Soulless Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Vi har alltid samsovet da det har funket ypperlig, og hadde egentlig tenkt til å gjøre det et par år ihvertfall, men de siste ukene har hun plutselig brukt tre timer på å sovne, selv med konstant byssing. I tillegg våkner hun hver natt og er oppe 2-4 timer. Så nå har jeg lagt henne i sprinkelsenga ved siden av min seng, og hun bir veldig sur om jeg ikke gir henne oppmerksomhet. Skal jeg bare la henne skrike mens jeg ligger ved siden av? Jeg har ikke lyst på noe skrikekur, men det er vel ikke det samme om jeg er her i rommet? Eller skal jeg kose på henne helt til hun sovner? Skal sies at hun ikke skriker ved samsoving, hun bare plaprer i timevis... Trenger noen gode råd her!
Millimani Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Bare la henne skrike,selv om det høres fælt ut. Det vil gi seg, og hun venner seg til at natt er natt
Soulless Skrevet 18. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 18. desember 2013 Hun sover som regel rundt to timer, men da er vi som oftest på tur i vogna. Hva skal jeg gjøre når vi er hjemme da? For da har hun som regel sovet oppå meg mens jeg ser på tv eller noe. Dagsoving har aldri vært et problem, men det blir kanskje forvirrende for henne om vi samsover på dagen og ikke natten? Tror uansett ikke hun er klar for å kutte ut dagsoving, for de få gangene det har skjedd av diverse grunner så sover hun enda verre om natten.
Binta Ba Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Prøv å kutte dagsovingen med 30min, det fungerte for oss. Vi samsov også, og dagsamsovinga var det siste jeg ga slipp på
Gjest pysepusen Skrevet 18. desember 2013 #6 Skrevet 18. desember 2013 Prøv å kutte litt på dagsovinga. Min måtte til slutt legges i egen seng og heller komme oppi til oss om natten. Har aldri latt han skrike, men tatt opp og trøstet og blitt lagt ned igjen når han er rolig nok til det. Eller blitt kost i senk
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #7 Skrevet 18. desember 2013 Jeg har en på samme alder som plutselig er vanskelig å legge. Han sover også to timer på dagen. Har prøvd uten søvn noen dager, men det hjelper ikke. Har prøvd mindre søvn også, men det ser ikke ut til at det har noen særlig virkning. Men jeg snakket med ei som jobber som familieterapeut, og hun spurte om det var kommet noe tenner, for det kan ha mye og si på humøret og søvn. Samtidig må jeg legge til at vi "alltid" har hatt sånne søvnproblemer før det skjer store ting, feks krabbingen, reise seg, begynne å snakke osv. Så nå driver ha. Og babler i evigheter før han sovner. Og han går fra og si enkelt ord til og si to/tre ord sammenhengende. Så det er helt tydelig at han prøver å løse en "kode" nå. Og etter han har klart det har søvnen hans blitt som før igjen. Ikke at jeg kan si at det gjelder dere. Men da vet du i hvertfall at vi er fler Anonymous poster hash: b3bb0...c51
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå