AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg sliter litt med å finne ut hva slags hud jeg har. Frem til jeg ble 17/18 år hadde jeg veldig fin hud, og fikk til og med skryt av hudpleier. Men så, uten videre, begynte huden min å forandre seg. Jeg får nå kviser veldig lett (i tillegg til at jeg har "nupper), over hele ansiktet (kinn, panne, nese, hake, you name it), men samtidig begynner jeg innimellom (spesielt vinteren, men noen ganger om sommeren også) å flasse på haken, mellom øyenbrynene og i "hakegropa" mi. Jeg føler også at huden er litt sensitiv, fordi jeg reagerer lett på enkelte ting. For eksempel: Jeg brukte alltid grønn leire masker før, men så gjorde de om favoritten min og la til laveldel og tea tree olje og nå blir jeg rød over hele ansiktet, og det føles ut som om jeg rødmer og er "heit i toppen". Noen tips til hva slags hud jeg har, og hva slags produkter jeg kan prøve ut? Anonymous poster hash: 7229e...d11
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Du har nok en fet hudtype og flassingen er mest sannsynlig seborreisk eksem. Ta deg en tur til legen og få noe på resept for å bli kvitt de lukkede komedonene evt. prøv med basiron som fåes reseptfritt på apoteket. Dette er dog sterke saker. Seborreisk eksem behandles med Lamisil + kortison. Men råder deg til å ta turen til legen først for å få bekreftet at det er dette du har. Ellers kan du jo skaffe deg en rens for en normal/blandet hudtype og en FUKTighetskrem - altså en for normal/blandingshud. Siden du i tillegg har en sensitiv hudtilstand ville jeg ikke gått for hudprodukter for en fet hudtype da disse tørker ut huden og kan gjøre alt mye verre. Anonymous poster hash: c5b0f...fbd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå