Alja Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 AARH! Jeg holder på å bli spinn hakke tullete her. Jeg var ute å fløy i går, og jeg var syk i tillegg. Nå vil ikke dotten bort. Det føles som om jeg har en gullfiskbolle over hodet! Jeg blir gal. Den vil ikke forsvinne Hva i alle dager skal jeg gjøre? Det eneste folk sier som hjelper er å holde for nesa å blåse den ut, men det gjør så inni granskauen vondt og jeg har blitt skikkelig traumatisert for det fra tidligere. Er det virkelig det eneste som hjelper?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 AARH! Jeg holder på å bli spinn hakke tullete her. Jeg var ute å fløy i går, og jeg var syk i tillegg. Nå vil ikke dotten bort. Det føles som om jeg har en gullfiskbolle over hodet! Jeg blir gal. Den vil ikke forsvinne Hva i alle dager skal jeg gjøre? Det eneste folk sier som hjelper er å holde for nesa å blåse den ut, men det gjør så inni granskauen vondt og jeg har blitt skikkelig traumatisert for det fra tidligere. Er det virkelig det eneste som hjelper? Gjespe? Tygge tyggis? Jeg hadde dotter i ørene i 1-2 uker etter en flytur en gang. Holdt på å bli gæærn! Anonymous poster hash: d3dde...8a8
Alja Skrevet 17. desember 2013 Forfatter #3 Skrevet 17. desember 2013 Gjespe? Tygge tyggis? Jeg hadde dotter i ørene i 1-2 uker etter en flytur en gang. Holdt på å bli gæærn!Anonymous poster hash: d3dde...8a8 jeg har sittet å gjespet hele dagen... folk må jo tro jeg er gal. har sittet her med munnen på vidt gap for meg selv
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Trodde først at denne dotten var et mannfolk. Er jo mange som kaller dustete mannfolk for en dott. Og at du hadde fått deg en stalker etter en tur på byen i går. Anonymous poster hash: 38740...8a7 4
Cammomille Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Kok opp vann, hell over to kluter og putt i to glass. Så tar du ett glass rundt hvert øre og slapper av en stund. Den varme dampen skal hjelpe til med å åpne øregangen eller noe, så det slipper etterhvert. Fikk dette selv på et fly en gang jeg trodde trommehinnen skulle sprekke. :-) Si gjerne hvordan det gikk 1
LatersBaby Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Jeg hadde en sinnsyk dott etter en flytur for ett år tilbake, en kompis av meg fant ut at han kunne spraye nesespray i øret mitt. Det hjalp ikke. Dotten forsvant av seg selv på flyet på vei hjem.
Alja Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #7 Skrevet 18. desember 2013 Kok opp vann, hell over to kluter og putt i to glass. Så tar du ett glass rundt hvert øre og slapper av en stund. Den varme dampen skal hjelpe til med å åpne øregangen eller noe, så det slipper etterhvert. Fikk dette selv på et fly en gang jeg trodde trommehinnen skulle sprekke. :-) Si gjerne hvordan det gikk Dette skal jeg prøve!!!
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #8 Skrevet 18. desember 2013 Du kan prøve å legge ut et bilde av deg selv i bikini Anonymous poster hash: 5b03f...808 3
drue Skrevet 18. desember 2013 #9 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Kok opp vann, hell over to kluter og putt i to glass. Så tar du ett glass rundt hvert øre og slapper av en stund. Den varme dampen skal hjelpe til med å åpne øregangen eller noe, så det slipper etterhvert. Fikk dette selv på et fly en gang jeg trodde trommehinnen skulle sprekke. :-) Si gjerne hvordan det gikk Jeg er ingen lege, men jeg tror ikke det vil hjelpe, da problemet nok er tuben mellom øret og nesen som er tett, altså på andre siden av trommehinnen, og det er dette som fører til trykket. Slikt skjer når man flyr og i tillegg er syk. Hodet er tett, og man får ikke utliknet trykket. Jeg ville prøvd en nesespray, eventuelt en slimhinneavsvellende pille. Å holde for nesa og blåse ville jeg vært forsiktig med dersom du er veldig tett. Det som derimot kan hjelpe, er hvis du leder dampen opp mot nesa, og ikke ørene. Det kan føre til at alt gøsjet i hodet løsner og renner ut. Eventuelt bruke en neseskyller. Det går over etter hvert, det tar bare litt tid av og til. Endret 18. desember 2013 av drue 1
Cammomille Skrevet 18. desember 2013 #10 Skrevet 18. desember 2013 Jeg er ingen lege, men jeg tror ikke det vil hjelpe, da problemet nok er tuben mellom øret og nesen som er tett, altså på andre siden av trommehinnen, og det er dette som fører til trykket. Slikt skjer når man flyr og i tillegg er syk. Hodet er tett, og man får ikke utliknet trykket. Jeg ville prøvd en nesespray, eventuelt en slimhinneavsvellende pille. Å holde for nesa og blåse ville jeg vært forsiktig med dersom du er veldig tett. Det som derimot kan hjelpe, er hvis du leder dampen opp mot nesa, og ikke ørene. Det kan føre til at alt gøsjet i hodet løsner og renner ut. Eventuelt bruke en neseskyller. Det går over etter hvert, det tar bare litt tid av og til. Hva du tror funker eller ikke spiller for meg ingen rolle. Jeg vet at det har hjulpet meg en gang, så tenkte kanskje det var verdt å prøve :-) Skjønner ikke poenget med å rakke ned på andres svar hvis du selv ikke tror på det... 1
Libertas Skrevet 18. desember 2013 #11 Skrevet 18. desember 2013 Bihulerens du får kjøpt på apoteket. Denne har reddet meg opptil flere ganger!
FruLuna Skrevet 18. desember 2013 #12 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Nesespray kan hjelpe, av det vanlige slaget (ikke saltvann). Dott skyldes at kanalen mellom mellomøret og nesehulen hovner opp slik at du ikke får utjevnet trykkendringen som skjer når man er i fly. Er du litt forkjølet, kan veggene i kanalen hovne opp, på samme måte som du blir tett i nesen. Virkestoffene i nesesprayen kan hjelpe på dette også. Ellers vil det nok gå over av seg selv etter hvert. Endret 18. desember 2013 av FruLuna 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #13 Skrevet 18. desember 2013 Hva du tror funker eller ikke spiller for meg ingen rolle. Jeg vet at det har hjulpet meg en gang, så tenkte kanskje det var verdt å prøve :-) Skjønner ikke poenget med å rakke ned på andres svar hvis du selv ikke tror på det... Så hvis jeg anbefaler deg å stikke en gaffel i øret ser du ikke poenget med å rakke ned på det rådet? Nå tok jeg og overdrev noe helt ekstremt for at du skulle ta poenget. Rens opp i bihulene og se om det hjelper, hvis ikke kan det "varme klut" trikset være en god ide, det er nok meningen at det skal lage undertrykk nå det ble kaldt igjen og på den måten "trekke" ut dotten. Det damper ikke så mye av 2 kluter, så det er ikke meninen at det skal "rense" noe... Anonymous poster hash: 2eb3e...316 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #14 Skrevet 18. desember 2013 Legg håndbaken hult over øret, press den mot øret og forsøk å skap et vakuum,trekk hånden raskt tilbake,da åpner det seg til slutt. Samme prinsipp som sugekoppen som åpner toalettet. Anonymous poster hash: 24407...332
Gjest Heartbeat Skrevet 18. desember 2013 #15 Skrevet 18. desember 2013 Bøy deg ned med hodet og stå sånn en stund. Funka på meg engang
drue Skrevet 18. desember 2013 #16 Skrevet 18. desember 2013 Hva du tror funker eller ikke spiller for meg ingen rolle. Jeg vet at det har hjulpet meg en gang, så tenkte kanskje det var verdt å prøve :-) Skjønner ikke poenget med å rakke ned på andres svar hvis du selv ikke tror på det... Da hadde du sikkert ørevoks Og jeg rakket ikke ned på noen. Jeg forklarte hva som kunne være grunnen til dotten. Hva er det med folk på dette forumet? Føler det er standard å tolke ting i verste mening her for tiden. 2
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #17 Skrevet 18. desember 2013 Da hadde du sikkert ørevoks Og jeg rakket ikke ned på noen. Jeg forklarte hva som kunne være grunnen til dotten. Hva er det med folk på dette forumet? Føler det er standard å tolke ting i verste mening her for tiden. Er det ikke slik damer fungerer? Dere tar alt i verste mening, uansett hva som blir sagt. "er du ferdig?" (etter påkledning) = Det var ikke fint nok, mente egentlig bare å spør om du var ferdig slik at jeg kunne ta på meg skoene mine..... Anonymous poster hash: 2eb3e...316
charactouy Skrevet 18. desember 2013 #18 Skrevet 18. desember 2013 Nesespray fulgt av vanndamp med varme kluter til slutt?
Alja Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #19 Skrevet 18. desember 2013 Du kan prøve å legge ut et bilde av deg selv i bikini Anonymous poster hash: 5b03f...808 det tror jeg ikke hadde hjulpet for noen ting
Alja Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #20 Skrevet 18. desember 2013 takk for gode tips. jeg gjør alt mulig her. jeg tror bare jeg holder en knapp på at den forsvinner av seg selv. evt vente til jeg blir sprø å blåser den til helvete selv om det gjør vondt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå