Gå til innhold

Hvordan flette rastafletter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg klarer og flette hele håret mitt med vanlige fletter, gjør det iblant. Men jeg vil prøve å flette rastafletter, hvordan gjør jeg det? Rastafletter flettes vel på en annen måte, eller?

Nei, jeg går ikke til frisør. Jeg skal prøve selv.

Noen som har link til video hvor det vises hvordan det gjøres? Har prøvd å søke på youtube, men jeg fant ikke.

Anonymous poster hash: a7772...9a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du skal ha skikkelige rastafletter, så må du som regel ha løshår flettet inn for at de ikke skal bli bare tynne fjoner.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha skikkelige rastafletter, så må du som regel ha løshår flettet inn for at de ikke skal bli bare tynne fjoner.

Men hvordan flettes rastafletter? Flettes de på vanlig måte?

Når jeg iblant fletter hele håret mitt har jeg mange tynne, men det stikker jo hår ut fra flettene en del.

Og er "sydenfletter" det samme som rastafletter?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener.. noen fletter noe a la fiskeflette/kinaflette og andre har bare masse løse fletter. Så vidt jeg vet er dette en jobb for de som kan det. Husk at ekte rastafletter ofte er flettet i afrohår, som gjerne er både tykkere og krusete. Blir noe helt annet med nordisk, glatt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hva du mener.. noen fletter noe a la fiskeflette/kinaflette og andre har bare masse løse fletter. Så vidt jeg vet er dette en jobb for de som kan det. Husk at ekte rastafletter ofte er flettet i afrohår, som gjerne er både tykkere og krusete. Blir noe helt annet med nordisk, glatt hår.

Slik som på bildet av Espen Lind på denne siden:

http://www.vg.no/musikk/vg-lista-topp-20/artikkel.php?artid=509069

Vet ikke hvordan jeg får markert den til å bli en klikkbar link.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde han hadde dreadlocks jeg, men bildet er så lite.

Uansett.. jobb for de som kan sånt. Du må uansett ha løshår flettet inn. Ganske mye også antageligvis. Minst like mye som du har ekte hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er dreadlocks du tenker på, er det bare å snurre og tupere underveis. ( var ihvertfall det Espen lind hadde i sin tid)

Skal forsøke å finne en link.

Edit: Her er den ( intet er som menn/ gutter som ordner hverandre på håret utenom frisørsalongen) http://m.youtube.com/watch?v=D8bMSlLo6kw

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cornrows er ikke det jeg tenker på når jeg hører rastafletter, de ligger jo langs hode, mens rastafletter er "løse".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha sett på videoene dere har linket til og jeg har googlet mer selv, så fant jeg ut at det er nok dreadlooks jeg egentlig tenker på. Men uansett fletter, så vil jeg ha dem løse.

Jeg kommer over denne videoen :

http://m.youtube.com/watch?v=5jWVtRe9IU0

Jeg prøvde og lage en, og det er jo absolutt mulig og få det til på egenhånd. Men jeg vet ikke om jeg "tør"... Da jeg prøvde prøvde jeg bare snurringen, jeg stakk ikke løshår inn, hvordan er det å ta ut igjen? Ser for meg at det må være en krevende jobb, og kommer håret til og bli normalt igjen etter en stund? Eller kan jeg resikere og måtte klippe håret når jeg har tatt dem ut? Det er jo noe jeg absolutt ikke vil. Hvis jeg bestemmer meg for og lage, kommer jeg til å lage kun ved bruk av mitt eget hår, vil ikke ha dreadsene kjempetykke. Vil ha dem tynne.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne fikk rastafletter i syden, og hun fortalte at når de var ferdige med en flette så tok de en lighter over den så alle småhårene skulle forsvinne :O :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne fikk rastafletter i syden, og hun fortalte at når de var ferdige med en flette så tok de en lighter over den så alle småhårene skulle forsvinne :O :)

Det er faktisk en gammel måte å fjerne splittede/tørre/slitte tupper på.

Man tvinner håret og brenner av det som stikker ut. En frisørkollega av mamma var ekspert på det husker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...