Gå til innhold

Forloveden min liker ikke julen... Hvordan gjøre den bedre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt litt på dette siden han nevnte det for noen dager siden og kjente plutselig at det stakk i meg.

Han har lenge vært ganske negativ til julen. Vi har vært sammen i 2 år. Det første året hadde han ikke tre, ikke noe pynt og han spiste Grandiosa på juleaften. Når jeg kom til han senere på kvelden (vi hadde bare vært sammen i 2 måneder da) fikk jeg sjokk. Jeg sa ingenting, siden vi ikke var kommet så veldig tett på hverandre. I fjord var hans hos sin far, han skal være der i år også. Jeg spurte han forleden om hvorfor han hater julen. Han sa at han har ikke har hatt en minnerik jul siden han var 15 år gammel (han er 24 år gammel nå). I fjord og i forfjord fikk han bare 2 pakker. Og det var det. Han har ikke fått en pakke eller gave fra sin mor siden han var 15 år gammel, men hun kjøper gaver til de to andre eldre brødrene hans og barnebarna sine. Men ikke til han. Faren hans kjøper han heller ikke julegave, da han på årlig basis har et ellers stort utlegg på han (har tatt over et billån for han, ettersom han ikke hadde råd til å betale ned på det selv). I fjord fikk ikke han noe med brødrene sine. Og han har ellers ingen andre, bortsett fra meg. I år får han ikke julegave med meg heller, da min økonomi har vært totalt bom krasj.. Men i morgen får jeg uventet inn en god del penger på konto, så kan hende jeg kjøper han en gave.

Uansett så kjenner jeg at jeg er så lei meg på han sine vegne. Har kjempe lyst til å overraske han med MANGE små pakker. Ja, jeg vet jeg vet, julen handler ikke bare om gaver og pakker og å få ting - men han sa at i fjord ble han så såret og lei seg, for alle de andre i familien åpnet pakker og fikk mange flotte gaver, mens han fikk bare 2. Og det forstår jeg at er trist, og det er også trist at hans egen mor ikke kan gi han noe, når hun ellers bare snylter han for penger og utnytter han økonomisk.

Noen som kan gi meg en RÅ idè til hvordan jeg kan gjøre julen hans KJEMPE flott? Problemet er at vi ikke skal feire jul sammen, han skal feire hos sin far + stemammaens slekt, noe han gleder seg til og jeg skal feire hos mine foreldre. Jeg vil ikke at han skal se slik på julen, jeg vil at han skal kose seg. Jeg elsker julen over alt på jord, og jeg har så lyst at han skal få det bra denne juleaften, når han ikke har hatt en flott jul siden han var 15 år gammel. Vi skal være sammen 1. juledag og resten av romjulen, om det skal ha noe å si. Håper noen forstår, og vær så snill og ikke sleng noe dritt.. Skulle så gjerne forklart dypere, for det er mer under overflaten, men vil ikke bli gjenkjent. :)

Anonymous poster hash: 94f0a...815
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken fjord er dette?

Anonymous poster hash: b680c...878
  • Liker 2
Skrevet

Hvilken fjord er dette?

Anonymous poster hash: b680c...878

HERREGUD, for en stygg skrivefeil... Jeg mente så klart I FJOR! Søren altså. :fnise:

TS

Skrevet

Uansett: siden dere skal være sammen 1 juledag og dagene før julaften, så kan du f.eks lage julestrømpe til han med godteri i.

Min kjæreste får lite gaver i år vet jeg og skal kun feire sammen med sin bestemor og tante, men vi skal feire sammen nå søndag. Jeg har derfor kjøpt denne julestrømpen som jeg har pakket inn med godteri og blad i, og så har jeg kjøpt en genser, en t-skjorte, en boxer og en parfyme som jeg har pakket inn hver for seg.

Dere kan f.eks bake sammen. Jeg og min kjæreste skal bake sammen og pynte juletre nå i helga, og så skal vi ha "julemiddag" på søndag :)

Anonymous poster hash: 629fc...c4e
Skrevet

Uansett: siden dere skal være sammen 1 juledag og dagene før julaften, så kan du f.eks lage julestrømpe til han med godteri i.

Min kjæreste får lite gaver i år vet jeg og skal kun feire sammen med sin bestemor og tante, men vi skal feire sammen nå søndag. Jeg har derfor kjøpt denne julestrømpen som jeg har pakket inn med godteri og blad i, og så har jeg kjøpt en genser, en t-skjorte, en boxer og en parfyme som jeg har pakket inn hver for seg.

Dere kan f.eks bake sammen. Jeg og min kjæreste skal bake sammen og pynte juletre nå i helga, og så skal vi ha "julemiddag" på søndag :)

Anonymous poster hash: 629fc...c4e

Høres kjempe koselig ut! :D Vi pyntet juletre i dag (siden vi som sagt ikke skal feire sammen), og kakebakst får vi rett og slett ikke tid til. :( Men dette med julestrømpe skal jeg tenke mer på! Takk for tips!

TS

Skrevet

Tror jeg ville startet med å finne ut hva som gjorde den minnerik før da han var yngre:) Så ville jeg antakelig spilt litt på ting man gjør for barn, siden det er denne tiden han har gode minner fra. F.eks, lage grøt og sette ut til nissen, henge julestrømpe på senga, lage pepperkakehus, gikk de på julegudstjeneste etc. Finn ut hva han gjorde av slike ting:)

Tror jeg ville vært forsiktig med å finne ut av hvorfor familien ikke gir ham gaver lengre, det kan være et minefelt av dimensjoner. Jeg ville heller fått hans venner med på gavegivning i stedet, slik at du ikke må kjøpe en hel haug for å matche antall, selv om julen handler om mer enn gaver.

Selv om du ikke rekker alt i år, så har du jo masse tid til å planlegge neste år^^,

Anonymous poster hash: 14a46...314
Skrevet

Tror jeg ville startet med å finne ut hva som gjorde den minnerik før da han var yngre:) Så ville jeg antakelig spilt litt på ting man gjør for barn, siden det er denne tiden han har gode minner fra. F.eks, lage grøt og sette ut til nissen, henge julestrømpe på senga, lage pepperkakehus, gikk de på julegudstjeneste etc. Finn ut hva han gjorde av slike ting:)

Tror jeg ville vært forsiktig med å finne ut av hvorfor familien ikke gir ham gaver lengre, det kan være et minefelt av dimensjoner. Jeg ville heller fått hans venner med på gavegivning i stedet, slik at du ikke må kjøpe en hel haug for å matche antall, selv om julen handler om mer enn gaver.

Selv om du ikke rekker alt i år, så har du jo masse tid til å planlegge neste år^^,

Anonymous poster hash: 14a46...314

Jeg vet hvorfor han ikke får gaver med moren sin osv, vet liksom grunnen til alt. Og for å si det slik, svigermoren min er ei heks.... ;)

Takk for flere tips! Og tro meg, neste år skal julen bli FANTASTISK. Han skal få den fineste julen noen sinne. :)

TS

Skrevet

Syns ideen din er kjempesøt, og det er virkelig masse du kan gjøre for å gjøre julaften til en utrolig bra dag! MEN om han er en liten "grinch" som har bestemt seg for at jul ikke er noe for han, og han i hvert fall ikke skal kose seg da men heller vil være bitter for andre minner kan det bli en utfordring uansett hvor hyggelig nissemor du er.

De mest minnerike juleminnene er jo uansett gjerne mens man enda er barn, så at han ikke har noen særlig store minner lenger er jo ikke rart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...