Gå til innhold

Hvor mye har jeg i årslønn fra AAP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mottar 683 kroner i dagssats untatt helger i AAP , og lurer på hvor mye det blir i årslønn? har fått skatte informasjon på altinn, og tror intekten min i 2013 var litt høyere enn det jeg kommer til å få i 2014, vet dere hvor mye det utgjør i året?Takk

Anonymous poster hash: 74b5a...4cd
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du går inn på din side på så ser du hvor mye du får hver 14 dag (før skatt)Dette beløpet ganger du med 26,og det beløpet er din brutto årslønn

Skrevet

Lønn?

AAP er lønn for de som er syke. For å få AAP må man ha vært sykmeldt 1 år fra jobben, eventuelt studie.

TS.

Jeg får utbetalt hver 14.dag, og det blir 26 utbetalinger i året. Husk at to av betalingene, en i desember og en i juni/juli, er skatte fri.

Om du får 683 som dagssats, er det 10 arbeidsdager iløpet av 14 dager.

10 gange 683 er 6830 kr.

Du får dermed utbetalt 6830 kr hver 14 dag. Dette ganger du med 26, siden det er 26 utbetalinger i året.

26 gange med 6830 blir 177 580 kr.

Vet ikke hvor mye skatt du blir trekt, men jeg blir trekt 19,23%, og jeg får utebetalt 6650 hver 14.dag.

Anonymous poster hash: d5fd9...fc8

Skrevet

Meg over.

Jeg får utebetalt 6650 hver 14.dag brutto(før skatt)

Når det blir trekt skatt får jeg 5344 kr.

Skrevet

AAP er lønn for de som er syke. For å få AAP må man ha vært sykmeldt 1 år fra jobben, eventuelt studie.

TS.

Jeg får utbetalt hver 14.dag, og det blir 26 utbetalinger i året. Husk at to av betalingene, en i desember og en i juni/juli, er skatte fri.

10 gange 683 er 6830 kr.

Du får dermed utbetalt 6830 kr hver 14 dag. Dette ganger du med 26, siden det er 26 utbetalinger i året.

Vet ikke hvor mye skatt du blir trekt, men jeg blir trekt 19,23%, og jeg får utebetalt 6650 hver 14.dag.

Nja, ble kvalifisert til AAP jeg også, selv om jeg ikke hadde jobb og sluttet på studiet før jeg fikk diagnose. Tror de vurderer ut i fra hvert enkelt tilfelle.

Anonymous poster hash: 117db...3cc

Skrevet

Nja, ble kvalifisert til AAP jeg også, selv om jeg ikke hadde jobb og sluttet på studiet før jeg fikk diagnose. Tror de vurderer ut i fra hvert enkelt tilfelle.

Anonymous poster hash: 117db...3cc

Så det du sier er at du fikk AAP uten å være syk? Diagnosen er det jo mange som venter på, så det er vel ikke så uvanlig.

Anonymous poster hash: 7328f...864

• Liker 1
Skrevet

Så det du sier er at du fikk AAP uten å være syk? Diagnosen er det jo mange som venter på, så det er vel ikke så uvanlig.

Anonymous poster hash: 7328f...864

Nei, man får jo AAP i samarbeid med fastlegen. Så fastlegen har nok vært inne i bildet og vurdert at vedkommende skal få AAP mens h*n går til behandling for å finne ut av diagnosen.

Skrevet

Nei, man får jo AAP i samarbeid med fastlegen. Så fastlegen har nok vært inne i bildet og vurdert at vedkommende skal få AAP mens h*n går til behandling for å finne ut av diagnosen. Anonymous poster hash: d5fd9...fc8

Det er det ikke fastlegen som avgjør. Det er NAV. Kriteriene for å få AAP er standard og alle som vil kan lese de på nav.no.

Anonymous poster hash: 49008...e5b

• Liker 1
Skrevet

Det er det ikke fastlegen som avgjør. Det er NAV. Kriteriene for å få AAP er standard og alle som vil kan lese de på nav.no.

Anonymous poster hash: 49008...e5b

Nei, men du må ha en legeerklæring med i søknaden til NAV. Er riktig at NAV vurderer, men ikke uten samtykke fra en lege.

Skrevet

Det er feil å kalle det lønn.

Det heter inntekt! :)

Anonymous poster hash: d020c...d89

Skrevet

Blir litt feil å kalle det lønn ja, det er jo noe annet :) Inntekt er vel det rette å bruke ;)

Anonymous poster hash: e677d...9c8
  • Liker 2
Skrevet

TS.

10 gange 683 er 6830 kr.

Må bare tilføye en ting her. Må ikke være sykmeldt eller ha vært sykmeldt for å få AAP.

AAP betyr at du ikke kan jobbe 100%, at du har erklæring fra legen at du ikke klarer å jobbe over 50% av helsemessige årsaker.

Jeg har ikke vært sykmeldt, er bare for syk til å jobbe fullt.

• Liker 1
Skrevet

Ta dagsats og gang med 260 stønadsdager i året :) Husk eventuelle barnetillegg.

Anonymous poster hash: a7eff...0ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...