AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Hei! Jeg er utplassert i en bedrift i forbindelse med skolen. Er altså student. Det er en mann på jobben som jeg noen ganger må jobbe sammen med, jeg opplever at han ofte er hånende og nedsettende mot meg. Hvis det er noe jeg er usikker på når det gjelder arbeidsoppgaver, kan han himle med øynene og riste på hodet. Jeg har sett meg lei på det, og har begynt å virke noe frekk mot han. Han løper da til min veileder og forteller om det. For å sette meg i dårlig lys. Han vil ofte også ha diskusjoner med meg på jobben når han og jeg er alene.. Jeg syntes det er slitsomt og prøver å holde meg mest mulig unna han. I noen situasjoner er jeg nødt for å jobbe med han, dersom veilederen min er borte. Vil også legge til at denne mannen tok på rumpa mi av alle ting på julebordet. Jeg ble paff og irritert... Vet ikke helt hvor jeg vil hen med dette, men hvorfor er han så fryktelig irriterende og frekk mot meg? Vi er begge 24. Han kan virke veldig nedsettende og spydig mot meg, har dere noe tips til hva jeg kan gjøre? Jeg har aldri møtt en person som jeg går så lite overens med som med denne mannen. Jeg misliker han så sterkt, at jeg vet nesten ikke hvor jeg skal gjøre av meg.... Anonymous poster hash: 5dfcb...f5c
Gjest Mupsi Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 La vær å svar han når han begynner å mane opp til diskusjon. Det er hersketeknikk, men det viser at du ikke er interessert i å kommunisere på den måten. Vær overhyggelig mot han, hvis han har et snev av samvittighet/empati i seg så kanskje det stikker litt i hjertet hans etterhvert.
frøkna Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Det er kanskje bare midlertidig siden du er der gjennom utplassering gjennom studiene? Du får bite det i deg, eventuelt kan du påpeke det for han når han gjør det. "himla du nettopp øynene til meg? Er det bedre om jeg gjør det feil da, når det er noe jeg er usikker på?" "Hva er det du rister på hodet for?" "Hvis det er noe er det bedre om du er direkte med meg enn å himle med øyna og riste på hodet, for det opplever jeg som nedlatende". Slik får du påpekt det og stilt han til veggs slik at det er HAN som ser ut som idioten. Er du frekk tilbake går du på en måte ned til hans nivå selv om det er utrolig lett å gjøre det! Du skal ikke regne med noe skikkelig svar, men forhåpentligvis blir han såpass forfjamsa at han ikke gjør det igjen. 5
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2013 #5 Skrevet 18. desember 2013 Det er kanskje bare midlertidig siden du er der gjennom utplassering gjennom studiene? Du får bite det i deg, eventuelt kan du påpeke det for han når han gjør det. "himla du nettopp øynene til meg? Er det bedre om jeg gjør det feil da, når det er noe jeg er usikker på?" "Hva er det du rister på hodet for?" "Hvis det er noe er det bedre om du er direkte med meg enn å himle med øyna og riste på hodet, for det opplever jeg som nedlatende". Slik får du påpekt det og stilt han til veggs slik at det er HAN som ser ut som idioten. Er du frekk tilbake går du på en måte ned til hans nivå selv om det er utrolig lett å gjøre det! Du skal ikke regne med noe skikkelig svar, men forhåpentligvis blir han såpass forfjamsa at han ikke gjør det igjen. Takk for svar. Jeg har sagt noe lignende til han tidligere, og da har han gått til veilederen min og sladret på meg. Vridd på det jeg i utgangspunktet har sagt. Jeg føler at jeg står ovenfor en evig kamp som jeg ikke kan vinne. Jeg tar til meg flere av tipsene dine, tusen takk. At det er hersketeknikker han benytter seg av er det ingen tvil om, det gikk helt greit i starten, men nå har jeg sett meg lei på oppførselen hans. Jeg føler at jeg står alene og bare må ta til meg oppgulpene hans. Kommer til å gjøre alt jeg kan for å unngå han.. Anonymous poster hash: 5dfcb...f5c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå