Gå til innhold

Skal slutte - siste lønning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben, og går ut februar. I den forbindelse har jeg et spørsmål ang. utbetaling av siste lønning.

På siste lønnsslippen min for desember står det "Opparbeidet feriepenger: 50 000 kr.". Får jeg altså 50 000 kr. i tillegg til vanlig månedslønn på 21 000 kr.?

Anonymous poster hash: 9cde1...2cb
Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS igjen. 21 000 kr. er netto, 50 000 kr. er opparbeidet feriepenger, men vet ikke om det er brutto eller netto.

Skrevet

Hvis du har opparbeidet feriepenger for i år så skal du ha det med siste lønna de i februar. Du har og krav på feriepenger for januar og februar, men det må du betale skatt for hvis du får den utbetalt. Anbefaler at du sparer feriepengene hvis du skal i ny jobb. Der har du ikke opparbeidet deg de samme rettigheter til feriepenge utbetaling til sommeren. Da får du mindre utbetalt av ny arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 9d9cf...f43
Skrevet

Hvis du har opparbeidet feriepenger for i år så skal du ha det med siste lønna de i februar. Du har og krav på feriepenger for januar og februar, men det må du betale skatt for hvis du får den utbetalt. Anbefaler at du sparer feriepengene hvis du skal i ny jobb. Der har du ikke opparbeidet deg de samme rettigheter til feriepenge utbetaling til sommeren. Da får du mindre utbetalt av ny arbeidsgiver.

Anonymous poster hash: 9d9cf...f43

Ja, får feriepenger opparbeidet i 2014 også.

Men noen som kan svare meg på om det stemmer om jeg får utbetalt 50' (minus skatt?) + 21'?

Skrevet (endret)

Du har allerede blitt trukket skatt for de 50 000, så de får du utbetalt i sin helhet i tillegg til vanlig lønn.

Endret av svante
Skrevet

21+50+opptjente feriepenger for 2014 får du utbetalt i februar.

Du kan avtale med arbeidsgiver at du får feriepengene dine i juni dersom du ønsker det og arb.giver går med på det også.

Anonymous poster hash: 33275...c3c
Skrevet

Du blir ikke trekt for skatt av feriepengutbetalingen. Så da får du 50 tusen utbetalt pluss di ordinære lønn

Skrevet

Jeg har sagt opp jobben, og går ut februar. I den forbindelse har jeg et spørsmål ang. utbetaling av siste lønning.

På siste lønnsslippen min for desember står det "Opparbeidet feriepenger: 50 000 kr.". Får jeg altså 50 000 kr. i tillegg til vanlig månedslønn på 21 000 kr.?

Men sikker på at det står opparbeidet feriepenger? Og ikke opparbeidet feriepengergrunnlag? Eller noe sånt?

Hvor mye har du tjent i 2013? Det pleier å være som regel 10 eller 12% av opptjent lønn fra 2013 du vil få samt lønnen du skal ha for feb.

Anonymous poster hash: 761d2...914

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...