Gå til innhold

Er du alltid på? Facebook osv.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og er "voksne" noe bedre ? Hvem har dem lært av, og hvem tillater det ?

Jeg er den eneste jeg selv vet om som faktisk slår telefonen helt av til tider. Er dere ikke leie av alltid å være på, bli knipset bilde av i familieselskaper og lagt ut på tryneboken osv ? Hvorfor er det så viktig å vise seg fram egentlig?

Les linkene under: http://www.bt.no/familie-og-oppvekst/Vi-er-alltid-palogget-3025061.html#.UrCVceJ1C2k

Er ikke dette bedre? : http://www.bt.no/nytte/digital/Her-far-julegjestene-mobilkurven-3024420.html#.UrCXKeJ1C2k

Anonymous poster hash: b9021...965
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekker som oftest fb minst to ganger om dagen (morgen og kveld). Tviler på at folk jeg kjenner synes jeg er alltid på. De sliter allerede med å få tak i meg pga jeg ikke har mobil, er ikke alltid jeg gidder å sjekke fb heller...

• Liker 1
Skrevet

Er alltid på hvis jeg er hjemme og har nett. Samtidig er telefonen stort sett på lydløst (til mannens store frusterasjon). Er jeg borte, ligger mobilen igjen i gangen på lydløst sammen med bilnøklene.

Anonymous poster hash: 340e1...825

Skrevet

Siden jeg jobber mye på data så har jeg som regel facebook oppe, men det er sjelden jeg faktisk sjekker mobilen på kvelden (har den på lydløs) da jeg ikke liker å være så innmari tilgjengelig hele veien når jeg har fri. Virker som om det er verdens undergang når folk har sendt melding til meg/ringt uten at jeg svarer med en gang. Noe av det verste jeg vet er når folk ikke klarer å legge mobilen vekk når man f.eks. gjør noe sosialt sammen. Merkelig nok er det jeg som blir sett på som den unormale. Jeg liker at man nå har muligheten til å være tilgjengelig, men synes ikke det burde være en plikt slik som det føles ut som det har blitt nå. Sånn sett så synes jeg det var bedre før, føler jeg høres velidig gammel ut når jeg sier det men er fremdeles i 20-årene :P

Anonymous poster hash: 2360d...543
Skrevet

JA!

Jeg kunne til nød legge bort telefonen noen timer av gangen før jeg ble daglig leder i en butikk men nå er den med overalt og stort sett med lyden på.

Skrevet

Jeg er alltid pålogget på tlf når jeg er hjemme, hos mamma, kjæresten eller hos ei venninne. På jobb sjekker jeg i pausene, da via mobilt nettverk. Sjelden jeg er bruker så mye mobilt nettverk, hender jeg sjekker på vei hjem fra jobb.

Jeg og typen chatter en del via facebook i løpet av dagen :)

Skrevet (endret)

Mener du pålogget eller bare tilgjengeleg? Jeg er selv aldri pålogget på chatten på FB, men skriver med venner i inboxen om det er noe. Jeg har ofte Facebook stående i bakgrunnen som en fane om jeg gjør andre ting på PCen, men henger i grunn ikke der så mye om dagen, sjekker når jeg får opp varsel. Er ikke sånn veldig aktiv der selv, men oppdaterer meg innimellom på det som skjer i nyhendestraumen.

Nå er det slik at jeg får blinkende varsel på mobilen om det skjer noe på Facebook, slik at jeg fort blir oppmerksom om noen vil skrive til meg eller ha tak i meg. Heldigvis finnes det en sperremodus på mobilen som jeg setter på innimellom. Den brukte jeg aktivt i eksamenstiden. Da får jeg ikke opp varsel når det skjer noe (ikke lys, vibrasjon eller lyd), bare når jeg selv sjekker, og det er ganske deilig.

Ellers har jeg ikke noe problem med å la mobilen ligge. Senest i går dro jeg på besøk i flere timer uten å ta med meg mobilen, og det var ganske deilig. Har ikke behov for å sjekke mobilen på buss heller, og jeg lar den ligge i sosiale sammenhenger. Så jeg vil påstå at jeg ikke har et avhengighetsforhold og alltid er pålogget nei.

Endret av lillsunshine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...