Gå til innhold

Hvit eller ivory - hvordan er det i virkeligheten ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg drømmer allerede om hvordan bryllupet blir, selv om jeg sannsynligvis ikke gifter meg før sommeren 2015.

Jeg vet at vi kommer til å prøve å bruke så lite penger som mulig, siden jeg studerer da, mens han jobber, men vi har ikke alt for godt råd.

Jeg tenkte jeg ville prøve på å kjøpe en kjole fra ebay til rundt 1000 kr. Det er jo veldig billig for en brudekjole, og jeg tenker det er verdt forsøket.

I det siste har jeg sett veldig mye på denne kjolen:

$_3.JPG

Den er fargen ivory.

Samme kjolen finnes også i hvit, og den ser slik ut:

$_57.JPG?rt=nc

I mine øyne syns jeg at det nesten ser ut som om den første kjolen er den hvite, mens den siste er mye kaldere, og nærmest litt blå-aktig!

Hva syns dere?

Tror dere at den hvite er veldig kald? Er det slik at den første bare er en veeeldig lys tone av ivory? Jeg vil jo ikke akkurat ha en bestemor-farget kjole.

Hjeeelp! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg personlig liker ivory bedre (men pass på at brudgommen ikke har hvit skjorte, da ser kjolen din skitten ut!). Den hvite er nok mer kald ja, er jo litt gult i ivory, men absolutt ikke bestemorfarget i utgangspunktet :)

Skrevet

Jeg og liker ivory best. Den kjolen lignet faktisk en del på det som er min brudekjole! Ble litt nysgjerrig, så har du link til kjolen? Eller er det slik at ein sender bilde av den kjolen man vil ha så syr de en tilsvarende?

Og takk for at du minnet meg på at jeg må skjekke ut om min er hvit eller ivory! :fnise:

Skrevet

Kritthvit kjole er sjelden pent synes jeg. Jeg hadde helt klart gått for Ivory.

• Liker 2
Skrevet

Ivory! Svært få kler helt hvit kjole, og på salongen jeg kjøpte kjolen, var det så godt som ingen som kjøpte det.

Anonymous poster hash: 5b5c2...782

Skrevet

Jeg liker også ivory best, ihvertfall på bildene!

Jeg personlig liker ivory bedre (men pass på at brudgommen ikke har hvit skjorte, da ser kjolen din skitten ut!). Den hvite er nok mer kald ja, er jo litt gult i ivory, men absolutt ikke bestemorfarget i utgangspunktet :)

Hvilken farge skal han ha på skjorten da? Mener du ivory-farget skjorte, eller en helt annen farge?

Jeg og liker ivory best. Den kjolen lignet faktisk en del på det som er min brudekjole! Ble litt nysgjerrig, så har du link til kjolen? Eller er det slik at ein sender bilde av den kjolen man vil ha så syr de en tilsvarende?

Og takk for at du minnet meg på at jeg må skjekke ut om min er hvit eller ivory! :fnise:

Her har du linken til den ivory-fargede:

http://www.ebay.com/itm/New-Custom-A-Line-White-ivory-Strapless-Wedding-Dress-Bridal-gown-custom-made-/171187090627?pt=UK_Women_s_Dresses&var=&hash=item27db8bb4c3

Jeg fant egentlig kjolen hos en annen selger som også hadde den hvite, men de har visstnok sluttet å selge dem. Men det virker som om det er flere som lager disse :biggrin:

- TS

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg liker også ivory best, ihvertfall på bildene!

Hvilken farge skal han ha på skjorten da? Mener du ivory-farget skjorte, eller en helt annen farge?

- TS

Ja, ivory i alle fall :) Eller annen farge! :)

Skrevet

Bare vær obs på at ivory også kan komme i flere nyanser avhengig av designer/produsent. Jeg endte opp med en kjole i fargen ivory og stusset da på at denne var noe lysere enn en del andre kjoler jeg hadde prøvd i samme farge. damen på brudesalongen sa da at d kunne variere en del avhengig av kjoleprodusent.

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi gjerne se resultetet når du har fått kjolen. Ser nydelig ut på bildene :)

Skrevet

min ivory kjole ser skikkelig gul ut da den henger på kleshengeren, men da jeg fikk den på meg ser den helt hvit ut.. så jeg hadde uten tvil tatt ivory, den hvite kan fort bli litt blå/grå..

Skrevet

Det kommer helt an på hva man selv kler best.

Lakmustest: hold tøyet du lurer på opp mot øynene og se hvilken farge det hvite i øynene ser ut til å få. Hvis det hvite i øyet ser blåaktig eller gulaktig ut har tøyet en farge du ikke kler, hvis det ser friskt og rent hvitt ut er tøyfargen riktig til deg.

Jeg blir gulsottaktig i øynene av elfenbenstoner, men kler kritthvitt. Mange kler varmen i elfenbenstoner, men det er ikke noe allmenngyldig prinsipp at det ser bedre ut enn helhvitt.

• Liker 1
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Lakmustest: hold tøyet du lurer på opp mot øynene og se hvilken farge det hvite i øynene ser ut til å få. Hvis det hvite i øyet ser blåaktig eller gulaktig ut har tøyet en farge du ikke kler, hvis det ser friskt og rent hvitt ut er tøyfargen riktig til deg.

Gjelder det generelt sett på klesplagg? Det var interessant.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir gulsottaktig i øynene av elfenbenstoner, men kler kritthvitt. Mange kler varmen i elfenbenstoner, men det er ikke noe allmenngyldig prinsipp at det ser bedre ut enn helhvitt.

Hm, det må jeg teste ut... jeg føler nemlig at jeg ikke kler offwhite, så er meget spent på om jeg kan ha Ivory kjole :sjenert:

Anonymous poster hash: 18408...92b

Skrevet

Gjelder det generelt sett på klesplagg? Det var interessant.

Javisst! Jeg ble nesten sjokkert første gang jeg prøvde med en benhvit og en kritthvit t-skjorte, for jeg levde i den tro at jeg som "alle andre" kledde benhvitt best. Brudekjolen min var ikke hvit, men jeg bruker dette med hell på skjorter og topper. Det er ikke alltid så lett å se om hvittonen er varm eller kald og gulaktig eller blåaktig også videre, så hver gang jeg skal kjøpe noe hvitt kjører jeg øyetesten.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Javisst! Jeg ble nesten sjokkert første gang jeg prøvde med en benhvit og en kritthvit t-skjorte, for jeg levde i den tro at jeg som "alle andre" kledde benhvitt best. Brudekjolen min var ikke hvit, men jeg bruker dette med hell på skjorter og topper. Det er ikke alltid så lett å se om hvittonen er varm eller kald og gulaktig eller blåaktig også videre, så hver gang jeg skal kjøpe noe hvitt kjører jeg øyetesten.

Tusen takk for tipset! :)

Jeg er gift, men det kommer jo alltids nye klesplagg jeg skal kjøpe. ;)

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Mange som påstår at man kan se om man er varm eller kald utfifra farge på øyne og tenner og jeg vet ikke hva. Hvis du vil vite om du er varm eller kald må du ta en skikkelig fargeanalyse. Har selv hatt kurs i dette og opplevde gang på gang etter en grundig fargeanalyse at dette overhode ikke stemte med det man trodde om vedkommendes farger i utgangspunktet.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Reis og prøv kjoler i både hvitt og ivory, så ser du hva du kler best.

Skrevet

Det stemmer vel ikke helt. Mange som påstår at man kan se om man er varm eller kald utfifra farge på øyne og tenner og jeg vet ikke hva. Hvis du vil vite om du er varm eller kald må du ta en skikkelig fargeanalyse. Har selv hatt kurs i dette og opplevde gang på gang etter en grundig fargeanalyse at dette overhode ikke stemte med det man trodde om vedkommendes farger i utgangspunktet.

Tja, det stemmer noen hundre ganger bedre enn "alle kler elfenben best"...

Poenget er at du ser på effekten fargen har på det hvite i øynene, du ser ikke på øynene isolert fra fargen. Det er samme prinsipp som dette med å holde rosa og oransje opp mot ansiktet for å begynne å plotte inn en fargeanalyse. Det er ikke utdypende og man kan ikke si du er kald vår eller varm potet eller alt hva som nå finnes av fargeanalysekategorier ut fra det, men det er en meget enkel og lettvint måte å finne ut om man er på rett spor med fargetonen.

Skrevet

Vanskelig å si, men ha du ikke noen hvite og krem plagg du kan teste for å finne ut hva du føler er best selv? Jeg er superlys med blå øyne og hud som er mer rosa enn gylden. Hvitt så helt grusomt ut, og ivory var helt knall. Personalet og forlover var enige, så det var ikke bare meg ;) Evt ta en test i brudesalong her før du bestiller på ebay? Du må ikke handle der du prøver. jeg testet i to salonger i Oslo, men fant drømmekjolen i Warszawa. Men det kan gir det svar på hvilken farge du vil ha, samt hvilket snitt du kler. Ville absolutt prøvd i salong først, og deretter bestilt. Ivory kan sikkert komme i mange nyanser, så avvent kjøp av tilbehør til du har kjolen. Be om å få med en stoffprøve sammen med kjolen? Gjør det lettere å deretter finne matchende tilbehør. Selv syntes jeg den store forskjellen lå i hvitt eller ikke-hvitt, ikke nyansen av ivory...

• 2 uker senere...
Gjest Gladsmurf
Skrevet

Jeg hadde en kjole i ivory, tror faktisk ikke jeg så noen helt hvite kjoler i butikken der jeg kjøpte min (mulig de hadde, men de hang ikke fremme hvertfall...)
Der sa de også at en helt hvit kjole kunne se blå/grå ut på bilder.
Som noen andre har nevnt, så er det viktig å tenke på skjorta til mannen, han må ikke ha en helt hvit skjorte hvis du har en ivorykjole, da ser kjolen skitten ut (samme andre veien selvfølgelig, hvis du velger å ha en helt hvit kjole, så må ikke skjorta være offwhite :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...