AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Inspirert av andre tråder her.. Har du opplevd en slik leieboer? Som ramponerte leiligheten? Ikke betalte husleie? Ikke vaske på et år? Nektet å flytte? Og så videre og så videre.. Har lest mye skrekkhistorier om slikt rundt om king, men kunne ikke finne en tråd om det her på KG. Få ut grumset her og fortell oss! Anonymous poster hash: 8b7bb...fbe 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #2 Skrevet 18. desember 2013 Faren min har hatt trøblete leieboere. Dvs. ikke betalt leie, umulig å få kontakt med. Jeg eier egen leilighet og leier den ut men leier også i utlandet så har vært på begge sider her. Mine leieboere har vært eksemplariske, men jeg har selv havnet i uføre der jeg ikke kunne betale leien, så jeg er nok kanskje mer medgjørlig hvis noe slikt skulle skje med egne leieboere. Anonymous poster hash: a70a5...a88
Lea2 Skrevet 18. desember 2013 #3 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Vi hadde noen morsomme, når de flyttet ut hadde de faktisk tatt tak i den nye leieboeren og fortalt denne at det var MASSE trøbbel med leiligheten. Den nye leieboeren hadde selvsagt spurt hva som var trøbbel... Jo, de hadde hatt edderkopp på badet flere ganger! Den nye leieboeren hadde smilt pent og fortalte det til oss. Ikke vet jeg hvorfor de følte det var nødvendig å oppføre seg sånn, når det var de som hadde kjøpt seg egen leilighet og derfor flyttet ut. Vi hadde ikke hørt et kvekk om hverken edderkopper eller annet... og strengt tatt er det vel ganske normalt med slike ting i en kjellerleilighet. Kanskje de syntes det var plagsomt at vi hjalp dem med alt fra å skru inn lyspærer til å måke snø mens de bodde der.. Foreldrene mine hadde en periode en hybelboer som konstant stjal penger og brukte telefonen til å ringe utlandet når de var på jobb. Endret 18. desember 2013 av Lea2 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #4 Skrevet 18. desember 2013 Å jada. Leieboeren hadde fest hver uke og hadde høylytt besøk til tidlig om morgenen hvilken som helst dag i uken. Kjente røyklukt derfra flere ganger når det ikke var lov med røyk inne. Til og med naboene våre lurte på hva det var som foregikk her. Politiet var innom 2 ganger i løpet av 6 måneder. Husleien uteble i 3 måneder, heldigvis flyttet vedkommende ca på den dagen det ble bedt om. Tok med seg noe fast inventar og var slurvete med vaskingen men gadd ikke bry oss mer om det, glad for å få vedkommende ut. Vi så knapt denne personen og når forsøkt konfrontert var det alltid noen lugubre fyrer som åpnet døren. Alt dette skjedde etter 1 år med normalt leieforhold, men det endret seg når den andre leieboeren flyttet ut og den som satt igjen var under NAV. Leien var billig nok for å si det slik... Men det fantes ikke et hårstrå av ansvar på personen. Anonymous poster hash: 5cee1...868 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2019 #5 Skrevet 24. juli 2019 Står midt oppi det nå. Og det er helt grusomt! Leietakeren sa opp selv i det vi klagde på at vedkommende har brutt så og si hver eneste ordensregel som ble skrevet under på. Men nå i oppsigelsestiden brytes flere regler enn noen gang. Vi har dessuten blitt oppringt av en sint ex som vil ha oss til å åpne opp så folk kan få ting de leietakeren skylder de, samt oppfordret oss til å ha en fluktbag klar fordi det kan komme folk som skal ta vedkommende og de er av et sånt kaliber at vi med små barn bør komme oss unna. Leietakeren selv går det heller ikke an å prate med. Da beskyldes vi for stjeling av ting. Jeg gleder meg så sinnsykt til dette marerittet er over. Er i skikkelig krisemodus nå etter den telefonen fra xen. Aner ikke hva jeg skal tro eller hvem som prater sant. Har snakket med politiet, men de får ikke gjort noe før noe evt skjer. Så i mellomtiden får jeg bare fortsette å skvette hver gang jeg hører lyder ute (noe som er relativt ofte). Leietakeren har heldigvis oppi alt dette ikke betalt siste husleie, så parallelt med oppsigelsen har vi sendt begjæring om utkastelse så vi kan starte en prosess dersom flytting blir vanskelig. Håper bare ikke det heller mer bensin på bålet.. Anonymkode: c3a9b...7f3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå