milco Skrevet 18. desember 2013 #1 Skrevet 18. desember 2013 Jeg kunne tenkt meg å bestille en fotballtur til samboeren i julegave, men har null peiling på fotball. Hvilke kamper er det verdt å se? Han er veldig interessert i fotball og Manchester United er favorittlaget. Han har allerede vært og sett dem en gang på hjemmebane, så jeg tenkte at denne gangen kunne vi tatt turen til London og sett kamp der.. Men hvor bør jeg bestille? Hvor mye koster en slik tur? Når er det noen spennende kamper? Jeg har absolutt null peiling så håper noen kan hjelpe meg
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 United spiller følgende kamper i London over nyttår: Chelsea 19. januar. Arsenal 12. februar. Crystal Palace 22. februar. West Ham 22. mars. I tillegg kan det komme til å bli cupkamper borte, men det vil skje på forholdsvis kort varsel, siden det avhenger av trekning etter at United eventuelt har gått videre til neste runde. Jeg vet ikke hvordan det er med når billettene selges, men Chelsea og Arsenal er svært attraktive motstandere, og tiden er knapp. De to andre er hakket mindre attraktive, og det bør derfor være noe lettere å skaffe billetter - men det er ikke bare å kjøpe billetter på stadion, akkurat, ikke i Premier League. Jeg vet ikke hvor man bør bestille hvis man skal ha en "full pakke" med tur og kampbilletter, siden jeg har bestilt på egen hånd de få gangene jeg har reist. United er heller ikke mitt favorittlag, jeg heier på en mindre klubb, så jeg vet ikke hvordan deres systemer fungerer. Jeg vil i hvert fall anbefale deg å kontakte Manchester Uniteds norske supporterklubb via kontaktinformasjon på united.no og høre om billettsalg. Kanskje må man melde seg inn for å få forkjøpsrett, sånn er det i en del klubber, og de kan i hvert fall gi deg informasjon om det. Når det gjelder pris avhenger det av hvorvidt du ordner turen selv eller bestiller en pakketur. Det siste er, som med alle andre turer, vanligvis dyrest. Du betaler ekstra for at det skal være lettere og noen andre skal gjøre det meste av jobben. Selve kampbillettene avhenger av hvilket lag du velger, men det er generelt ganske dyrt i Premier League. Arsenal har Premier Leagues dyreste billetter, men det blir noen hundrelapper pr. billett. Så kommer da fly og hotell i tillegg, men det kan du få ganske billig om du er ute i god tid. Anonymous poster hash: 37e4d...09e 2
Adelia Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 Det jeg vet er at det er vanskeligere å få billetter til bortekamp. Dette fordi bortesupportere kun får en liten del av stadion, og når de billettene legges ut, så får de supporterne med høy ansiennitet tilgang til billettene først. Men hadde det vært meg, hadde jeg heller ønsket meg tur til laget mitt enn å se laget mitt på bortebane. Men ihvertfal ving har en del fotballpakker du kan se på
milco Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2013 United spiller følgende kamper i London over nyttår:Chelsea 19. januar.Arsenal 12. februar.Crystal Palace 22. februar.West Ham 22. mars. I tillegg kan det komme til å bli cupkamper borte, men det vil skje på forholdsvis kort varsel, siden det avhenger av trekning etter at United eventuelt har gått videre til neste runde. Jeg vet ikke hvordan det er med når billettene selges, men Chelsea og Arsenal er svært attraktive motstandere, og tiden er knapp. De to andre er hakket mindre attraktive, og det bør derfor være noe lettere å skaffe billetter - men det er ikke bare å kjøpe billetter på stadion, akkurat, ikke i Premier League. Jeg vet ikke hvor man bør bestille hvis man skal ha en "full pakke" med tur og kampbilletter, siden jeg har bestilt på egen hånd de få gangene jeg har reist. United er heller ikke mitt favorittlag, jeg heier på en mindre klubb, så jeg vet ikke hvordan deres systemer fungerer. Jeg vil i hvert fall anbefale deg å kontakte Manchester Uniteds norske supporterklubb via kontaktinformasjon på united.no og høre om billettsalg. Kanskje må man melde seg inn for å få forkjøpsrett, sånn er det i en del klubber, og de kan i hvert fall gi deg informasjon om det. Når det gjelder pris avhenger det av hvorvidt du ordner turen selv eller bestiller en pakketur. Det siste er, som med alle andre turer, vanligvis dyrest. Du betaler ekstra for at det skal være lettere og noen andre skal gjøre det meste av jobben. Selve kampbillettene avhenger av hvilket lag du velger, men det er generelt ganske dyrt i Premier League. Arsenal har Premier Leagues dyreste billetter, men det blir noen hundrelapper pr. billett. Så kommer da fly og hotell i tillegg, men det kan du få ganske billig om du er ute i god tid. Anonymous poster hash: 37e4d...09e Tusen takk for svar og tips! Skal sjekke det ut
milco Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #5 Skrevet 18. desember 2013 Men hadde det vært meg, hadde jeg heller ønsket meg tur til laget mitt enn å se laget mitt på bortebane. Men ihvertfal ving har en del fotballpakker du kan se på Ja, men han har allerede vært i manchester og jeg vet han kunne tenkt seg en tur til London
Adelia Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Lykke til å få tak i billetter kan være vanskelig på bortebane, men satse på at du får tak i det (uten å bli lurt)
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Det er jeg som svarte over her også, og Adelia har rett om det med bortebane. Det er alltids en mulighet å kjøpe billetter på andre deler av stadion enn bortesupporterne sin, men da bør du selvfølgelig undersøke hvordan stadionfeltene er lagt opp slik at du havner på en "nøytral" tribune med mange turister og sittende tilskuere. Du må passe på å ikke havne midt blant de stående og syngende tilhengerne til hjemmelaget. Det siste må du rett og slett ikke finne på. Det er neppe farlig, men naturlig nok både unaturlig og potensielt ubehagelig. Det er veldig mange turister på kamp i Premier League, så det er vanligvis ingen fare ved å sitte blant en overvekt av motstandernes supportere. Det fordrer likevel at du finner frem til der folk flest sitter rolig på setene sine, ikke blant de mest dedikerte og engasjerte hjemmesupporterne, og at du ikke går helt bananas når eget lag scorer. Spørs litt hvordan typen din er, om det er mest for kampen eller for supporterfølelsen. Selv er jeg brølape og trenger å være blant mine egne, men det gjelder ikke alle Anonymous poster hash: 37e4d...09e
Kjetil E Skrevet 22. desember 2013 #8 Skrevet 22. desember 2013 Tusen takk for svar og tips! Skal sjekke det ut Bare vær klar over at hvis dere går på bortekamp så må han holde svært lav profil hvis han ikke har billett til borteseksjonen. Han bør ikke ha noen merker, emblemer eller plagg som viser at han er Man U supporter. Har han dette vil han i beste fall måtte legge det igjen utenfor stadion i værste fall kommer han ikke inn. Og han bør heller ikke juble om United scorer mål. Det kan faktisk være farlig i værste fall. Og som andre påpeker her det er veldig vannskelig for ikke å si omtrent umulig å få billett på bortesupporter feltet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå