Gå til innhold

Hvordan oppstår hiv/aids, klamydia osv?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HIV1 og 2 er hovedtypene, men disse har igjen flere undergrupper, så ja.

Hmm, har hørt om HIV1 og 2, men aldri tenkt over det. Så er det undertyper også.. Alt man lærer.

Det som var mest interesant var at "jeger" teorien min er mulig :) woohoo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, HIV-1 og HIV-2. De to variantene har jo den samme effekten på vår organisme, normalt sett er det ikke nødvendig å skille mellom de to av av praktiske hensyn.

En annen ting er at HIV-2 hovedsakelig er å finne i vest Afrika (foreløpig?) så det har nok ikke vært like stort fokus på denne varianten i den nord vestlige verdenvi lever i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Nå vet man jo at mennesker får i seg SIV ved å jaktepå bushmeat av aper. HIV-1 som kommer fra sjimpanser, og da antagelig via blodkontakt. HIV-2 kommer fra sooty mangabay, en langt mindre apeart.

Prøv å ha sex med en sjimpanse da, det tror jeg går dårlig mest sannsynnlig voldtar den der før den drepe deg, evntuelt dreper deg og så voldtar deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ha sex med en sjimpanse da, det tror jeg går dårlig mest sannsynnlig voldtar den der før den drepe deg, evntuelt dreper deg og så voldtar deg.

Har du aldri sett en sjimpansje i fangenskap? Vi er smartere enn dem vet du. Bare å binde dem fast så kan du kose kose kose så mye du vil

Anonymous poster hash: da0e0...76e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Har du aldri sett en sjimpansje i fangenskap? Vi er smartere enn dem vet du. Bare å binde dem fast så kan du kose kose kose så mye du vil

Jo sjimpanser i fangeskap er livsfarlige, er lettere å fange og binde fast en tiger enn en sjimpanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler sterkt på at hunn sjimpanser vil voldta noen, men at sjimpanser kan drepe deg. Og nok vil gjøre det om man prøver på noe sånt er det vel liten tvil om.

De halvville sjimpansene jeg så på en øy i Victoria sjøen hadde drept noen fiskere bare fordi de gikk i land på deres territorium. Nå er riktignok disse halvville dyrene farligere enn helt ville. Men det sier jo litt om hvor sterke og aggressive de kan være.

Jeg har sett en dokumentar om noen som holdt orangutanger lenket fast i gulvet på skjul og leide disse ut til prostitusjon. Men har ikke hørt at fenomenet forekommer i vest Afrika med sjimpanser. Betyr ikke at det ikke skjer. Men det er to helt ulike. arter og en sjimpanse er langt mer aggressiv enn en Orangutang.

Uansett tviler jeg på at praksisen er utbredt nok til å utgjøre en høyere SIV mutasjonsrisiko enn blod kontakt fra bushmeat jakt...

Psyke mennesker som driver med slikt som orangutang prostitusjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex før ekteskap.

Virus og bakterier bryr seg ikke stort om de som puler er gift eller ei.

I Afrika er det tradisjon i enkelte kulturer å pule jomfruer for å kurere AIDS. Ikke overraskende fungerer det også heller dårlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virus og bakterier bryr seg ikke stort om de som puler er gift eller ei.

I Afrika er det tradisjon i enkelte kulturer å pule jomfruer for å kurere AIDS. Ikke overraskende fungerer det også heller dårlig.

Bare de syndige som fortjener det får HIV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare de syndige som fortjener det får HIV.

Tankegangen om Guds vrede i form av sykdom var utbredt i middelalderen. Trist nok lever den fortsatt i beste velgående i enkelte miljøer (jeg har selv hørt en del rart, i min egen oppvekst). Hva er vitsen med å spandere bekymringer på slikt tull? Snakk med en lege om du vil ha kunnskap om sykdom, ikke den lokale svovelpredikanten.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor får så mange ikke syndige det da?

Det er bare en missoppfatning fra noen sin side, de er egentlig syndige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på åssen tulling det var som fikk et innfall, gikk ut i skogen og pulte en ape!!

Det var nok noe mer i retning av at en mann gikk ut i skogen og jaktet på en ape for å spise den, og ble infisert gjennom et bitt, eller gjennom et åpent sår som ble eksponert til blod.

Det at en sykdom er seksuelt overførbar, betyr EGENTLIG at den kun kan smitte gjennom kroppsvæsker, og ikke gjennom berøring, hoste eller noen av de andre vektorene som mange andre sykdommer smitter ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en teori som er ansett som ganske sannsynlig. I uutviklede land med strenge regler for seksualitet og hvor de lengst nede på rangstigen gjerne ikke slipper til (polygami som medfører at lederne tar de kvinnene som er tilgjengelige mens mange blir stående uten) , er det ikke uvanlig at unggutter og menn har sex med dyr. Dette ser man fremdeles den dag idag. Spesielt innen de som har nær kontakt over lengre tid med dyr. På samme måte som hetrofile/seksuelle kan begå homoseksuelle overgrep i situasjoner hvor de er avskåret fra kontakt med andre enn sitt eget kjønn.

Virus av denne typen oppstår gjerne ved mutasjoner som oppstår ved seksuell kontakt eller ved opptak av viruset via mat.

Anonymous poster hash: d0da1...a00

Det er noe av det dummeste og mest rasistiske jeg har lest om dette noen sinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, herregud, bare tanken er ur-komisk. En sjimpanse er kilo for kilo mange ganger sterkere enn et menneske, og de har hoggtenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe av det dummeste og mest rasistiske jeg har lest om dette noen sinne.

Du vet at der lov å ha sex med gjeiter/sauer i libanon så lenge dyret er hunnkjønn? Så det er ikke helt feil det han sier....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud, bare tanken er ur-komisk. En sjimpanse er kilo for kilo mange ganger sterkere enn et menneske, og de har hoggtenner.

de har også større testikler (og mulighens penis) ,kilo for kilo, enn mennesker, bare sånn til info...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de har også større testikler (og mulighens penis) ,kilo for kilo, enn mennesker, bare sånn til info...

Den største penisen blandt primater sitter på Homo sapiens, både i forhold til kroppsstørrelse og i absolutte mål.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer fortsatt på åssen tulling det var som fikk et innfall, gikk ut i skogen og pulte en ape!!

Leste litt om HIV virusets historie. Det begynte som et virus hos aper og tror det da het SIV eller noe. Noen av stammene i afrika spiste dette kjøttet og ble smittet. Men den gang kunne kroppen holde viruset nede pga immunsystemet og man utviklet ikke aids feks. Senere muterte viruset og ble til HIV. HIV kan fortsatt mutere og bli resistente mot visse anti hiv medikamenter feks. Det har vært "kamp" mellom mennesker og mikrober siden vi først kom til verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Det farligste dyret på savanen er ikke løver, elefanter eller leoparder, det er oliven bavianer, de har større hoggtenner enn løver og leoparder og mens de bare dreper deg om de er sultene eller du prøver å skade dem og deres, vil bavianer drepe deg bare fordi de syns det er gøy!!

Nå ta da en sjimpanse, den er mer en dobbelt så tung som en oliven bavian, har lengre mye sterkere armer og har enda større hoggtenner en sjimpanse han veier bare 55kg men tviler på et eneste menneske vil greie en hånd til hånd match med den, og selv en hunn på 45-50 kg vil kunne drepe deg enkelt(men de har ikke like store hoggtenner da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at der lov å ha sex med gjeiter/sauer i libanon så lenge dyret er hunnkjønn? Så det er ikke helt feil det han sier....

Nei, jeg vet ikke det, og det foresvever meg at det vet ikke du heller. Og det er fortsatt det mest rasistiske og stupide jeg har lest på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...