Gjest Stellina Skrevet 13. mai 2004 #1 Skrevet 13. mai 2004 Er det bare jeg som synes det nesten er tragisk å se hvordan en del brukere her inne nærmest legger hele sin identitet i sin familie? Skriver ivrig i bryllupsdagbøker, graviddagebøker og denslags. Avatarer, brukernavn og signaturer gjenspeiler fint lite annet enn mann og barn, både nåværende og kommende av begge slag. I tillegg er dette selvfølgelig i stor grad temaene i innleggene også. At man ikke har kommet lengre enn som så i 2004, med påstått likestilling, synes jeg er virkelig ille. Mannfolk er jo overhodet ikke slik. Selvfølgelig er det flott at man har familie, er glad i dem og bruker mye tid på dem, men når hele ens liv og identitet går gjennom dette, synes jeg virkelig det er trist og urovekkende!
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2004 #2 Skrevet 13. mai 2004 Er ikke sikkert at folk viser hele sin identitet her inne. Jeg snakker eks om mye om ting og tang her som jeg ikke gjør irl, nettopp fordi jeg gjør det her. Om du hadde møtt noen irl er det mao ikke sikekr de er så ensporet som de kan virke her.
Gjest another guest Skrevet 13. mai 2004 #3 Skrevet 13. mai 2004 Jeg er singel og har ikke bitt meg merke i det trådstarter sier. Mulig jeg er sånn og bare venter på mann og barn, da....høh?
Gjest rabrabara Skrevet 13. mai 2004 #5 Skrevet 13. mai 2004 At man ikke har kommet lengre enn som så i 2004, med påstått likestilling, synes jeg er virkelig ille. Mannfolk er jo overhodet ikke slik. Likestilling betyr vel ikke at kvinner absolutt skal gjøre det samme som menn, eller omvendt?! Da har iallefall jeg misforstått fullstendig.
Gjest Anonymous Skrevet 13. mai 2004 #6 Skrevet 13. mai 2004 Likestilling betyr vel ikke at kvinner absolutt skal gjøre det samme som menn, eller omvendt?! Da har iallefall jeg misforstått fullstendig. Nei, men man behøver da vel ikke være fullstendig patetisk og leve sitt gjennom familien for det?
Gjest Poirot Skrevet 13. mai 2004 #7 Skrevet 13. mai 2004 Nei, men man behøver da vel ikke være fullstendig patetisk og leve sitt gjennom familien for det? Skjønner fremedeles ikke hvordan du vet dette, basert på hva du leser her på KG....
Gjest bigbang Skrevet 13. mai 2004 #8 Skrevet 13. mai 2004 Trådstarter må jo tydeligvis ha truffet her, har ikke kommet et eneste svar fra de hun omtaler, og jeg er veldig enig, det er MANGE av dem!
Gjest Fighter Skrevet 13. mai 2004 #9 Skrevet 13. mai 2004 Trådstarter må jo tydeligvis ha truffet her' date=' har ikke kommet et eneste svar fra de hun omtaler, og jeg er veldig enig, det er MANGE av dem![/quote'] Kanksje folk ikke svarer fordi de ikke kjenner seg igjen i beskrivelsen? OK, hvis kvinnene her bare lever gjennom familien sin, kan du fortelle meg ha mannen min heter og hvor mange barn jeg har? Tror ikke det og det gjelder ganske mange av oss. Å få gifte seg/få barn er en stor begivenhet og en stor del av livet, og kanskje den vanskeligste delen av livet. Så jeg skjønner godt at mange lurer på ting angående bryllup og barneoppdragelse, men at vi lever gjennom mann og barn blir vel å ta hardt i.
MsOphelia Skrevet 13. mai 2004 #10 Skrevet 13. mai 2004 Enkelte tror at de kjenner mennesker fordi de har lest hva de skriver på et nettsted. Det er feil. Man kan lyve, og man kan bruke et nettsted som en ventil. Jeg snakker IKKE om alle sider av livet mitt her inne, og jeg viser heller ikke alle sider av meg som person. Jeg tror det er mer fare på ferde for dem som dømmer folk etter hvordan de opptrer her inne, enn på dem som faktisk blir lettere kritisert.
Lilleba Skrevet 13. mai 2004 #11 Skrevet 13. mai 2004 Siden jeg aldri har lest i en eneste dagbok her på KG, visste jeg ikke at det var dette de inneholdt. Men Stellina leser dem ivrig?
Loolaa Skrevet 13. mai 2004 #12 Skrevet 13. mai 2004 Jeg er glad jeg ikke er så korttenkt at jeg tror det jeg leser her inne representerer hele livet og hele personligheten til den personen som skriver.
Tilde Skrevet 13. mai 2004 #13 Skrevet 13. mai 2004 Skriver dagbok selv,men kjenner meg ikke igjen i det du skriver. Dagboken min er nok rimelig "ensporet", siden den var en prøvedagbok og nå en graviditetsdagbok, så du kjenner ikke meg om du leser den,liksom du ikke kjenner noen andre om du leser deres dagbøker. En dagbok kan være en grei "ventil",og fungerer også som en huskebok for slike som meg med dårlig hukommelse.. Jeg rekner med at de fleste er litt selektive,forteller ikke alt og kanskje også pynter litt på sannheten i hva de skriver. (Dessuten har jeg for eksempel taushetsplikt på det meste jeg gjør på dagtid, så det verken kan eller vil jeg skrive om... )
Gjest Muslingen Skrevet 13. mai 2004 #14 Skrevet 13. mai 2004 Når man har mann og barn, så går jo store deler av tiden med til å være sammen med dem. Man opplever ganske mye sammen med mann og barn. Og man er vel som regel stolte av både mann og barn (især barna). Men de fleste har vel et liv utenom dette også... Nettet og virkeligheten er to forskjellige ting... Jeg lurer også på om hovedinnleggeren har mann og barn selv.....
Gjest Myumi Skrevet 13. mai 2004 #15 Skrevet 13. mai 2004 Man får nok ikke vist alle spektrene i ens personlighet her inne selv om jeg i enkelte innlegg kan få inntrykk av at det du (Stellina) påpeker kan stemme ganske så bra. Men når folk begynner å bruke bilder av sine gravide mager som avatarer- da synes jeg de går for langt. Det neste blir vel å legge ut bilder av nysydde underliv etter fødselen.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #16 Skrevet 13. mai 2004 Det er da lov å vere stolt av magen sin, syns eg!
Gjest Myumi Skrevet 13. mai 2004 #17 Skrevet 13. mai 2004 Det er da lov å vere stolt av magen sin' date=' syns eg![/quote'] Legg dem da ut i albumet, ikke som avatar.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2004 #18 Skrevet 13. mai 2004 Og det plager deg fordi...........??????????
Gjest Myumi Skrevet 13. mai 2004 #19 Skrevet 13. mai 2004 Det har noe med at kvinnen reduseres til en mage, det er ikke fordi jeg synes gravide mager er stygge. Jeg synes det bidrar til å fremstille kvinner som noe som lager barn og det er det.
Gjest rabrabara Skrevet 13. mai 2004 #20 Skrevet 13. mai 2004 Jeg kan ikke si at jeg har merket noe spesielt til dette, men som en sa før meg, jeg har ikke for vane å lese dagbøkene, det har bare skjedd en eller to ganger at jeg har tittet innom. Dersom det er dagbøker som dreier seg om bryllup eller graviditet vil det jo uansett være en grad av opplysninger om familie ol. Mener du (hovedinnlegger) at det er uheldig for familien at de blir omtalt, eller at de som omtaler er patetiske og ikke har eget liv, eller hur? I siste tilfelle er det jo ikke noen andre sin sak, med mindre det du vil er å hjelpe dem til å innse dette slik t de kan gå ut og skaffe seg et liv eller noe i den dur? Jeg forstår ikke hva du vil med dette innlegget. (Men så har jeg teflonhjerne for tiden og, så det kan være jeg har gått glipp av noe fundamentalt her.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå