Gå til innhold

Bør jeg fortelle min nye kjæreste at jeg var utro i mitt forrige forhold?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har plukket opp min drømmemann,og vi har vært sammen kanskje en uke. Offentlig iallefall. Har kjent hverandre et halvt år.

Men, i mitt tidligere forhold som forøvrig var ganske så bedritent, så var jeg utro. Jeg hadde ikke sex med noen men gikk så langt at jeg kysset 3 menn iløpet av et forhold på 4 år.

Min nærmeste venninne pluss min ex er de eneste som vet om dette.

Bør jeg fortelle min nye kjæreste om dette? Han har ikke spurt direkte om jeg noen gang har gjort noe sånt, men jeg er litt usikker på hva jeg bør fortelle og ikke, om han spør en dag.

Så må jeg legge til at han har vært utsatt for mye utroskap i sine tidligere forhold og har blitt veldig såret pga dette. Det byr meg litt imot å fortelle ham mine synder i mitt tidligere forhold fordi jeg vil ikke at han skal føle seg usikker.

Nå skal det og sies at jeg tror jeg har funnet min sjelevenn og hat aldri truffet noen som er så lik meg selv, og som jeg har så god kontakt og kjemi med som med han. Vi ler sammen mer enn jeg noen gang har gjort med en annen. Føler vi er bestevenner som også er kjærester. En utrolig god følelse som jeg aldri har kjent på før.

Ville få dette med fordi jeg vil få frem at jeg føler og vet at jeg aldri vil greie å gjøre noe slikt mot han som jeg gjorde mot min tidligere, selv om forholdet med han var dritt fra start til slutt.

Hva mener dere jeg bør gjøre?

Skal, skal ikke?

Anonymous poster hash: 153b1...73c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei, men ikke jug.

Endret av lowercasecaps
  • Liker 5
Skrevet

Hva du gjorde i ditt tidligere forhold er det du som skal lære av. Det viktigste nå er at du holder deg trofast mot han, og dersom du blir utro, forteller det og bryter ut av forholdet.

Anonymous poster hash: cce4d...e62
  • Liker 2
Skrevet

Nei, fortid er fortid. Dersom han spør bør du være ærlig, men det er ikke noe vits å fortelle han dette nå. Da setter du jo også forholdet på spill...

Anonymous poster hash: 4a1d0...c35
  • Liker 2
Gjest Vena Cava
Skrevet

Jeg har ærlighetsproblemer, greier ikke holde sånne ting hemmelig som tærer på samvittigheten så jeg hadde nok ufrivillig sagt det, ja.

Men om det er lurt er en annen sak.

Om jeg var han så hadde jeg nok ikke helt skjønt vitsen med at du fortalte det. Og hadde nok kanskje helst ikke ønsket å sitte med sånn info om fortiden. Fortid er fortid, og det er jo ikke det som teller.

Du sier jo dette er noe helt annet enn de andre du har møtt. Men er jo ikke sikkert det hjelper å fortelle det om det andre allerede hadde gjort han usikker på deg :/

Prøv å glem fortiden. Og hold deg til fin nye kjæreste (ikke vær utro igjen), så går det nok fint :)

Det var jo tross alt "bare" kyss.

Skrevet

Kanskje heller ta ansvar for oppførselen din, og slutte å skylde på bedritne forhold. I perioder kan det gå dårlig med han her også, selv om du nå ser på han som perfekt. Hva skal du gjøre da, være utro og utsette han for retraumatisering?

Anonymous poster hash: 2cea5...dd1
Skrevet

Kanskje heller ta ansvar for oppførselen din, og slutte å skylde på bedritne forhold. I perioder kan det gå dårlig med han her også, selv om du nå ser på han som perfekt. Hva skal du gjøre da, være utro og utsette han for retraumatisering? Anonymous poster hash: 2cea5...dd1

I perioder ja, men det er ikke normalt at det er bedritent fra dag 1.

Ikke var jeg spesielt glad i min x heller, ville ikke være sammen med han men vi fikk barn og jeg ble. Dessverre.

Har ikke tenkt å kysse noen annen i dette forholdet. Og det løftet er jeg sikker på at jeg greier å holde.

Har ikke råd til å miste en så bra mann :)

-TS

Skrevet

Mitt tips er at du lar være å si det, men som andre her poengterer ikke lyver om det heller. Hvis temaer som utroskap dukker opp bør du heller ikke ytre for sterke meninger mot utroskap, for hvis han da senere finner ut av det vil han se på det som et større svik fordi du da har fremstilt deg selv som en annen en hvem du har vært.

Skrevet

Så lenge du "bare" kysset folk, ville jeg puttet det i kategorien "ikke si det, med mindre du blir spurt".

Skrevet

Jeg ble bedratt av min x, det var grusomt. Jeg holder meg derfor unna mennesker jeg vet er i stand til å gjøre sånn mot en partner. Hadde han jeg holdt på sagt at han hadde vært utro tidligere så hadde jeg ikke vært innteressert lengre. Så jeg tror gjerne det lureste er å ikke si noe, for din del. Ikke for hans del.

Skrevet

Jeg blir litt matt av at man liksom skal fortelle nåværende flammer/kjærester/ektemenn om alt dumt man har gjort i sitt tidligere liv. På hvilket vis tenker du at han faktisk har bruk for denne informasjonen? Mest sannsynlig vil han vel ønske at du ikke fortalte ham det.

• Liker 2
Skrevet

Når ble kyssing utroskap med stor U? For meg er Utroskap sex med en annen eller følelsesforhold med en annen, kyssing er....vel....akkurat det, kyssing. Jeg hadde blitt litt furt om mannen kysset en annen, men det kommer ann på konteksen. Jeg har eks. blitt "overfallt" på byn/fest noen ganger hvor det tok ett sekunds tid før jeg skjønte hva som skjedde og dyttet fyren vekk. Dårlig fylle reaksjonsevne er det klart, men utroskap er det da virkelig ikke.

Ikke fortell han TS. Du har ikke vært utro mot Xn din, du har bare vært litt situasjons-korttenkt. Så hvorfor lage drama ut av en filleting?

Anonymous poster hash: fac0d...16d
  • Liker 4
Skrevet

Når ble kyssing utroskap med stor U? For meg er Utroskap sex med en annen eller følelsesforhold med en annen, kyssing er....vel....akkurat det, kyssing. Jeg hadde blitt litt furt om mannen kysset en annen, men det kommer ann på konteksen. Jeg har eks. blitt "overfallt" på byn/fest noen ganger hvor det tok ett sekunds tid før jeg skjønte hva som skjedde og dyttet fyren vekk. Dårlig fylle reaksjonsevne er det klart, men utroskap er det da virkelig ikke.

Ikke fortell han TS. Du har ikke vært utro mot Xn din, du har bare vært litt situasjons-korttenkt. Så hvorfor lage drama ut av en filleting?

Anonymous poster hash: fac0d...16d

De aller fleste av oss i monogame forhold ser på kyssing som utroskap.

Anonymous poster hash: 2d629...1a0

Skrevet

I perioder ja, men det er ikke normalt at det er bedritent fra dag 1.

Ikke var jeg spesielt glad i min x heller, ville ikke være sammen med han men vi fikk barn og jeg ble. Dessverre.

Har ikke tenkt å kysse noen annen i dette forholdet. Og det løftet er jeg sikker på at jeg greier å holde.

Har ikke råd til å miste en så bra mann :)

-TS

Hadde tatt ansvarsfraskrivelse som et dårlig tegn, var jeg den nye typen din. Dårlig fra dag en, ikke glad i og barn er likevel ditt ansvar å håndtere. Nå skal du ikke være utro fordi DU ikke vil miste, ikke av hensyn til den andre? Bombe. Sorry, håper han finner seg noe bedre. Han har tydeligvis en tendens til å tiltrekke seg damer med dårlige holdninger.

Anonymous poster hash: 2cea5...dd1

• Liker 1
Gjest Vena Cava
Skrevet

Hadde tatt ansvarsfraskrivelse som et dårlig tegn, var jeg den nye typen din. Dårlig fra dag en, ikke glad i og barn er likevel ditt ansvar å håndtere. Nå skal du ikke være utro fordi DU ikke vil miste, ikke av hensyn til den andre? Bombe. Sorry, håper han finner seg noe bedre. Han har tydeligvis en tendens til å tiltrekke seg damer med dårlige holdninger. Anonymous poster hash: 2cea5...dd1

Det var da veldig til svart/hvitt holdning på deg da?

Du lever i trua om at alt det dumme folk gjør, kommer til å skje igjen?

Folk kan forandre seg sier jeg bare. Jeg har ikke vært den snilleste jenta i klassen oppigjennom årene men jeg har da vokst fra det. Man lærer så lenge man lever.

Skrevet

Når ble kyssing utroskap med stor U? For meg er Utroskap sex med en annen eller følelsesforhold med en annen, kyssing er....vel....akkurat det, kyssing. Jeg hadde blitt litt furt om mannen kysset en annen, men det kommer ann på konteksen. Jeg har eks. blitt "overfallt" på byn/fest noen ganger hvor det tok ett sekunds tid før jeg skjønte hva som skjedde og dyttet fyren vekk. Dårlig fylle reaksjonsevne er det klart, men utroskap er det da virkelig ikke. Ikke fortell han TS. Du har ikke vært utro mot Xn din, du har bare vært litt situasjons-korttenkt. Så hvorfor lage drama ut av en filleting? Anonymous poster hash: fac0d...16d

Hei,TS her:

De to første gangene var det sånn fylletull hvor jeg faktisk ikke var klar over hva jeg gjorde, og dyttet dem vekk etter en kort stund.

Den siste gangen var det litt følelser med i bildet. Vi kysset og holdt rundt hverandre i flere timer.

Det er virkelig utroskap for meg.

Er mest denne jeg sliter mest med.

Vet ikke hva som er lurt og ikke, jeg.

Jeg har jo lært av mine feil. Men virker ikke som folk her inne er så villige til å forstå det, og er heller mer opptatt av å belære meg om hva som er riktig og galt.

Greit nok det, tåler å høre det, det er jo et forum på nett og har valgt selv å skrive innlegg her. Og jeg valgte selv å være utro.

Men nå må jeg bare få sagt at etter den siste gangen, så gjorde jeg det slutt . Orket ikke mer dårlig samvittighet og det var på en måte dråpen i forholdet. Vara det som skulle til for å få ut fingeren og gjøre det slutt som jeg hadde gått rundt og forberedt meg i fire år.

Så for meg var utroskapen min et tegn på at det var på tide å dra, og et tegn på at nok er nok. Det ga meg et lite dytt bak, og det trengte jeg,

Skrevet

Jeg er for ærlighet. Kanskje han får større tillit til deg siden du er dønn ærlig om dine feilgrep. Han vil skjønne at du angrer og at det er noe du tar avstand fra. Kanskje dere kommer enda nærmere hverandre?

Skrevet

Jeg fortalte nåværende kjæreste om tidligere utroskap.

Rett og slett fordi jeg har fortalt mange om denne hendelsen og jeg ville ikke at han skulle høre det fra noen andre. Han satt pris på det, men ble selvsagt litt skeptisk med en gang.

Når det er sagt mener jeg ikke det er nødvendig å fortelle om slike ting med mindre partneren spør, eller det er sannsynlig at noen andre forteller om det.

Anonymous poster hash: 44215...097

Skrevet

Den siste gangen mener jeg du bør fortelle om. Det er en del av et helhetsbilde av deg, som han bør vite om før han forplikter seg til deg.

Anonymous poster hash: 30553...9b8
Skrevet

Jeg er for ærlighet. Kanskje han får større tillit til deg siden du er dønn ærlig om dine feilgrep. Han vil skjønne at du angrer og at det er noe du tar avstand fra. Kanskje dere kommer enda nærmere hverandre?

Det hadde egentlig vært veldig deilig å fått lagt kortene på bordet og sluppet å gått rundt og tenkt på dette.

Nå gjør jeg ikke det hver dag, men det stikker litt når jeg tenker på at han ikke vet om disse detaljene om meg.

Samtidig vet jeg jo ikke hvordan han reagerer og om han egentlig ønsker å vite slike ting om meg og min fortid.

Fortid er jo fortid. Og denne mannen er så spesiell for meg at jeg vil ikke kunne greie gjennomføre noe slikt mot han som jeg gjorde mot min ex.

Tror jeg må se det an. Spør han, så forteller jeg det. Hvis ikke lar jeg det være.

Men spørsmålet kommer til å komme en eller annen dag det er jeg sikker på.

TS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...