "laget " på et annet sykehus)

Anonymous poster hash: 70c2b...ae9
Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding! :)

Det er godt å høre fra andre som er i samme situasjon.
Det er også VELDIG oppløftende og høre andre som får til dette på første forsøk :hjerte:

Jeg hører mye positivt om St. Olav, og det var også derfor vi valgte å stryke oss fra UNN Tromsø, og heller dra til St. Olav (også lettere å reise til St. Olav fra der vi bor)
Selv har vi valgt og kun fortelle nærmeste familie om det vi skal igjennom, siden det kan bli vanskelig å skjule når det blir en del reising osv.

• 1 måned senere...
Skrevet

Tusen takk for tilbakemelding! :)

Det er godt å høre fra andre som er i samme situasjon.

Det er også VELDIG oppløftende og høre andre som får til dette på første forsøk :hjerte:

Jeg hører mye positivt om St. Olav, og det var også derfor vi valgte å stryke oss fra UNN Tromsø, og heller dra til St. Olav (også lettere å reise til St. Olav fra der vi bor)

Selv har vi valgt og kun fortelle nærmeste familie om det vi skal igjennom, siden det kan bli vanskelig å skjule når det blir en del reising osv.

Ingen andre som har erfaringer? er selv nettopp blitt henvist dit på utredning, og er også nyskjerrig.

Skrevet

Jeg og mannen min går til behandling der, har ikke noe negativt å utsette på dem:-) vi er nå inne i vår andre prøverunde med icsi, går nå å venter på å teste:-) Gikk ikke på første forsøk.

Synes heller ikke ventetiden var noe langfra utredning til vi var i gang. :-) lykke til! :-)

Skrevet

Jeg og mannen min går til behandling der, har ikke noe negativt å utsette på dem:-) vi er nå inne i vår andre prøverunde med icsi, går nå å venter på å teste:-) Gikk ikke på første forsøk.

Synes heller ikke ventetiden var noe langfra utredning til vi var i gang. :-) lykke til! :-)

Sånn ca hvor lang var den, etter at hormonprøve/sædprøve var tatt?

Mer enn 3 mnd?

Skrevet

Sånn ca hvor lang var den, etter at hormonprøve/sædprøve var tatt?

Mer enn 3 mnd?

tok ikke 3 mnd nei, det gikk ganske fort. Tok litt tid å få svar på alle blodprøver som må taes, men tror vi var i gang med behandlingen ca 1,5 mnd etterpå. Så synes ting har gådd i et greit tempo med st.olav:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...