Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger noen gode råd, jeg... Sitter her med jenta mi på 20 mnd som helst vil stå opp kl 03:00 hver natt. Hun prøver lenge å få sove igjen, men hun er rett og slett ikke trøtt nok. Hun tar smokken i munnen og legger seg ned med dyna rundt seg, men hun får ikke sove igjen.

For to uker siden kuttet vi dagsøvnen fra 2 timer til 1.5 time fordi hun ikke ville legge seg før kl 21:30 hver kveld. Vi så resultater med en gang og nå er hun stuptrøtt kl 19 og legges da. Men så våkner hun altså uthvilt kl 03. Noen ganger sovner hun igjen i 06-tiden, men ofte er hun våken helt til hun skal sove dagluren sin i barnehagen kl 12, uten at hun virker trøtt.

Jeg har ikke lyst til å kutte dagsøvnen enda, det er vel alt for tidlig? Hun kan nesten sovne stående når det nærmer seg tid for en blund, så jeg tror virkelig hun trenger det. Noen som har noen forslag? Jeg føler at jeg gjør alt "riktig" når hun våkner om natten og vil stå opp, og hun prøver jo hardt selv også for å sove videre, men hun er lys våken. :/

Mamma trenger søvn...

• 7 år senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser at dette er et gammelt innlegg, men vi har nøyaktig samme utfordring. Hvordan gikk det for dere; klarte dere å løse dette, og i så fall hvordan? @Papirfly

Anonymkode: 7e6b7...585

Skrevet

Hei! Generelt sies det (i barnepsykologibøker) at det er pga stress som kommer ved at de er for trøtte, og at løsningen er lengre dagsøvn og ikke kortere 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...