Gå til innhold

Får ikke puste optimalt gjennom nesen

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg ikke får puste optimalt igjennom nesen når jeg ligger i sengen min om kvelden, om må åpne munnen min for å puste skikkelig. Finnes det noe jeg kan gjøre for å få puste bedre gjennom nesen?

Anonymous poster hash: d3d6c...839
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/796749-f%C3%A5r-ikke-puste-optimalt-gjennom-nesen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det får ikke jeg heller. Er det vanlig å kun kunne puste gjennom nesen, uten å ha munnen åpen?

Anonymous poster hash: c6e96...fa7

Jeg klarer helt fint å puste gjennom nesa når jeg har munnen lukket.

Anonymous poster hash: ea324...ed2

Dersom du ikke er forkjøla og tett av den grunn er det vel en liten operasjon som må til for å åpne opp. Ta en prat med legen, h*n ka nok gi deg bedre svar/råd :)

Anonymous poster hash: 1dcc4...f71

Annonse

Jeg føler heller ikke at jeg får puste helt normal gjennom nesen i alle settinger. Nå er jeg ganske stor, og puster veldig sakte i forhold til f.eks samboeren min. det går fort 5 av hennes innpust på 3 av mine, minst. Jeg har alltid bare gått ut ifra at jeg har litt trange kanaler, kombinert med veldig stort volum luft som skal inn og ut......

Hvisj eg "fokuserer" på å puste går det helt fint, men jeg puster automatisk med munnen hvis jeg ikke tenker med om. Ikke sånn ekkel "munn.pusting" men trekker litt luft inn med munnen også for å få nok luft.

Anonymous poster hash: ebd72...fc4

Det får ikke jeg heller. Er det vanlig å kun kunne puste gjennom nesen, uten å ha munnen åpen? Anonymous poster hash: c6e96...fa7

Ja, det skal man kunne. Jeg hadde skjev neseskillevegg, og klarte ikke å puste ordentlig gjennom nesen. Trodde i mange år at allehad det sånn. Dette måtte jeg til slutt ta operasjon for, for det ble så plagsomt. Og er kjempefornøyd med resultatet, det er så deilig å faktisk kunne puste gjennom nesen! Jg fikk også en hoste av å være så tett, som jeg tok astmamedisiner for. Den hosten ble helt borte etter operasjonen.

Anonymous poster hash: e69cc...60f

1: snyte deg

2: operere

Du kan ha trange nedganger. Anonymous poster hash: d4a89...408

Trange eller skjeve. De blir trange om de er skjeve, for å si det sånn. Man kan også brenne bort nesemuslingene, om det er trangt. Om det er skjevt, er det en litt større operasjon (seltumplastikk).

Trange eller skjeve. De blir trange om de er skjeve, for å si det sånn. Man kan også brenne bort nesemuslingene, om det er trangt. Om det er skjevt, er det en litt større operasjon (seltumplastikk).Anonymous poster hash: e69cc...60f

Rettelse: septumplastikk.

Det får ikke jeg heller. Er det vanlig å kun kunne puste gjennom nesen, uten å ha munnen åpen?

Anonymous poster hash: c6e96...fa7

Jeg puster kun gjennom nesen, puster aldri gjennom munnen :laugh:

Får sånn ising i tennene om jeg prøver også !

Annonse

Jeg kan ikke puste gjennom nesa når jeg våkner om morgen, har vært sånn i noen år nå. Man må vel ta operasjon for å fikse, og det er veldig smertefullt har jeg hørt. Er ikke verdt det sikkert.

Det var ikke så vondt - og jeg har lav smerteterskel. :)

Annonse

Det var ikke så vondt - og jeg har lav smerteterskel. :)

Haha synes de tampongene man skal ha i nesa etter operasjon høres helt grusomme ut. Nå er jeg redd for alle slags operasjoner da. :P

Haha synes de tampongene man skal ha i nesa etter operasjon høres helt grusomme ut. Nå er jeg redd for alle slags operasjoner da. :P

Jeg har vært i gjennom mange operasjoner (andre steder i kroppen), og septumplastikken var den minst ille. Det er selvsagt ikke behagelig med tampongene, men det er kun et døgn. Smertene var ikke så ille.

Jeg har også svidd vekk nesemuslinger ved en annen anledning, og det var ikke mye smerter (kun rett etterpå, og da får man jo smertelindring på sykehuset).

Jeg er plaget med tett nese og til tider mye munnpusting (og snorking om natten, kjempesexy gitt) men har visst ikkenoe feil med nesen. Jeg var til utredning hos ØNH-spesialist og han mente jeg hadde åpne bihuler, ingen polypper og ikke skjev neseskillevegg. Det eneste han fant var et snev av tørre/såre slimhinner og han mente dette kunne gi "en følelse av tetthet". Jeg fikk resept på kortisonspray og anbefaling om å bruke oljespray for å smøre slimhinnene. Ingentinghar hjulpet så jeg er like tett og frustrert.

Anonymous poster hash: 3ef92...160

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...