Gå til innhold

Finnes det noe mere irriterende enn å høre tynne mennesker fortelle om hvor mye de spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var en av de, en høy tynn mann, men det er jeg ikke lengre. Det er det en stund siden jeg har vært også. Nå er vekta på 90 tallet , ikke bare fett , for jeg går mye med hundene, men er langt fra tynn nå. Er veldig glad i å lage mat til gjester og meg selv. Har nevnt tidligere at jeg både baker, safter og sylter.

Forskjellen nå er at jeg ikke lengre kan spise det jeg vil. Nå må jeg begrense meg , og det er greit nok det. Hadde det ikke vært for endel syltynne kammerater av meg som langer innpå og attpåtil skal fortelle meg om alt de spiser uten å legge på seg et gram. Kjenner dette irriterer meg såpass mye at jeg ikke gidder å ha de på besøk lengre. Mulig det er barnslig og lite mandig, men det her blir rett og slett for mye for meg. Flere enn meg som reagerer på disse beinranglene med hamburgeren i hånda?

Med hilsen fra:

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug:

ps: skit i dem!

Anonymous poster hash: f517a...3cd
  • Liker 1
Skrevet

dette undret meg tidliger, så bodde jeg en stund med en tynnas. Det han omtalte som mye mat er ikke hva jeg omtaler som mye mat. Når han spiste en hamburger ute på byen orket han ikke noe annet resten den dagen, mens jeg var fysen da jeg kom hjem. De gangene vi lagde mat sammen ble han helt slått ut av min første porsjon.

i andre ord det tynne folk mener med "mye mat" er hva vi tykke vil omtaler som "lite mat"

Anonymous poster hash: d47f1...2e4
  • Liker 12
Skrevet

Da kan du tenke på at de ikke er sunne innvendig. Og så får du fokusere på å spise sunt og variert selv.

Og dessuten: de som er syltynne tror som oftest selv at de spiser mye, når de egentlig ikke gjør det. Jeg er tynn selv og spiste i følge meg skikkelig mye en dag og regnet ut etterpå at det var 1300 kcal.

Tingen er at når man spiser lite så blir man fortere mett fordi magesekken krymper seg.

Jeg er selv glad i mat, og jeg baker mye, men man trenger jo ikke å spise alt man baker hele tiden. Om du baker muffins f.eks kan du jo fryse ned. Og en ide er kanskje å bake grove scones osv i stedet for ting som inneholder mye sukker.

Anonymous poster hash: 770ec...b09
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har en venninne som er syltynn. Hun spiser som en mus - bokstavelig talt.

Jeg er slank og høyere enn henne, og jeg spiser normalt i forhold til henne.

For å illustrere - om vi deler en grandis, så blir hun mett av en kvart bit, mens jeg spiser 3/4 av pizzaen. Jeg kunne egentlig spist hele alene!

Om du ønsker å gå ned i vekt på en sunn og bra måte, så spiser du lavkarbo.

Spis chia-frø hver morgen til frokost for å få i den masse gode næringsstoffer.

Spis alt av grønsaker og bær, kjøtt, fisk og egg, nøtter og frø, avokado og oljer.

Kokkosfett til steking er veldig bra å bruke!

Husk og drikk vann gjennom dagen!

Det er slik at man må mette seg på fett og proteiner, grønsaker og vann.

Bær er bra å spise, mens frukt skal man ikke spiser store mengder uansett.

Jeg spiser egg og bacon til frokost hver dag med salat, stekte tomater og agurk.

Ingen brød på meg!

Jeg gikk ned 15 kg på 3 mnd og ble veldig fast i fisken. :)

Jeg spiser akkruat så mye jeg vil, men er slank. Det er fordi jeg ikke spiser noe hvetemelsprodukt!

Tanken er at man blir ikke fet av å spise protein og fett, men man blir fet av hvetemel og sukker,

Anonymous poster hash: 6ed37...9b0
  • Liker 1
Skrevet

Kan ikke si jeg synes det er irriterende, snarere fasinerende:P Jobbet med en kar, han var kanskje 190 høy, og skikkelig skrapmager. Men du verden som han spiste! Tror aldri jeg så ham uten at han spiste noe, uansett hva han gjorde! Var en arbeidsplass med fysisk tungt arbeid så kaloriforbruket får jo opp, men han var helt insane. Spiste sikkert for 3-4 mann. Tenker med gru på hva slags mat-budsjett han hadde:P

Anonymous poster hash: e2b0f...89f
  • Liker 7
Skrevet

Kan ikke si jeg synes det er irriterende, snarere fasinerende:P Jobbet med en kar, han var kanskje 190 høy, og skikkelig skrapmager. Men du verden som han spiste! Tror aldri jeg så ham uten at han spiste noe, uansett hva han gjorde! Var en arbeidsplass med fysisk tungt arbeid så kaloriforbruket får jo opp, men han var helt insane. Spiste sikkert for 3-4 mann. Tenker med gru på hva slags mat-budsjett han hadde:P

Anonymous poster hash: e2b0f...89f

Spiste han et brød til lunsj? :P

Har vært bort en sånn fyr. Veldig høy forbrenning. Han kunne spise hva han ville, og spiste et helt brød til lunsj!

Men det er jo ikke bra. Han ville nok fått normal sultfølelse med lavkarbo-kostholdet.

Det er ikke sunt å være for tykk, men ei heller for tynn.

Anonymous poster hash: 6ed37...9b0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er klar over at med lavkarbo kan jeg nok spise mere , men jeg vil ikke spise en god stek uten poteter, eller kjøttdeig uten pasta osv, så det utgår.

Jeg har et problem med disse beinete mannfolka med buksene hengende nedover hoftene og tallerkenene fulle av deilig saus. Ikke nok med det, men de skal alltid skryte av denne sinnsyke metabolismen de har . Akkurat som om de har tatt en doktorgrad eller noe. Kvalmt! Mulig de spiser mindre enn de sier ,som noen av dere nevnte. Uansett til meg, er de ikke velkommne lengre. Såpass barnslig er jeg. På utkikk etter litt mer fyldigere kompiser:-)

Med hilsen fra:

Jon Are

Endret av Jon Are
Skrevet

Jeg er klar over at med lavkarbo kan jeg nok spise mere , men jeg vil ikke spise en god stek uten poteter, eller kjøttdeig uten pasta osv, så det utgår.

Jeg har et problem med disse beinete mannfolka med buksene hengende nedover hoftene og tallerkenene fulle av deilig saus. Ikke nok med det, men de skal alltid skryte av denne sinnsyke metabolismen de har . Akkurat som om de har tatt en doktorgrad eller noe. Kvalmt! Mulig de spiser mindre enn de sier ,som noen av dere nevnte. Uansett til meg, er de ikke velkommne lengre. Såpass barnslig er jeg. På utkikk etter litt mer fyldigere kompiser:-)

Med hilsen fra:

Jon Are

Tar du til deg ting så lett?

Om du vil ned i vekt og ikke har noen sykdom som gjør at du veier det du gjør, så kan du trene mer og spise mindre. Da vil du gå i underskudd og du vil gå ned i vekt. For så enkelt kan det gjøres.

• Liker 4
Skrevet

Tynne gutter og menn hører nok av politisk korrekte krenkelser som det er, la dem få lov til å nyte det ene privilegiet de har.

• Liker 2
Skrevet

Tar du til deg ting så lett?

Om du vil ned i vekt og ikke har noen sykdom som gjør at du veier det du gjør, så kan du trene mer og spise mindre. Da vil du gå i underskudd og du vil gå ned i vekt. For så enkelt kan det gjøres.

Anonymous poster hash: 770ec...b09 [/acronymJ

Ja, det gjør jeg faktisk . Synes det er ufyselig rett og slett. Vil ikke ha disse beinranglene inne hos meg igjen med mindre de slutter å fortelle meg om alt de konsumerer i løpet av dagen. Kommer til å brekke disse fyrstikkarmene deres om de så mye som tenker på å komme og spise til meg igjen. Nå setter jeg det på spissen, men ja. jeg irriterer meg fryktelig over dette.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Ja, det gjør jeg faktisk . Synes det er ufyselig rett og slett. Vil ikke ha disse beinranglene inne hos meg igjen med mindre de slutter å fortelle meg om alt de konsumerer i løpet av dagen. Kommer til å brekke disse fyrstikkarmene deres om de så mye som tenker på å komme og spise til meg igjen. Nå setter jeg det på spissen, men ja. jeg irriterer meg fryktelig over dette.

Med hilsen fra:

Jon Are

Jeg tror du bør slutte å spise all den usunne maten, slik at du kan spise like mye som vennene dine uten å merke at vekten går oppover. Det virker dessuten som om ditt usunne kosthold har ført til en mangel på vitaminer/mineraler som fører til ditt negative humør.

I vinter perioden pleier alltid jeg å spise store mengder fet fisk slik at jeg har Vitamin D nivået høyt nok som fører til at kroppen og sinnet er sunt og friskt. Det er bra for stevningen og humøret. :hoppendeglad:

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror du bør slutte å spise all den usunne maten, slik at du kan spise like mye som vennene dine uten å merke at vekten går oppover. Det virker dessuten som om ditt usunne kosthold har ført til en mangel på vitaminer/mineraler som fører til ditt negative humør.

I vinter perioden pleier alltid jeg å spise store mengder fet fisk slik at jeg har Vitamin D nivået høyt nok som fører til at kroppen og sinnet er sunt og friskt. Det er bra for stevningen og humøret. :hoppendeglad:

For en gangs skyld er jeg faktisk helt enig med deg.

Man får også masse energi av å spise sunt! Og det trenger selvsagt ikke være fisk hver dag, men rent kjøtt (f.eks koteletter) med masse grønnsaker ved siden av er jo sunt. Det er også greit å blande litt fløte med kotelettene, men ikke alt for mye selvsagt.

Åh, og så synes jeg også det er så deilig å spise stangselleri osv i stedet for potetgull. Av potetgull blir jeg bare tørst og får såre munnviker. Men har fått forbud av moren min av å spise så mye grønnsaker, fordi jeg har gått så mye ned i vekt av dårlig matlyst i det siste at jeg må spise noe som ikke er negativ i kalorier i stedet. for min del er det nesten så jeg får applaus av legen om jeg spiser en hamburger til middag..

Men grønnsaker er uansett veldig sunt og inneholder mye som er bra i tillegg til at man blir fortere mett enn om man spiser potetgull og sjokolade.

Det er også lurt å spise lite og ofte, for da krymper magesekken sånn at det skal mindre og mindre til før man blir mett.

Om du spiser fint brød (kneip er også fint altså) så erstatt det med det groveste du kan finne og gjerne bak selv hjemme om du har tid til det, for da vet du hva du spiser. Da blir du også mye fortere mett. Sunt pålegg som noen kjøttpålegg og leverpostei osv anbefaler jeg. Jeg er veldig glad i makrell i tomat med majones selv. Egg er også fint og flott på brødskiva.

Og da selvsagt også kutte ut brus, iste og andre leskedrikker og heller ikke drikke mye øl osv. Drikk vann i stedet, og om man har problemer med å kutte ut helt så kan man trappe ned ved å drikke lettbrus, men helst slutt med en gang. Om man vil drikke noe annet enn vann, kan man drikke grønn te UTEN sukker, men det er helt ok å putte en skvett melk oppi :)

Sunt kosthold kan også være godt, og det er helt lov å nyte litt godteri av og til (altså en gang i uka maks) og et glass cola om man ønsker det, for det heter jo sunt og variert kosthold og da er det selvsagt lov å skreie litt ut i helgene.

• Liker 1
Gjest Heartbeat
Skrevet

Jeg har også et par venninner som kan spise veldig mye men allikevel holde vekten. Urettferdig for oss som må trene og spise lite for å holde vekten.

Jeg trodde jo at de løy og at de egentlig ikke spiste så mye, men da vi overnattet i flere dager sammen, dro på ferie sammen , fikk jeg se at det var fakta :fnise:

I tillegg så var de mye mer inaktive enn meg, der jeg gikk turer med hunden min, så slappet de av osv.. Urettferdig, men slik er livet. Jeg har aldri irritert meg over de, bare synes de er heldige som kan spise det de vil uten å legge på seg. Men så må man jo se på at det er jo bare sunt å leve sunt og ikke kunne lange innpå med masse usunt, for da er man ikke så pen på innsiden

• Liker 1
Skrevet

Jeg har langt ifra noe usunt kosthold. Spiser helt vanlig mat. Er ikke i noe dårlig humør bortsett fra når disse fyrstikkene kommer på besøk og langer innpå. Noe så kvalmt og ekkelt er det lenge siden jeg har opplevd. Som jeg nevnte tidligere , er det greit for meg å begrense meg. Jeg må gjøre det, ellers vil jeg se ut som Hank von Helvete innen kort tid. Så jeg går lange turer og har holdt vekten p 90 tallet. Ikke slank, men heller ikke feit.Det er greit for meg å være sånn som jeg er nå. Ikke alle kan være superslanke menn heller. Det er bare det skrytet jeg irriterer meg over. Heldigvis har jeg kuttet all kontakt med disse . Det var rett og slett ikke greit for meg å ha de på besøk.

Med hilsen fra:

Jon Are

Skrevet

Jeg har langt ifra noe usunt kosthold. Spiser helt vanlig mat. Er ikke i noe dårlig humør bortsett fra når disse fyrstikkene kommer på besøk og langer innpå. Noe så kvalmt og ekkelt er det lenge siden jeg har opplevd. Som jeg nevnte tidligere , er det greit for meg å begrense meg. Jeg må gjøre det, ellers vil jeg se ut som Hank von Helvete innen kort tid. Så jeg går lange turer og har holdt vekten p 90 tallet. Ikke slank, men heller ikke feit.Det er greit for meg å være sånn som jeg er nå. Ikke alle kan være superslanke menn heller. Det er bare det skrytet jeg irriterer meg over. Heldigvis har jeg kuttet all kontakt med disse . Det var rett og slett ikke greit for meg å ha de på besøk.

Med hilsen fra:

Jon Are

Jeg syns bare det er så patetisk at du får tunge tanker fordi tynne mennesker minner deg på at du er en tung person. Virker ikke som du er en ekte venn å ta vare på når du er villig til å kutte ut vennskap på grunn av sjalusi og mulige mindreverdighetskomplekser.

• Liker 3
Skrevet

Når jeg trente tung styrke fire ganger i uken, kampsport tre ganger i uken og kardio+core to ganger i uken, så måtte jeg ligge på rundt 4000 kcal dagen - bare for å ikke gå ned i vekt.

Det er veldig enkelt: vil du spise mye mat, så må du også bevege deg tilsvarende.

• Liker 3
Skrevet

Om det finnes noe mer irriterende enn tynne folk som forteller hvor mye de spiser? Ja, egentlig. For eksempel folk som egentlig har alt, men som likevel klager over hva tynne folk klager på. Akkurat nå sitter det barn i Syria barfot i snøstormen, mens vi skal inn i tidenes fråtse- og gavegilde. Og det vi skal bekymre oss for er virkelig bare piss i havet.

Folk er folk, kan du ikke heller bare være sammen med noen du liker? Eventuelt bare være tålmodig med at noen har andre bekymringer enn deg selv?

Anonymous poster hash: 731e6...d27
  • Liker 5
Skrevet

Jeg har vært en av disse irriterende tynne. Og fått høre det flere ganger av venninner. Det er faktisk ikke gøy i det hele tatt. Forskjellen på mine venninner og meg, var/er at jeg var fysisk aktiv hver eneste dag, mens de lå på sofaen hver kveld etter jobb. Så jeg syntes det var rimelig urettferdig at de pesa på meg og kalte meg skjelettet ol, fordi de selv var late :(

Anonymous poster hash: 7c82a...a1c
  • Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det omvendte. Jeg er tynn og glad i mat og egentlig de aller fleste jeg har spist med kommenterer at det er utrolig at jeg klarer å spise så mye uten å legge på meg.

Jeg syns ikke det er sååå ille da. De fortsetter gjerne med å klage over hvor feite de selv syns de er så det er ikke meg de klager på sånn egentlig.

Men sånn generelt, om man syns folk er plagsomme får man bare kutte dem ut på et vis eller si at sånt prat vil man ikke høre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...