AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #1 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har verdens beste kjæreste! Jeg har virkelig det, men klikker flere ganger i uken etter at vi flyttet sammen. Årsak: han gjør nesten ingen verdens ting hjemme.... Han søler og griser når han lager mat, men vasker det ikke vekk fra vegger, ovn, benkeplater og kjøkkeninnredning (rart at det går an å grise slik....). Han vasker aldri klær, så det ligger like mye på toppen av hans skittentøyskurv som oppi.. Klær henger overalt, asjetter står igjen og listen fortsetter.. I tillegg må jeg mase meg halvt ihjel for at han skal hjelpe meg å vaske og tørke støv ca. en gang i uken. Ting som skal gjøres i leiligheten (vi har pusset opp, men er ikke helt ferdige med alle småting) eller må kjøpes inn av ting må jeg gjøre. Jeg som vanligvis har det så ryddig og rent hos meg føler at jeg bor i et rotehus, rett og slett fordi jeg ikke orker å rydde og gjøre rent for to hver dag! Jeg merker at jeg er sliten og sur så ofte på grunn av dette.. Hva i alle dager er greia med å ikke gidde å hjelpe til med NOE???? Er så grinete og frustrert nå at jeg måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: 64f82...38e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #2 Skrevet 17. desember 2013 Høres ut som meg og typen, bare at her er det omvendt Anonymous poster hash: a3871...0a9 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #3 Skrevet 17. desember 2013 Han kommer mest sannsynlig alltid å være sånn. Dere får finne et kompromiss, slik at du blir rydderen, og han har ansvar for noe annet som du da slipper å røre. La oss si at du bruker 5 timer i uken på å rydde opp etter dere/han, så kan du spørre hva han vil bruke 5 timer på for å bidra til fellesskapet Anonymous poster hash: c901a...c58 8
Arnt Skrevet 17. desember 2013 #4 Skrevet 17. desember 2013 Høres ut som meg og typen, bare at her er det omvendt Anonymous poster hash: a3871...0a9 Samme her...
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #5 Skrevet 17. desember 2013 Samme her... Jeg har heldigvis begynt å blitt BITTELITT flinkere da, så det går sakte men sikkert fremover En vakker dag gjør vi vel begge like mye Anonymous poster hash: a3871...0a9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #6 Skrevet 17. desember 2013 Bo hver for seg? Anonymous poster hash: 3e558...dca 3
Gjest Eurodice Skrevet 17. desember 2013 #7 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har verdens beste kjæreste! Jeg har virkelig det, men klikker flere ganger i uken etter at vi flyttet sammen. Årsak: han gjør nesten ingen verdens ting hjemme.... Han søler og griser når han lager mat, men vasker det ikke vekk fra vegger, ovn, benkeplater og kjøkkeninnredning (rart at det går an å grise slik....). Han vasker aldri klær, så det ligger like mye på toppen av hans skittentøyskurv som oppi.. Klær henger overalt, asjetter står igjen og listen fortsetter.. I tillegg må jeg mase meg halvt ihjel for at han skal hjelpe meg å vaske og tørke støv ca. en gang i uken. Ting som skal gjøres i leiligheten (vi har pusset opp, men er ikke helt ferdige med alle småting) eller må kjøpes inn av ting må jeg gjøre. Jeg som vanligvis har det så ryddig og rent hos meg føler at jeg bor i et rotehus, rett og slett fordi jeg ikke orker å rydde og gjøre rent for to hver dag! Jeg merker at jeg er sliten og sur så ofte på grunn av dette.. Hva i alle dager er greia med å ikke gidde å hjelpe til med NOE???? Er så grinete og frustrert nå at jeg måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: 64f82...38e KG flommer over av slike hjertesukk. Jeg har et spørsmål: Hva er "greia" med å flytte sammen med disse rotehuene som ikke gidder å gjøre noen form for husarbeid? Det må være mye bedre å bo hver for seg. Er dere jenter egentlig "husmasochister"? 12
Arnt Skrevet 17. desember 2013 #8 Skrevet 17. desember 2013 Jeg har heldigvis begynt å blitt BITTELITT flinkere da, så det går sakte men sikkert fremover En vakker dag gjør vi vel begge like mye Anonymous poster hash: a3871...0a9 Prøver å anstrenge meg, men det er helt utrolig hvor vanskelig det skal være å holde det ryddig! Har dårlig samvittighet, i og med at han jobber mer enn meg også.. Så egentlig er det jeg som bør gjøre mest hjemme...
Lea2 Skrevet 17. desember 2013 #9 Skrevet 17. desember 2013 Bare en ting som fungerer.. fire litt på egne krav og sette seg ned og snakke sammen. Ting som faste oppgaver og tider hjelper som regel litt.
Arnt Skrevet 17. desember 2013 #10 Skrevet 17. desember 2013 KG flommer over av slike hjertesukk. Jeg har et spørsmål: Hva er "greia" med å flytte sammen med disse rotehuene som ikke gidder å gjøre noen form for husarbeid? Det må være mye bedre å bo hver for seg. Er dere jenter egentlig "husmasochister"? Fordi det å bo sammen innebærer mer enn rydding og vasking? Min samboer blir gal av meg, men han vil ikke at vi skal bo hver for oss heller, fordi vi ønsker å være sammen så mye som mulig, sove sammen og alt annet man opplever som samboere. 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #11 Skrevet 17. desember 2013 Bo hver for seg? Anonymous poster hash: 3e558...dca Hadde jeg vært fornuftig da vi bodde hver for oss, så hadde det vel kanskje fortsatt slik! Nå er det jo for dyrt å kjøpe noe selv igjen. Er jo litt drastisk å flytte fra hverandre også. Det tror jeg hadde endt i null forhold etter hvert... Vi er jo i 30-årene så hadde jo håpet at han skulle ta seg litt sammen.. Snakket om det flere ganger, men det bedrer seg kanskje en uke, før han er tilbake til selg selv igjen... Syns det er utrolig egoistisk av han å la meg stå igjen med alt! Anonymous poster hash: 64f82...38e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #12 Skrevet 17. desember 2013 Laget en liste jeg: Krysset av for hver gang jeg gjorde noe, og han krysset av for sine gjennomførte oppgaver. Om han lå mer enn ti kryss under meg ved månedsslutt var premien min en helaften og overnatting på hotell Anonymous poster hash: 9beec...24b 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #13 Skrevet 17. desember 2013 KG flommer over av slike hjertesukk. Jeg har et spørsmål: Hva er "greia" med å flytte sammen med disse rotehuene som ikke gidder å gjøre noen form for husarbeid? Det må være mye bedre å bo hver for seg. Er dere jenter egentlig "husmasochister"? TS: Det var denne kjærligheten da..... og lovnader om å skjerpe seg når vi flyttet sammen... Anonymous poster hash: 64f82...38e 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #14 Skrevet 17. desember 2013 Laget en liste jeg: Krysset av for hver gang jeg gjorde noe, og han krysset av for sine gjennomførte oppgaver. Om han lå mer enn ti kryss under meg ved månedsslutt var premien min en helaften og overnatting på hotell Anonymous poster hash: 9beec...24b TS: Wow! Så smart! Vi har prøvd med lister (gjett hvem som fremdeles gjorde alt...), men ikke med premie til meg! Funket det på sikt? Anonymous poster hash: 64f82...38e
Gjest Eurodice Skrevet 17. desember 2013 #15 Skrevet 17. desember 2013 Disse guttene/mennene har vel bodd alene noen år også, sikkert. Hvordan så det ut hos dem da? Rot og skitt overalt? Ta lærdom av det dere observerer, og tro ikke at mannen som ved et trylleslag blir samarbeidsvillig. 6
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2013 #16 Skrevet 17. desember 2013 Disse guttene/mennene har vel bodd alene noen år også, sikkert. Hvordan så det ut hos dem da? Rot og skitt overalt? Ta lærdom av det dere observerer, og tro ikke at mannen som ved et trylleslag blir samarbeidsvillig. TS: Sant nok! Det så jo ikke ut hjemme hos ham, så burde jo innsett hvordan det ble! Anonymous poster hash: 64f82...38e 1
Gjest Eurodice Skrevet 17. desember 2013 #17 Skrevet 17. desember 2013 (endret) Jeg har verdens beste kjæreste! Jeg har virkelig det, men klikker flere ganger i uken etter at vi flyttet sammen. Årsak: han gjør nesten ingen verdens ting hjemme.... Han søler og griser når han lager mat, men vasker det ikke vekk fra vegger, ovn, benkeplater og kjøkkeninnredning (rart at det går an å grise slik....). Han vasker aldri klær, så det ligger like mye på toppen av hans skittentøyskurv som oppi.. Klær henger overalt, asjetter står igjen og listen fortsetter.. I tillegg må jeg mase meg halvt ihjel for at han skal hjelpe meg å vaske og tørke støv ca. en gang i uken. Ting som skal gjøres i leiligheten (vi har pusset opp, men er ikke helt ferdige med alle småting) eller må kjøpes inn av ting må jeg gjøre. Jeg som vanligvis har det så ryddig og rent hos meg føler at jeg bor i et rotehus, rett og slett fordi jeg ikke orker å rydde og gjøre rent for to hver dag! Jeg merker at jeg er sliten og sur så ofte på grunn av dette.. Hva i alle dager er greia med å ikke gidde å hjelpe til med NOE???? Er så grinete og frustrert nå at jeg måtte bare få det ut! Anonymous poster hash: 64f82...38e Kjære Gud i himmelen, så lei jeg er av dette at det heter at mannen "hjelper til"? Det er til å spy av. Mannen skal ta sin selvfølgelige del av arbeidet med å holde hus og hjem i orden. (Til dere mannfolk som eventuelt skulle lese dette, kom ikke med tiraden om dekkskifte (to ganger i året), snømåking, gressklipping, beising/maling av hus (ca. hvert 10. år). Dessuten bor ikke alle i eneboliger. Blokkbeboere strever hverken med snømåking eller gressklipping.) Endret 17. desember 2013 av Arabella 15
Ingvilddd Skrevet 17. desember 2013 #18 Skrevet 17. desember 2013 Det ts sier her er akkurat som jeg skulle sagt det selv! Jeg har frustrasjonsutbrudd flere ganger i uken (prøver å vente med utbruddet til han ikke er hjemme, fordi han blir så sur) pga at samboeren min ikke rydder eller vasker noen verdens ting! Vi er 19 år og har bodd sammen i kun et halvt år, men jeg begynner å bli griselei allerede. Hvor skal dette ende.... Plutselig en dag er han kjempesnill og både lager middag og vasker opp og alt, men den ene dagen er dessverre alt for sjelden, så totalpakken her i gården er rett og slett en fiasko :-( 1
Gjest Eurodice Skrevet 17. desember 2013 #19 Skrevet 17. desember 2013 Det ts sier her er akkurat som jeg skulle sagt det selv! Jeg har frustrasjonsutbrudd flere ganger i uken (prøver å vente med utbruddet til han ikke er hjemme, fordi han blir så sur) pga at samboeren min ikke rydder eller vasker noen verdens ting! Vi er 19 år og har bodd sammen i kun et halvt år, men jeg begynner å bli griselei allerede. Hvor skal dette ende.... Plutselig en dag er han kjempesnill og både lager middag og vasker opp og alt, men den ene dagen er dessverre alt for sjelden, så totalpakken her i gården er rett og slett en fiasko :-( Kaller du det å være kjempesnill om samboeren din tilfeldigvis skulle overraske deg med ferdig middag en dag eller vaske opp? 6
Ingvilddd Skrevet 17. desember 2013 #20 Skrevet 17. desember 2013 Kaller du det å være kjempesnill om samboeren din tilfeldigvis skulle overraske deg med ferdig middag en dag eller vaske opp? Jeg ser på det som kjempesnill, siden jeg er vant med at han ikke gjør noe som helst. Må påpeke at han aldri overrasker meg med middag, men han lager middag dersom jeg f.eks. jobber hele dagen, og sier til han at jeg har kjøpt inn ingredienser til middag hvis han gidder å lage til jeg kommer hjem... Hender at han tar av sin egen tallerken etter middagen uten at jeg ber han om det, men han lar alt annet stå igjen på bordet (men som oftest er det jeg som rydder opp alt - inkludert hans tallerken)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå