Gå til innhold

Giftering i solv??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker godt solv, jeg. Liker ikke gult gull (rettelse: klaer hvitt gull/platina/solv bedre!) og naa lurer jeg paa om det gaar an aa ha gifteringen i solv? Det boer jo bli billigere ogsaa? Forlovelsesringen min var kjempedyr saa jeg tenkte at jeg trenger jo ikke saa dyr giftering!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig "går det ann".

Snakket med en fyr da jeg var på ferie i Egypt, som var forlovet og hadde sølvring. Han sa at det var svært vanlig der.

Men jeg ville ikke valgt det hadde jeg vært deg.

Så dyrt blir det ikke med hvitt gull eller platina heller.. Og det er jo en ring du skal bære resten av livet.. Så om du sprer "nebetalingen" utover blir det i alle fall svært lite pr år.. ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Pluss at sølv er av dårligere kvalitet enn gull!

Clea

Skrevet

Javisst kan man ha giftering i sølv. Så faktisk bilder av noen skikkelig lekre i sølv her om dagen. :)

Tror det var her jeg så dem:

http://www.gifteringen.no/

Skrevet

Det er ikke foerst og fremst pengene jeg tenker paa - men jeg tenkte at soelv kanskje holder seg penere enn hvitt gull? Hvitt gull falmer jo etterhvert...mens solv kan man pusse selv...Noen flere tanker om dette?

Skrevet

Jeg ville definitivt gått for hvitt gull i stedet for sølv. Evt. platina eller børstet stål.

Skrevet

Det var utrolig mange fine ringer på den siden som lunicia ga oss her.

Skrevet
Det er ikke foerst og fremst pengene jeg tenker paa - men jeg tenkte at soelv kanskje holder seg penere enn hvitt gull? Hvitt gull falmer jo etterhvert...mens solv kan man pusse selv...Noen flere tanker om dette?

Trur ikkje sølv held seg betre enn gull, nei. Sølv blir svart, og pussing slit dessutan veldig på det. Dessutan sa ei venninne av meg (som har giftering i kvitt gull) at gullsmeden hadde fråråda giftering i sølv, fordi det ripar lettare og dessutan er mindre fleksibelt. Men sjølv kler eg ikkje 'sølvfarge', så det var ingen tvil... :)

Gjest -kebolle
Skrevet

Vi har hatt hvittgullsringer i, hm, tre og et halvt år nå. De holder seg foreløpig ganske fine, men ja, vi har pusset dem opp en gang (før vi gifta oss - har forlovelsesringene vi), og det kosta knapt 800 kr, så det kan jo bli dyrt i lengden..

Men jeg trodde sølvringer var ganske mye - at gull holder formen bedre? (Mulig det er en helt spaca påstand/spm, men jeg mener å huske å ha hatt en sølvring som blei helt krønsja :hoho: fordi den var så myk).

Skrevet

En sølvring vil nok være billig, men det finnes ikke gifteringer i sølv. Da må du evt. finne en som ser ut som en giftering, eller få lagd en. Sølv blir også stygt etter hvert, fordi det blir ripete og matt. Da hjelper det ikke å pusse. gå for hvitt gull eller platina, du.

Skrevet

Jeg vet ikke saa mye om edle metaller, saa takk for hjelpen! Jeg tror nok jeg gaar for hvitt gull!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...