nord1991 Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Hei! Jeg er ei jente på 22 år. er 1.75 over bakken og veier hele 104 kg. Jeg har gått opp utrolig mye di siste to årene, men spesielt etter graviditeten og etter fødselen (har en sønn på 10 mnd). Mitt mål er å gå ned 30 kg. Jeg sliter utrolig mye med selvtillitten, og har det ikke bra med meg selv i det hele tatt. Jeg har meldt meg inn på treningssenter, vektklubb.no pluss at kjøleskapet er fullt av sunn mat. Problemet mitt ligger i viljestyrken og motivasjonen. Jeg sprekker så sinnsykt lett og da er det så vanskelig å hente seg inn igjen synes jeg. noen tips til å holde seg i skinnet?? Jeg MÅ klare det!
Gjest Summers Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Letteste kiloene tar man ved å kutte ut drikker med kalorier. Det synes jeg alle burde klare.
pusekatta Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har et mer eller mindre godt tips. Tenk at du bare skal holde ut i 1 måned, og vær kjempeflink denne ene måneden! Når måneden er gått, har du fått blod på tann, mistet noen kg, og er klar for å fortsette Resultatene kommer til å motivere deg videre!
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Jeg pleier å si at man må gjøre gradvise endringer, for mye på en gang tar man seg bare vann over hodet. Begynn med de berømte 5 om dagen og porsjonskontroll f.eks. Synes også det er et godt råd å plukke seg selv opp igjen selv om man sprekker. Lat som det ikke skjedde, og fortsett der du slapp:) Jeg pleier også å gå å lese på fitnessbloggen, trening.no osv. for motivasjon om jeg trenger det Stort prosjekt du har tatt på deg TS, og ønsker deg masse lykke til! Du klarer dette vettu! Anonymous poster hash: 35b2d...75f
Gjest s@nd Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Det er når du først er kommet i gang at motivasjonen kommer. Men, den forsvinner lett,så man må bare holde tempoet oppe. Om du har klart å holde deg unna usunn mat i en uke, ja da vet du at du klarer en uke til! Og sånn må man bare fortsette - Når/om du trener, hør på glad og fengende musikk - Spis mindre porsjoner, men ikke for lite - Få i deg masse proteiner, fiber og vann (fiber og vann holder fordøyelsessystemet i gang) - Ikke gi deg! Selv om du får godtelyst, kjøp deg gulrøtter i stedet, eller frukt. Når du først får i deg frukt/grønt, går søtsuget ned. - Tenk på nåtiden; ikke framtida, for det kan bli skuffende om du mister motivasjon. Tenk at: i dag skal jeg gå meg en tur, i dag skal jeg lage meg en sunn smoothie, og i morgen skaljeg gjøre ditt eller datt. Klarer du å få mosjon og holde kostholdet i sjakk DENNE uka, da skal du JAMMEN meg klare det de neste ukene og!! Sånn tenker jeg! 1
nord1991 Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2013 Takk for mange fine tips! var lurt å ta uke for uke, eller mnd for mnd Jeg har så dårlig tolmodighet, forventer resultater med en gang, men sjønner jo at det kan ta litt tid før det vises på meg
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Hva med å opprette blogg eller en tråd her på KG eller fitnessbloggen sitt forum? Kan du holde styr på kosthold, trening, fremgang, sikkert noen bloppers... Kan du jo også få feedback og motivasjon fra andre i samme båt. Anonymous poster hash: 35b2d...75f
nord1991 Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #8 Skrevet 18. desember 2013 Hm ja det har jeg ikke tenkt på Er det som en slags dagbok her, eller bare starte en ny vanlig tråd?
nord1991 Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #9 Skrevet 18. desember 2013 Da har jeg fått laget meg en blogg og skrevet mitt første innlegg Titt innom ned35kg.blogg.no, kanskje det er litt lettere å ''være streng med seg selv'' når man vet noen følger med :-) God natt alle sammen :-)
Gjest Runforit Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 For det første: Så bra at du tar tak i å endre livsstilen din Når det er sagt. Ikke start med alt på en gang. Det er faktisk nøkkelen til suksess. Ingenting er mer demotiverende enn å skulle gå fra en komfertabel sofa til å trene 7 dager i uka og leve på gulerøtter. Da møter en raskt veggen. Ta meg f.eks. Jeg ville starte å jogge. Jeg startet da med powerwalking med små joggeintervaller. Jeg brukte god tid. Det viktigste var at jeg skulle gjennomføre det MINST 3 ganger i uka. Det tok ikke så lang tid før det ble ren jogging og progresjonen kom og kroppen ikke ble like sliten og jeg kunne øke burde fart og distanse. Ved å starte i det små så demotiverende jeg ikke meg selv ved å innbille meg at jeg skulle bli en stjernejogger på en mnd. Før jeg visste ordet av det så var jeg blitt en rutinert jogger. Og med gode treningsrutiner så kom kostholdet etter. Jeg ville plutselig spise sunnere og renere. Kroppen var plutselig blitt mitt tempel Mat er vanskelig for mange. Om du er vant med mye raske karbohydrater, sukker og stivelse så er det ikke bare bare å kutte ned på det. Man blir avhengig. Jeg husker det var en tid der jeg tenkte at jeg aldri i verden ville kunne kose meg eller leve uten det. Men i og med at jeg slet med mye oppblåst mage og slapphet så endte jeg opp med å teste et kosthold med reduserte mengder av dette. Og til min overraskelse så fikk jeg bare positive opplevelser slik at jeg kuttet ned mer og mer. Plutselig var jeg aldri fysen på sukker lenger, jeg hadde mer overskudd og energi, aldri svingende blodsukker, sluttet å spise mellom måltider og magen ble mer stabil og rolig Jeg sier ikke at det er svaret for alle, men for meg så funket det som bare juling. Lykke til med ny livsstil
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Jeg ville ha hatt en utskeielsesdag i uken, og slanket meg resten. Jeg har slanket meg nesten 70 kg og lå på rundt 1400kcal i ukedagene og skeiet ut hver lørdag Anonymous poster hash: aa7db...7dc
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 Hei! Jeg er ei jente på 22 år. er 1.75 over bakken og veier hele 104 kg. Jeg har gått opp utrolig mye di siste to årene, men spesielt etter graviditeten og etter fødselen (har en sønn på 10 mnd). Mitt mål er å gå ned 30 kg. Jeg sliter utrolig mye med selvtillitten, og har det ikke bra med meg selv i det hele tatt. Jeg har meldt meg inn på treningssenter, vektklubb.no pluss at kjøleskapet er fullt av sunn mat. Problemet mitt ligger i viljestyrken og motivasjonen. Jeg sprekker så sinnsykt lett og da er det så vanskelig å hente seg inn igjen synes jeg. noen tips til å holde seg i skinnet?? Jeg MÅ klare det! Hei, jeg har desverre ikke så mange tips til deg, men jeg skal også ned 30 kg Nå er det litt anderles for meg siden jeg er mann, men 30 kg er uansett veldig mye. Det jeg gjør er at jeg har meldt meg på kurs for å ha en plass å gå hver uke hvor "alle" får vite det hvis jeg legger på meg, slik at jeg har en motivasjon for å holde meg på matta. Så har jeg sagt til meg selv at det er ikke verdens undergang om jeg sklir ut. Hvis jeg er svak en dag og kjøper masse snop og chips på butikken er det dumt, men da må jeg bare bite tennene sammen når jeg er "mett" og kaste alt som er til overs med en gang!! Rett i søppelet eller gi det til noen andre med EN GANG! Få det vekk. Fristelser er vanskeligere å motstå hvis de er rett foran deg. Så langt har jeg gått ned ca 8 kg, men det er veldig vanskelig. Bomma litt idag og spiste noen pepperkaker som sto framme på jobb. Men det var bare 4-5 stk så jeg kuttet ut en brødskive til lunch, problem solved. Lykke til og jeg håper du klarer det! Husk å ta e bilde av deg selv i bare undertøyet nå, så når det blir vanskelig om noen dager se på det bildet og husk hvorfor du gjør det. Anonymous poster hash: 411d8...4b6
Pringle Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Ikke skjær ned FOR mye på matinntaket. Jo større overvekt, jo større "slingringsmonn" vil du kunne ha, og likevel gå ned i vekt. Pass uansett på at du får i deg nok mat av god kvalitet og med god smak hver dag. Beveg deg i tillegg litt mer enn du har gjort, og så vil kiloene smelte vekk av seg selv.
bebisss Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Jeg sleit også en hau med å komme igang, det er veldig vanskelig å starte med noe som krever en god insats. Det som satte motivasjonen igang hos meg var at jeg så noen veldig ufine bilder av meg selv og jeg hadde aldri virkelig tenkt over at jeg var tykk, men når jeg så disse bildene begynte jeg nesten å gråte, DET fikk meg til å virkelig ville forandre meg selv. Første og andre gangen på trening er gjerne lett, men så kommer dag nr 3 og dag nr 4 etc og når jeg kjenner at jeg ikke orker å dra på trening så googler jeg "fitness motivation women" Og da ser jeg igjennom alle bildene som er der og det hjelper utrolig mye! Det gjør jeg også når jeg vil spise usundt, det er veldig vanskelig å måtte ignorere cravings, spesielt på kvelden, men når du har klart deg ut den første mnd så går ting mye lettere av seg selv, og jeg er sikker på at du vil kunne gå ned en god del kg på en mnd om du gjør en god jobb, og det blir en enda større motivasjon for deg selv. Det er ikke tull at man kan bli treningsnarkoman. Når du trener så produserer kroppen din endorfiner som får deg til å føle deg bra, mange blir hekta på denne tilførselen av endorfiner og trener mer pga dette. Jeg selv som mange andre har måttet starte ett sted, å komme seg på trening å endre livsstil, det er ikke lett, men nå har det gått så langt at jeg får dårlig samvittighet de dagene jeg ikke trener. Kom deg igjennom denne første måneden, så vil ting bli lettere etterhvert:) Å forresten så hjelper det å ha en daglig treningsplan så du vet hva du skal gjøre på treningen, da er det lettere enn å bare ta en maskin bare fordi Jeg heier på deg
nord1991 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #15 Skrevet 19. desember 2013 Tusen takk for gode tips dere :-) Jeg har bestemt meg for å gå sakte men sikkert frem, kutte ut sukker, og erstatte med vanlig mat med lettere produkter. Nå er jo julen her å da er det ikke til å stikke under en stol at det blir litt mer kos enn vanlig. Idag drakk jeg et glass brus og et stykke kake i storebroren min sin bursdag. Ellers igår og idag har jeg spist salater på jobb, knekkebrød med mager pålegg, kylling til middag og ellers mye vann. :-) Ser for meg innen et år at jeg har nådd målet mitt. For denne gangen SKAL jeg nemlig klare det :-)
nord1991 Skrevet 19. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 19. desember 2013 Da er forresten bloggen oppdatert ;-) Følg meg gjerne der på min reise i mitt nye liv :-)
nord1991 Skrevet 7. januar 2014 Forfatter #17 Skrevet 7. januar 2014 Har meldt meg inn i grete roede nettkurs :-) Oppdatert bloggen med det og bilde hvordan jeg så ut før graviditeten :-) www.ned35kg.blogg.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå