Gå til innhold

Beste matbutikk i Trondheim

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til Trondheim, og lurer på hvilken/hvilke matbutikker som er best. Da tenker jeg først og fremst på kvalitet og bra personale, men også litt på pris, selvfølgelig. Bor på Møllenberg, så tenker mest på butikkene i nærheten av byen :-) Hva er deres erfaringer?

Skrevet

Har alltid vært veldig fornøyd med både Rema 1000 og Meny på Solsiden

Skrevet

Rema 1000 Bakklandet synes jeg er trivelig. Ikke videre imponert over den på Portalen. Og Meny på Solsiden er absolutt veldig hyggelig! :)

Både Kiwi og Bunnpris pleier jo å ha gode tilbud innimellom, men også Rema og Meny glemter til. Så det er lurt å holde seg litt oppdatert på tilbud. Og så er det jo alltids mulig å ta bussen ut på Coob Obs Lade eller City Syd :)

Skrevet

Rema 1000 Bakklandet synes jeg er trivelig. Ikke videre imponert over den på Portalen. Og Meny på Solsiden er absolutt veldig hyggelig! :)

Både Kiwi og Bunnpris pleier jo å ha gode tilbud innimellom, men også Rema og Meny glemter til. Så det er lurt å holde seg litt oppdatert på tilbud. Og så er det jo alltids mulig å ta bussen ut på Coob Obs Lade eller City Syd :)

Men er det ikke slik at Rema 1000 på Solsiden er større og har mer varer i utvalget sitt enn de fleste andre remabutikker i Trondheim? Meny på Solsiden har jeg prøvd, men hadde ikke så veldig godt inntrykk av de ansatte, i alle fall...

Skrevet

Den aller største er på Lade Arena. Joda, Rema Portalen er rimelig stor den, men sist jeg var innom var det ei som satt i kassa og fire som tulla rundt med varer (med fokus på tull), et enormt høyt tårn kurver som stod ved kassa, totalt kaos med vognene (jeg stod der med baby på armen og prøvde å få ut en av vognene med babysete på, de så meg alle sammen men ga tydeligvis beng) og generellt sett rotete. Mulig jeg bare var veldig uheldig den dagen, men sånt synes jeg ikke frister for å dra tilbake til :P

Synes Rema Rosenborg også er en trivelig butikk, den er ganske trang, men synes allikevel at utvalget er bra!

Man må vel egentlig bare prøve seg litt frem, tror jeg :)

Skrevet

Den aller største er på Lade Arena. Joda, Rema Portalen er rimelig stor den, men sist jeg var innom var det ei som satt i kassa og fire som tulla rundt med varer (med fokus på tull), et enormt høyt tårn kurver som stod ved kassa, totalt kaos med vognene (jeg stod der med baby på armen og prøvde å få ut en av vognene med babysete på, de så meg alle sammen men ga tydeligvis beng) og generellt sett rotete. Mulig jeg bare var veldig uheldig den dagen, men sånt synes jeg ikke frister for å dra tilbake til :P

Synes Rema Rosenborg også er en trivelig butikk, den er ganske trang, men synes allikevel at utvalget er bra!

Man må vel egentlig bare prøve seg litt frem, tror jeg :)

Oi, det hørtes ikke særlig bra ut. Var på Rema på Torvet i går, og der var det veeeldig trangt og rotete, kom ikke fram noen steder... Slitsomt. Enig i at det er lurt å prøve seg fram, men vil gjerne ha erfaringer fra andre, da jeg hater dårlige butikkopplevelser :bond:

Skrevet

Oi, det hørtes ikke særlig bra ut. Var på Rema på Torvet i går, og der var det veeeldig trangt og rotete, kom ikke fram noen steder... Slitsomt. Enig i at det er lurt å prøve seg fram, men vil gjerne ha erfaringer fra andre, da jeg hater dårlige butikkopplevelser :bond:

Da ville jeg styrt unna Rema både på Torget og i Dronningensgate :fnise:

Den i Dronningens er eksepsjonelt trang og rotete, synes jeg. :P

Skrevet

Da ville jeg styrt unna Rema både på Torget og i Dronningensgate :fnise:

Den i Dronningens er eksepsjonelt trang og rotete, synes jeg. :P

Hehe, da holder jeg meg unna! Må vel prøve Meny på Solsiden igjen, kanskje jeg bare hadde et dårlig førsteinntrykk. Stikker også innom Rema på Solsiden, for å se om du har rett i det du sier. Den på Bakklandet er vel også ganske liten...?

Skrevet (endret)

Hehe, da holder jeg meg unna! Må vel prøve Meny på Solsiden igjen, kanskje jeg bare hadde et dårlig førsteinntrykk. Stikker også innom Rema på Solsiden, for å se om du har rett i det du sier. Den på Bakklandet er vel også ganske liten...?

Hm... Rema Bakklandet er kanskje ganske liten? Men jeg har veldig godt inntrykk av den, fra de gangene jeg har vært innom. Og en av de som står i kassa der er så utrolig hyggelig! Det er sånn at om jeg går forbi og ser at han er på jobb, så stikker jeg innom for å handle noen småting, bare fordi han lyser opp dagen så innmari! :ler:

(Vet ikke om han jobber der fortsatt, da, er snart et par år siden jeg flyttet fra Rosenborg og dermed er det ikke så ofte jeg er i området lenger)

Endret av Tekola
Skrevet

Hm... Rema Bakklandet er kanskje ganske liten? Men jeg har veldig godt inntrykk av den, fra de gangene jeg har vært innom. Og en av de som står i kassa der er så utrolig hyggelig! Det er sånn at om jeg går forbi og ser at han er på jobb, så stikker jeg innom for å handle noen småting, bare fordi han lyser opp dagen så innmari! :ler:

(Vet ikke om han jobber der fortsatt, da, er snart et par år siden jeg flyttet fra Rosenborg og dermed er det ikke så ofte jeg er i området lenger)

Det er akkurat sånne ansatte jeg liker! Og det var absolutt ikke slik de var på Meny.... Dagen blir så mye bedre når hun/han i kassa e blid og hyggelig. Det er nesten det viktigste i en butikk, synes jeg :nigo:

Skrevet

Jeg har nettopp flyttet til Trondheim, og lurer på hvilken/hvilke matbutikker som er best. Da tenker jeg først og fremst på kvalitet og bra personale, men også litt på pris, selvfølgelig. Bor på Møllenberg, så tenker mest på butikkene i nærheten av byen :-) Hva er deres erfaringer?

Hvis du skal ha alt så er det egentlig Obs som blir den beste, de har greie priser, massevis av tilbud og enormt stor butikk så utvalget er jo godt og. Veldig god fruktdisk. Mtp pris så er Rema 1000 billigst, men utvalget er best på Meny. :)

Må nesten også nevnes at dersom du er prisbevisst har du jo Gratisbuss til "Nabo-Cash" i Sverige (det finnes 2 gratisbusser men Nabo-Cash er den beste butikken). De går alle dager hele uken (søndag inkludert), og kjører hele veien over grensen og frem til butikken. Så har du en time å handle på før du reiser tilbake, hele turen tar 5 timer. Handler du for 1000 kroner da sparer du jo gjerne 300-400 kroner, normalt måtte du ha betalt for bensin som hadde brent bort inntjeningen men det slipper du jo med gratisbussen. :)

Men det sagt så kan jo det å handle i Trondheim gjøres litt mer interessant, og jeg bruker langt mer enn en butikk. Cluet er jo å handle det du vil ha der du får tak i det og det er billigst, feks kjøper jeg gjerne hestekjøtt eller is hos Meny på Solsiden, stikker innom Søstrene Karlsen sin lille matbutikk for litt småting som feks Olivenolje, Ravnkloa for fisk, ost eller god italiensk spekeskinke, eventuelt fiskehallen.

Du har jo også en del små asiatiske butikker som har en del utvalg på toppen av det igjen.

Fint å bo i en liten by :)

Skrevet

Fint å bo i en liten by :)

Liten...?

Anonymous poster hash: e5209...80f

• Liker 1
Skrevet

Liten...?

Anonymous poster hash: e5209...80f

Nesten mikroskopisk, hadde den vert mindre hadde det rett og slett ikke vert mulig å opprettholde et såpass greit utvalg av butikker og restauranter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...