Gå til innhold

Hva mener dere om slanke jenter som trener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei slank jente, slankere enn min mor og mine søstre var på min alder (19 år). Likevel elsker jeg å trene, får så mye overskudd av det og føler meg bra, og jeg trener derfor 3-4 ganger i uka. Får av og til kommentarer som at "hvorfor gidder du å trene, du som er tynn?" og mange påpeker at jeg ikke trenger å trene bort noe, derfor burde jeg la være. Er det virkelig slik at kun mennesker som burde trene bort noe, skal dra på treningssenteret? Hva tenker dere hvis dere ser en tynn jente trene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tenker jeg omg tragisk anoreksi bulimi æsj fysj og fy.

:ironi:

Jeg har egentlig aldri tenkt noe, men skulle jeg gjort det ville jeg vel tenkt at du liker å holde deg i form, liker å trene, liker å passe på kroppen din eller noe.

Anonymous poster hash: 3f1c3...743
  • Liker 3
Skrevet

Er du seriøs? Selvsagt er det positivt å trene dersom man er tynn. Det viser jo at du er opptatt av helse og overskudd. Synes dette er på kanten til et dumt spørsmål.

Anonymous poster hash: a6669...09f
  • Liker 8
Skrevet

Seriøst..?

:ler:

Anonymous poster hash: b6b7d...019
  • Liker 4
Skrevet

Er du seriøs? Selvsagt er det positivt å trene dersom man er tynn. Det viser jo at du er opptatt av helse og overskudd. Synes dette er på kanten til et dumt spørsmål.

Hvorfor er det et dumt spørsmål? Siden jeg får mange kommentarer og spørsmål om hvorfor jeg gidder å trene når jeg er tynn, og at jeg ikke trenger å trene siden jeg er tynn, så lurer jeg jo på om det virkelig er slik at det ser rart/feil ut når tynne jenter trener. Etter min mening kan man trene for å holde seg i form og ha en sunn kropp og livsstil, men mine erfaringer tilsier at mange andre mener at trening er forbeholdt folk som skal slanke seg e.l.

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det et dumt spørsmål? Siden jeg får mange kommentarer og spørsmål om hvorfor jeg gidder å trene når jeg er tynn, og at jeg ikke trenger å trene siden jeg er tynn, så lurer jeg jo på om det virkelig er slik at det ser rart/feil ut når tynne jenter trener. Etter min mening kan man trene for å holde seg i form og ha en sunn kropp og livsstil, men mine erfaringer tilsier at mange andre mener at trening er forbeholdt folk som skal slanke seg e.l.

Si det da, at du trener fordi du vil holde kroppen i form, og trives med å være i aktivitet.

• Liker 6
Skrevet

Si det da, at du trener fordi du vil holde kroppen i form, og trives med å være i aktivitet.

Det er jo det jeg sier til dem. Hovedspørsmålet mitt var bare hva andre generelt tenker om tynne jenter som trener. Ville bare høre om det er meg det er noe galt med, om det virkelig ser rart/feil ut når tynne jenter trener. Går ofte og lurer på om jeg ikke burde trene siden jeg er slank, og "derfor ikke burde være på treningssenteret så ofte som jeg er".

Skrevet

Det er jo det jeg sier til dem. Hovedspørsmålet mitt var bare hva andre generelt tenker om tynne jenter som trener. Ville bare høre om det er meg det er noe galt med, om det virkelig ser rart/feil ut når tynne jenter trener. Går ofte og lurer på om jeg ikke burde trene siden jeg er slank, og "derfor ikke burde være på treningssenteret så ofte som jeg er".

Det er jo ikke slik at det bare er feite/utrente mennesker som trener! Flesteparten av de der jeg går, er slanke/tynne/veltrente. Det er jo en grunn til at man trener - for å opprettholde formen. :) Prøv å bry deg litt mindre om hva andre måtte tenke, gjør det som føles riktig for deg og din kropp.

• Liker 4
Skrevet

Selvrunk tråd. TS vil bare at folk skal bekrefte at hun gjør rett og andre tar feil for å kritisere henne.

I denne tråden er det forsåvidt sant (creds TS), men er det virkelig så dårlig stelt med selvtilliten din at du må spørre KG om det er "bra" å trene, når alle helsemyndigheter i verden sier at det er bra?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Tenker dette er en av de som bare møter opp på treningssenteret, men ikke legger inn arbeidet som trengs. Slanke jenter er allerede slanke, og det virket jo som om du var fornøyd med kroppen din.

Nei, er større fan av feite som man kan se jobber for å gå ned i vekt, eller slanke/normalvektige man kan se prøve å bli sterkere.

Slanke jenter opptar bare plass(ikke i volum, men på treningsmaskinene)

Endret av Summers
  • Liker 4
Skrevet

Selvrunk tråd. TS vil bare at folk skal bekrefte at hun gjør rett og andre tar feil for å kritisere henne.

I denne tråden er det forsåvidt sant (creds TS), men er det virkelig så dårlig stelt med selvtilliten din at du må spørre KG om det er "bra" å trene, når alle helsemyndigheter i verden sier at det er bra?

Jeg vet at det er bra å trene, det er jo blant annet derfor jeg trener. Har i utgangspunktet en normalt god selvtillit, men det er jo ikke uvanlig at jeg begynner å lure siden mange kommenterer negativt at jeg trener. I tillegg er det ofte at noen jeg går sammen med kommenterer negativt dersom ei tynn jente jogger forbi. Selvfølgelig er det bra å trene, men med denne tråden ville jeg bare vite hva andre tilfeldige mennesker tenker og mener om tynne jenter som trener, om det ser negativt ut eller ikke.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at det er bra å trene, det er jo blant annet derfor jeg trener. Har i utgangspunktet en normalt god selvtillit, men det er jo ikke uvanlig at jeg begynner å lure siden mange kommenterer negativt at jeg trener. I tillegg er det ofte at noen jeg går sammen med kommenterer negativt dersom ei tynn jente jogger forbi. Selvfølgelig er det bra å trene, men med denne tråden ville jeg bare vite hva andre tilfeldige mennesker tenker og mener om tynne jenter som trener, om det ser negativt ut eller ikke.

Jeg tenker hvertfall at det bare er bra, så lenge det ikke er et skjellet som løper ved siden av meg.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Akkurat det samme tenkte jeg.

De fleste som trener mye ER jo slanke. Logisk nok!

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener det er helt riktig av ts å gjøre som så veldig mange andre velger å gjøre, nemlig å konsultere KG mht hva som er riktig i denne saken.

Greit å være på den sikre siden. Tenk hvis KG rett og slett hadde kommet framt til at dette var helt feil!? Da kunne hun umiddelbart korrigert sin adferd tilbake til den normalen som alle jenter søker etter. Nå kan hun trene og kose seg med verdens beste samvittighet og KG-panelet i ryggen.

Anonymous poster hash: 508f5...cc7
  • Liker 4
Skrevet

Dette er en ting som jeg aldri har tenkt over. Men nå ser jeg alle de fete damene hiver seg på og begynner umiddelbart å sverte den slanke jenta for å nevne at hun er slank. Wow.

Trening handler mye mer om bare det å bli tynn, mange fete tenker de trenger bare trene til de er tynne nok så slipper de det maset lenger. Det er feil, god helse og form er ferskvare som må jobbes med hele tiden. Om en allerede er slank er det en kjempegod forsikring for helsa si fremover.

Jeg synes ikke du trenger fler argumenter enn at du synes det er moro og at det gir deg ekstra energi.

Anonymous poster hash: 25c29...fd3

• Liker 6
Skrevet

Dette er en ting som jeg aldri har tenkt over. Men nå ser jeg alle de fete damene hiver seg på og begynner umiddelbart å sverte den slanke jenta for å nevne at hun er slank. Wow.

Trening handler mye mer om bare det å bli tynn, mange fete tenker de trenger bare trene til de er tynne nok så slipper de det maset lenger. Det er feil, god helse og form er ferskvare som må jobbes med hele tiden. Om en allerede er slank er det en kjempegod forsikring for helsa si fremover.

Jeg synes ikke du trenger fler argumenter enn at du synes det er moro og at det gir deg ekstra energi.

Anonymous poster hash: 25c29...fd3

Tusen takk for at noen forstår hva jeg mener. Ble litt satt ut da jeg så de første reaksjonene på spørsmålet mitt :frown:

Skrevet

Jeg mener det er helt riktig av ts å gjøre som så veldig mange andre velger å gjøre, nemlig å konsultere KG mht hva som er riktig i denne saken.

Greit å være på den sikre siden. Tenk hvis KG rett og slett hadde kommet framt til at dette var helt feil!? Da kunne hun umiddelbart korrigert sin adferd tilbake til den normalen som alle jenter søker etter. Nå kan hun trene og kose seg med verdens beste samvittighet og KG-panelet i ryggen.

Anonymous poster hash: 508f5...cc7

Det var akkurat dette som var målet mitt, nemlig å høre hva folk generelt mener. Var ikke ute etter å få informasjon om det er bra å trene eller ikke, men vil bare vite om jeg ikke burde trene så ofte siden jeg er tynn.

Skrevet

Når du er på treningssenterer, ser du helst overvektige folk på 90-160 kg, eller er det mange trente, normalvektige og tynne mennesker der også?

Det er ikke slik at trening er forbeholdt mennesker med litt ekstra fett på kroppen. Selvsagt er det ikke rart å trene om man er tynn, og tviler på at de fleste "tenker noe om det". Derfor er det et dumt spørsmål.

• Liker 3
Skrevet

Når du er på treningssenterer, ser du helst overvektige folk på 90-160 kg, eller er det mange trente, normalvektige og tynne mennesker der også?

Det er ikke slik at trening er forbeholdt mennesker med litt ekstra fett på kroppen. Selvsagt er det ikke rart å trene om man er tynn, og tviler på at de fleste "tenker noe om det". Derfor er det et dumt spørsmål.

"Det er ikke slik at trening er forbeholdt mennesker med litt ekstra fett på kroppen. Selvsagt er det ikke rart å trene om man er tynn" det er akkurat dette jeg har tenkt i lang tid! Du skriver at du tviler på at de fleste tenker noe om det, men det er akkurat dette jeg lurer på, om det ER feil at tynne jenter trener, at mange kanskje tror at "hun trener for å få av seg litt av fettet hun har på kroppen" osv. Dersom du hadde fått masse kommentarer om at du ikke burde trene fordi du er tynn fra før, så hadde kanskje du også begynt å lure på om det virkelig er slik at tynne jenter ikke skal trene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...