AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Skikkelig dumt spørsmål. De siste årene har ikke jeg og samboer kjøpt julegaver til hverandre, da vi har valgt å bruke penger på hus og barn i tilegg til at vi stort sett kjøper oss selv det man trenger. Jeg tjener en del mer en min samboer og i år har jeg funnet ut at hun trenger å få oppdatert noe av hennes gadgets. Det koster en del tusenlapper, men for meg betyr ikke pengene noe. Det eneste jeg er redd for er at med hennes rettferdighetsans så vil hun få dårlig samvittighet siden hun ikke forventer gave og heller ikke har kjøpt meg noe (antar jeg). For meg betyr det ingenting. Er fornøyd hvis hun liker gavene. Bør jeg hinte om at jeg har kjøpt gave til henne i år (og føle meg som en syter) eller bør jeg la være og få henne til å få dårlig samvittighet. Synd hvis gleden av en gave skal bli overskygget over at hun tenker at hun ikke kjøpte meg noe. Anonymous poster hash: 0d2ec...20e 1
Gjest navnelapp Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Eg hadde ikkje sagt noko. Ho kan gi deg noko ein annan gong, når ho ser at det er noko du treng. Hos oss ville iallfall dette vere ein klassisk no-worries-situasjon. 1
Nordvesta Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Ahh, kinkig julegavedilemma. Hva om du legger ved et kort: "Dette er min gave til deg. Din gave til meg er å glede deg over julegaven" - eller noe sånt. Om hun liker slikt da 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Skikkelig dumt spørsmål. De siste årene har ikke jeg og samboer kjøpt julegaver til hverandre, da vi har valgt å bruke penger på hus og barn i tilegg til at vi stort sett kjøper oss selv det man trenger. Jeg tjener en del mer en min samboer og i år har jeg funnet ut at hun trenger å få oppdatert noe av hennes gadgets. Det koster en del tusenlapper, men for meg betyr ikke pengene noe. Det eneste jeg er redd for er at med hennes rettferdighetsans så vil hun få dårlig samvittighet siden hun ikke forventer gave og heller ikke har kjøpt meg noe (antar jeg). For meg betyr det ingenting. Er fornøyd hvis hun liker gavene. Bør jeg hinte om at jeg har kjøpt gave til henne i år (og føle meg som en syter) eller bør jeg la være og få henne til å få dårlig samvittighet. Synd hvis gleden av en gave skal bli overskygget over at hun tenker at hun ikke kjøpte meg noe. Anonymous poster hash: 0d2ec...20e Hadde villet sagt jeg hadde kjøpt gave, så hun har mulighet til å gi deg en liten ting iallefall. Så det ikke føles trasig for henne på julaften å få gave fra deg uten å ha kjøpt noe til deg. Anonymous poster hash: a2ebf...4dd 2
Gjest Bond Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Jeg tenker at dere har vært sammen så lenge at sånt ikke burde være et problem. At man skal legge seg på ca likt nivå og føle seg dårlig om man har ikke kjøpt noe og får en gave - slikt hører til den fasen der man ikke er sammen og kanskje ikke er godt nok kjent ennå, og alt skal måles og veies og overanalyseres.. Jeg tenker at dere har vært sammen lenge og kjenner hverandre, og kan dermed også kommunisere på en annen måte (vil jeg tro i alle fall). Så ville nok heller tenkt å overraske henne, og heller gjøre det tydelig at du ville gjøre dette for henne, ikke fordi du forventet noe tilbake men fordi du ville glede henne. Jeg ser ikke helt hvordan dette vil bli feil
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Skriv "fra julenissen" på lappen. Evt gi til Redd Barna heller. Rettferdighetssans brukt i forbindelse med julegaver er så bortkastet... Anonymous poster hash: b340f...ab2
Pottah Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Ville nok sagt at jeg hadde kjøpt. Kjøpt en PS4 til min kjære, og vanligvis bruker vi bare 1-2 tusen på gaven til hverandre så jeg sa ifra at jeg hadde kjøpt en dyrere gave i år, sånn at han kan bli glad for gaven istedenfor å få dårlig samvittighet
Bad Advice Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Skikkelig dumt spørsmål. De siste årene har ikke jeg og samboer kjøpt julegaver til hverandre, da vi har valgt å bruke penger på hus og barn i tilegg til at vi stort sett kjøper oss selv det man trenger. Jeg tjener en del mer en min samboer og i år har jeg funnet ut at hun trenger å få oppdatert noe av hennes gadgets. Det koster en del tusenlapper, men for meg betyr ikke pengene noe. Det eneste jeg er redd for er at med hennes rettferdighetsans så vil hun få dårlig samvittighet siden hun ikke forventer gave og heller ikke har kjøpt meg noe (antar jeg). For meg betyr det ingenting. Er fornøyd hvis hun liker gavene. Bør jeg hinte om at jeg har kjøpt gave til henne i år (og føle meg som en syter) eller bør jeg la være og få henne til å få dårlig samvittighet. Synd hvis gleden av en gave skal bli overskygget over at hun tenker at hun ikke kjøpte meg noe. Anonymous poster hash: 0d2ec...20e Nei Si du bare kjøpte fordi hun trengte det og du er glad i henne. Så får du nok en god takk allikevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå