Gå til innhold

Når man presenterer seg uten å nevne at man har kjæreste..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og samboeren min gjennom snart ti år, fikk seg for et par år siden en ny hobby. I forbindelse med det, har han blitt med i Facebook-grupper som tar for seg denne hobbyen, og fått en del nye venner.

Han har sagt til meg at han ikke skriver med dem, men det gjør han (selv om det er om hobbyen). I tillegg har han presentert seg med hvor han bor, hva han arbeider med osv og at han har en hund. Men han bor jo også sammen med meg og mine to hunder, men det har han utelatt..

Hva tenker dere om dette? Ikke at det virker som det har skjedd noe, jeg bare vet at noe av det første jeg nevner er samboeren min siden han er en stor del av livet mitt. Ble litt lei meg, spesielt siden vi ikke har hatt det så bra i det siste.

Anonymous poster hash: e8cbb...1b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker ingenting om det og tviler på at det ligger noe stor dramatikk bak. Det som er viktig her er jo at dere ikke har det bra, så ta tak i det du :)

Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig, spesielt hvis han forteller om alt annet, bare ikke deg. Er det ikke naturlig å fortelle at man har kjæreste så gjør heller ikke jeg det, men er man i en situasjon hvor man forteller om seg selv ville det vært naturlig å også nevne at jeg f.eks har en mann.

Ta det opp med han, det er bare han som kan gi deg en forklaring. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Kjæresten og samboeren min gjennom snart ti år, fikk seg for et par år siden en ny hobby. I forbindelse med det, har han blitt med i Facebook-grupper som tar for seg denne hobbyen, og fått en del nye venner.

Han har sagt til meg at han ikke skriver med dem, men det gjør han (selv om det er om hobbyen). I tillegg har han presentert seg med hvor han bor, hva han arbeider med osv og at han har en hund. Men han bor jo også sammen med meg og mine to hunder, men det har han utelatt..

Hva tenker dere om dette? Ikke at det virker som det har skjedd noe, jeg bare vet at noe av det første jeg nevner er samboeren min siden han er en stor del av livet mitt. Ble litt lei meg, spesielt siden vi ikke har hatt det så bra i det siste.

Det som er mer interesant er at du tydeligvis har lest facebook meldingene han har sendt....... Utilgivelig.

Ikke tenk så mye på det, ikke alltid det er så lett å få fram uten å bli "så kan du gjøre det slik eller slik, så tar du denne her over her og fester den i stangen, og jeg har samboer".....

Anonymous poster hash: 577e2...de7

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Facebook. Begynnelsen av slutten på 60% av alle forhold.

• Liker 3
Skrevet

Synes ikke det er naturlig å trekke inn sivilstand i alle sammenhenger, i alle fall ikke overfor mennesker man ikke kjenner spesielt godt. Her er det også snakk om noen han kjenner gjennom Facebook.

Jeg tenker som så at dersom man blir godt nok kjent med noen, så finner man ut slike ting etter hvert. For dem som kun er bekjente, er det relativt irrelevant om de vet om det eller ikke.

• Liker 2
Skrevet

Facebook. Begynnelsen av slutten på 60% av alle forhold.

Skrevet

Hvilken argumentasjon ligger bak denne uttalelsen? Bare nysgjerrig.

Gjest navnelapp
Skrevet

Du må få han på lag for å gjere noko med dette, heller enn å bruke masse krefter på formalitetar og småtteri som kvar for seg ikkje er så ille, men som i sum seier noko om kva forhold du og han har. Viss ikkje han er interessert i å gjere noko for at dokke skal få det betre saman så syns eg du skal la han seile, verda er full av menn som vil ha ein kjæreste.

Skrevet

Jeg kan tenke meg at sambo også kan glemme å nevne meg. Men er selvsikker nok til å tenke på det som sjarmerende disrehet.

Anonymous poster hash: a42f6...7c3

Gjest Gresshoppesang
Skrevet

Hvilken argumentasjon ligger bak denne uttalelsen? Bare nysgjerrig.

Les trådene her inne. Mange stiller spørsmål rundt partnerens forhold til facebook:

- Han sender meldinger med kvinnelig kollega

- Han liker statusen til eksen sin

- Han liker bildene til en jente i klassen

- Han har lagt til en fin dame som han trener sammen med

- osv

...for ikke å snakke om alle som har logget seg på partnerens facebook for å lese mer og mindre hyggelige meldinger. Tallgrunnlaget er selvsagt ikke vitenskapelig, da, men jeg regnet med det skulle være tydelig siden det ikke var henvist til en forskningsartikkel i innlegget mitt. :)

• Liker 3
Skrevet

Enig mer Erazor over her. Sivilstand er ikke noe som er så relevant egentlig, med mindre noen ber deg med ut på date..Hvor jeg begynte å jobbe i min siste stilling snakket jeg mye daglig med et par mennesker jeg tok toget sammen med, men det faktum at jeg skulle gifte meg kom ikke opp før senere, da det ikke falt seg naturlig å inkludere i en samtale om jobb, dataspill og diverese annet..

• Liker 1
Skrevet

Takk for alle svar! Det er fint med andres syn på saken, jeg vet at jeg kan ha en tendens til å overanalysere. Vi er vanligvis mennesker som gir hverandre rom til å være individer, ikke bare et par. Men han var utro for rundt 8 år siden, og slik vi har det nå, minner om den gangen. Derfor blir jeg usikker. Jeg har ikke for vane å legge meg opp i hans saker, men har oppdaget at han har vært litt uærlig et par ganger i det siste. Ikke store ting, men det er jo ikke sånn vi skal ha det, eller har pleid å ha det.

Skrevet

Jeg antar jo at han har "in a relationship" eller tilsvarende på sin profil, så hva er problemet?

Er det noe vits i å lage problemer av alt mulig??

Anonymous poster hash: 5153c...2cd
Skrevet

Synes heller ikke sivilstatus er så ofte relevant i når man forteller om seg selv... Eller, jeg har iallefall litt problemer med å nevne det uten at det virker merkelig.

Skrevet

Hmm, synes det er litt spesielt at han nevner at han har en hund men ikke en samboer.

Anonymous poster hash: 07347...901
Skrevet

Dere har det litt shaky nå, han har vært utro før, og han nevner at han har hund (som er din?) men nevner ikke deg. Ja her ringer bjellene du. Ta å ordne opp i det som gjør forholdet mindre godt nå for dette høres ut som en mann som sjekker mulighetene.

Anonymous poster hash: 3d5d0...a0d
Skrevet

Hvordan VET du med sikkerhet at han aldri noensinne har nevnt deg og hundene? Overvåker du han? Det er vel neppe slik at dere utgjør noe stort samtaleemne når det snakkes om hobby, dersom du ikke selv driver med hobbyen.

Hmm, synes det er litt spesielt at han nevner at han har en hund men ikke en samboer.

Hvorfor? Jeg har jobbet sammen med folk i årevis som har fortalt (i detalj) om fisketurer, om hobbyer, om ferien og om hva de har gjort i helga. De fleste er godt gift, men kona/mannen nevnes i forbifarten om i det hele tatt. Hvor mye spennende kan en fortelle at kona/samboer gjorde? At hunden drev med ablegøyer er fritt vilt, å fortelle fra samlivet må etter skikk og bruk avklares på forhånd. Jeg jobber sammen med folk jeg ennå (etter snart 4 år) ikke vet om er i et forhold eller ikke. Er ikke min sak.

Anonymous poster hash: 955d5...fbb

Skrevet

Hvorfor? Jeg har jobbet sammen med folk i årevis som har fortalt (i detalj) om fisketurer, om hobbyer, om ferien og om hva de har gjort i helga. De fleste er godt gift, men kona/mannen nevnes i forbifarten om i det hele tatt. Hvor mye spennende kan en fortelle at kona/samboer gjorde? At hunden drev med ablegøyer er fritt vilt, å fortelle fra samlivet må etter skikk og bruk avklares på forhånd. Jeg jobber sammen med folk jeg ennå (etter snart 4 år) ikke vet om er i et forhold eller ikke. Er ikke min sak.

Anonymous poster hash: 955d5...fbb

Jeg må nesten bare gå utifra hva hun sier og hvordan hun formulerer seg.

Hun sa han presenterte seg selv med å si hvor han bor, jobber og at han har en hund. Ikke at han nevnte hunden som en del av en historie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...