Gå til innhold

Ekstremt tørr vinterhud - hvilke produkter (sminke)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg lurer på om det er noen som har noen gode tips ifh til sminke, hovedsakelig foundation/pudder som fungerer i kombinasjon med ekstremt tørr vinterhud?

Jeg sliter også med at jeg reagerer på sminke, får masse kviser (så dagen etter jeg har brukt sminke ser jeg ut som er 16 år igjen), frem til nå er det kun dior som er sånn ca ok mot huden (pudder/solpudder), men jeg har til gode å finne en foundation som duger. Jeg har prøvd mange ulike merker, kommer selvsagt ikke på alle her og nå.

Hva gjør dere med sminke når dere har tørr hud? Jeg vil gjerne ha muligheten til å bruke sminke litt oftere enn jeg gjør (føler meg litt mer fresh med litt), men har endt opp med å kun bruke til spesielle anledninger siden det ser verre ut med sminke enn uten (det blir ekstremt synlig, hvor tørr huden er). Jeg smører og smører, men det går en time eller to så er det tørt igjen.

Prøvd mange ulike ansiktskremer, alt i fra dyre fancy merker til rimeligere produkter, men finner ikke noe særlig som duger, annet enn at jeg må smøre ca hver tredje time. Har prøvd sånn oljer også, som man bruker f.eks på kvelden. Det hjelper litt, men ikke sånn kjempebra.

Er det noen som har tips til meg? Jeg kommer jo selvsagt ikke på hva jeg har prøvd og eventuelt ikke prøvd, så bare skriv i vei det dere har av tips, så sjekker jeg ut det jeg vet jeg ikke har prøvd :). Gjerne nettbutikker, så kan jeg få tittet litt på produktene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold deg iallfall unna pudder! Når jeg har ekstra tørr hud tar jeg noen dråper olje under dagkremen, så en flytende foundation som er litt transparent samt bruker flytende concealer hvis jeg trenger. Da blir jeg ganske dekket og fuktet uten å se ut som et ruglete flassetryne.

Anonymous poster hash: b98ee...0fb
Skrevet

Clinique Supermoisture Makeup er den aller mest fuktighetsgivende flytende foundation jeg har kommet over, ansiktet får en nydelig glød og føles mykt hele dagen igjennom, selv på de kaldeste vinterdagene her i Norge. Få en prøve på Kicks og kjenn selv, den har ihvertfall reddet min hud når alt annet tørker meg ut :)

Anonymous poster hash: 9ddb8...149
Skrevet

Jeg skal sjekke ut de produktene fra Kicks hvis det jeg skaffet i dag ikke duger. Jeg var innom Vita (og dama var jo helt gal etter å få vise hvor fantastisk div. produkter var :fnise:) og endte opp med en olje (husker ikke navnet) og en sånn ..bb-foundation?

Dama mente også jeg burde lære meg å bruke mer sminke (korrekt øyeskygge og maskara), for da fikk jeg fremhevet de vakre øynene mine :laugh:. Nåja..jeg skal iallefall teste ut oljen og se om den foundation-tingen er bra nok for huden. Fungerer ikke den så skal jeg definitivt dra innom Kicks og teste ut det dere nevner :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...