AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Med tanke på avdrag, renter osv, hva vil lønne seg? Om jeg og samboer tar opp ett lån hver (like mye lån hver) eller har et felles lån på boligen? Vi skal uansett betale likt, men lurer på hva som lønner seg. Anonymous poster hash: 2b108...7c1
TrickyCicci Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 avdrag og renter vil jo bli det samme, men gebyrer vil dobles (et gebyr pr lån). Så jeg ville hatt felles lån..
Pengebingen Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Felles blir det bare ett gebyr, så det er en bra løsning. Men det er den eneste forskjellen også, hvis dere ellers velger samme bank og type lån.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Banken vil nok anbefale felles lån, da bare en av dere kan ta 1. prioritert pant i bolig, den andre vil da få betydelig høyere rentekostnader. Anonymous poster hash: f9994...0c3
Meridian Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 En lur ting er å opprette en husleie-konto, der dere begge overfører en fast sum hver mnd slik at det ikke blir tull. Avtal med banken hva slags sum begge skal føre over hver mnd. Jeg kjenner et par som har tatt opp lån sammen, og betaler halvparten hver. La oss si at de betaler 9000 hver i mnd, men istedenfor fører de over 10 000 hver på kontoen. Da vil de over tid får mer penger på kontoen enn det blir trekt i mnd, så da har de en buffer om det kommer dårlige tider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå